Upean muahtavan ihanan näköistä teillä! Ja ihan valtavan epäreilua…
Nimim. yksiö ja pieni parveke
Viola koreana, ihana! Millainen sen talvenkesto on?
Voi Stolle, voin melkein tuntea tuskasi. En varmaan tulisi toimeen pelkällä parvekkeella… Itse olen asunut elämäni neljätoista ekaa vuotta kerrostalossa, ja sekin talo oli viimeinen siinä asutuskeskuksessa, eli ihan vieressä oli metsää ja kaupungin vuokrapalstoja, eli melkein landella! Sen jälkeen olenkin sitten asunut haja-asutusalueella, opiskelua lukuunottamatta.
Tuulia-tuu, jossain tuolle Viola koreanalle (luulisin olevan “Sylettas”) luvattiin usda zone 4, eli pitäisi kyllä ihan hyvin talvehtia näillä leveysasteilla:) Ekaa talvea siis vasta mulla, joten sen suhteen olen tietysti viisaampi keväällä. Sormet ja varpaat täällä on ristissä…
Tuo Viola koreana on ihana. Täälläkin jännään talvenkestävyyttä, kiitos vielä taimesta .
Toivottavasti pärjäilee talven, siis tuo V.koreana. Menee heti eräälle listalle, jos on talvenkestävä Laittakaa kevään tullen kommentteja Havina ja Viippu (jos muistatte).
Ihan kuin siinä olisi jo yksi kukanjämä kuvassa?
Olen itse ihmetellyt sitä samaa, kuin Kurppa. En kyllä missään vaiheessa nähnyt siinä kukkaa, vaikka aika ahkerasti sitä kävin kyttäilemässä… Jossain taimessa oli kyllä nuppu jossain vaiheessa, että olisiko voinut salaa kukkia, vai onko tuo jämä lennähtänyt jostain muualta?
Jos talvesta selviävät ja kenties jopa kukkivat, kerään kyllä siemeniä talteen. Parhaassa tapauksessa niitä on jaettavaksi asti.
Mulla on yksi siemenkasvatti viola koreana ja sekin näytti viime kesänä kuin ois ollut nuppu, mutta en kyllä kukkaa nähnyt.
Viherpeukalo, onko sun koreana viime vuonna kasvatettu, vai vanhempi? Ehkä nämä on sitten salamakukkijoita, ettei kasvattaja ehdi sitä edes näkemään;)
Kasvatin pari vuotta sitten siemenstä ja viime kesänä oli se haamukukinta.
Meni ilmeisesti kuitenkin hyvin talven yli, kivakiva:) Vaikka asutkin etelämmässä, niin luotan siihen, että menee täälläkin.
Leikkimökin verannan päädyssä kirjavaa vuohenkuusamaa. Kiveykset ja muut systeemit vielä vähän vaiheessa. No, kesä kerrallaan, kun saan kaiken ensin pähkittyä valmiiksi päässääni. Noista pylväistä revin vielä nuo verkot pois, ja laitan jotain muuta, ehkä harjaterässpiraalia. Toiselta puolelta on kiipeämässä alppikärhö ja toiselta puolelta piippuköynnös. Onkohan piippuköynnös liian massiivinen tähän?
Türin tuomisia. Lonicera japonica "Aureoreticulata"
Onpa kaunis kuusama. Täytyypä tänä vuonna pitää silmät auki, jos sattuisi tuollainen tulemaan Viron reissulla vastaan. Ostitko kukkamarkkinoiden puolelta vai Hansaplantista?
Kukkamarkkinoilta. Se pöytä, mistä tuo löytyi oli siellä vähän eri paikassa. Siellä krääsäpuolen yhden rivin päädyssä. Ihan vahingossa löydettiin, kun oltiin viemässä taimia välillä autolle:)
Se oli muutenkin antoisa myyntipöytä . Täytyisi ampua joku valoraketti ilmaan, kun löytää jotain tosi hienoa, muut osaisivat paikalle…
Ne saattaisivat heittää meidät markkinoilta pois, jos raketteja ruvettaisiin ammuskelemaan. Muuten olisi tosi loistava idea! Paitsi, että siellä voisi paukkua aika lailla, kun jokaisen himokit ovat vähän erilaisia.
Muutama laukka