Havinan haaveilut (II)

Ihan tavallinen siperianunikko valkoisena

Harmaakurjenpolvi Geranium cinereum "Ballerina"

Clematis "Syrena"

Clematis texensis "Diana"

Tönönvahti, mä taidan tulla kateelliseksi, meillä ei rakenneta mulle mitään puusta eikä kiviä kuskata - varmaan on akassa vika. Kiva kun tulit porukkaan tönönvahti, minäkin olen aika uusi täällä, vaikka viestejä on paljon, minä olen vähän lörppö.

Jes! Uusi ihana kuvagalleria, hyvä!!

Sehän tässä talviajassa on kiva, kun se saa porukan avaamaan uusia omia sivuja, kevätkaipuun siivittämänä, oletan! :))

Kiva tulla visiitille uuteen galleriaan! Innostus näkyy kuvista, niin on paljon jo upeita ja näyttäviä istutuksia,vaikka kerroit, että harrastus ei ole vielä kovin vanha.

Hieno galleria! Inspiroivaa kiven käyttöä, taidanpa lähteä keväällä tekemään kivisavottaa!

Minähän tosiaan rrrakastan kiviä… Eikä niitä ole vielä edes tarpeeksi. Jossain vaiheessa alkoi rasittamaan se, että pellosta nousi niitä vähemmän, kuin olisin halunnut. Nyt kun niitä on tuotu montultakin, niin on mukavampi aloitella, kun ei tarvi ensimmäiseksi miettiä, että mistä niitä kiviä nyt alkaisi katselemaan. Siho on oikeassa, että tämä vuodenaika sai ainakin minut nyt laittamaan pystyyn tämän gallerian…

Kiitokset kaikille visiitillä käyneille!

Ennenkuin kukaan kysyy, niin tuo härpätys tuolla tekstin perässä on sitten aurinko. Ilmeisesti ei enää mahtunut kovin pyöreää… Tämä taiteilu on tehty liiduilla leikkimökin oveen.

Isännän saa mukaan kun vastavuoroisesti osallistuu vaikka halkosavottaan, rakennusten maalausurakointiin ym. remppaan.Silloin en minäkään jouda kuin ohimennen katselemaan kukkia ja “kukkatyöt” saa odottaa.Ainakin on vielä toiminut ihan hyvin yhteistyöskentely.Jatkosta ei aina tiedä?

Kyllähän minä osallistun klapihommiin ja yhdessä maalataan isompia ulkorakennuksia. Pienemmät maalaukset hoidan yleensä minä. Osaan käyttää sirkeliä, moottorisahaa, rälläkkää ja muita vempaimia. Ajan myös traktoria, pyöräkuormaajaa ja teen peltotöitä, varsinkin sesonkiaikoina (kylvöt, nostot, rehunteot yms.). Yhdessä sitten lypsetään. Mutta kyllähän se silti on meillä niin, että suurin osa konehommista on isännän heiniä ja vastaavasti mun vastuulla ovat sisätyöt, pintaremontit, lasten kuskaamiset ynnä muut. Ja puutarha on tosiaan mulle rakas harrastus. Meillä toimii näin, ja sopii molemmille. Kaikkihan järkkäilevät työnjakonsa niin, kuin heille sopii.

Tämä lilja on ollut tässä pihassa jo ennestään.

Tämä tulppaani on myös vanha asukki.

Tämä japanintatar on myös anopin aikoinaan laittama, kuin myös yläpuolella punaisena hehkuva villiviini. Japanintatar on tässä onneksi sellaisessa paikassa, ettei pääse leviämään, mutta ei tästä penkistä uskalla siirtoistutella mitään muualle päin pihaa, ettei vie tatarta mennessään. Aiemmin tässä oli nurmikkoa pieni kaistale tatarin alla, mutta sen leikkaaminen oli aika ärsyttävää, joten kukkapenkki siihenkin sitten tuli:) Nättihän tämä tatar tässä on, vaikka varmaan joka vuosi uhkaan alkaa hävittämään sitä. Mutta tämä tatar on isännän suosikkeja, kun on niin rehevän vihreä.

Tässä olen juuri saanut reunustettua kivillä tuon tatarin alustan kukkapenkkiä varten.