Havinan haaveilut (II)

Heinäkuussa näyttikin jo tältä. Jäi kylläkin vaan yhden kesän jutuksi, kun tuohon kohtaan oli isännällä muita suunnitelmia ja purin sen. Suunnitelmat ovat jo muuttuneet, joten taidan tehdä siihen uuden potager -systeemin tulevana kesänä…

Kimalainen etelänruusuruohossa (Knautia macedonica)

Syksy on saapunut, kun kelloköynnös kukkii

Aurankukka, tuolta edelliseltä sivulta on oikein erinomainen perhoskasvi, pitääkin muistaa kylvää sitä tänäkin vuonna.

Tämä kuva muutaman vuoden takaa, kun maja on juuri tullut valmiiksi (ovi on tässä kuvassa vielä käsittelemättä). Teimme miehen kanssa yhdessä rungon ja minä sitten sahailin ja naputtelin sen loppuun. Hiukan kyllä hirvitti tuolla kattohommissa, varsinkin kun enemmän tuuli, niin maja keinui mukana.

Ihanan hempeä fuchsia. Tuo puumaja on sitten hieno. Mä oon ihan kateellinen, kun teillä on tilaa vaikka mille.

mikä on tuo pelargonilajike???

Niinpä Annaw, mikähän se olisi. Laput on kyllä purkeissa, mutta olisi tarvinnut kuvaan silloin heti liittää nimi, en sitä kuollaksenikaan enää muista. Ensi kesänä, jos talvesta selviää, saan nimen selville kun alkaa kukkimaan.

Voisko olla Pat Hannam? Meillehän tuli tuplana osa kasveista joskus ja mulla on samannäköinen pelakuu.(nimilappu näkyy valokuvassani, en muuten muistaisi)

Hei, voisi hyvin ollakin, kiitos ja kumarrus Viippu (jälleen kerran).

pioniunikko

salkoruusu

Raita-kissa ihmettelee syreenikiitäjän toukkaa

Ei sentään maistanut?