Heksun hönöpuuhia (II-III)

Lisää rautaromua! Tällä kertaa kävin puolitutun luona pähkäilemässä tulevan kiveyksen reunoja, ni jopas tuli hän kysyneeksi, tarvinko raudoitusverkkoa joka lojuu hänellä ylimääräisenä! Toki tarvitsen, en vielä tiedä mihin mutta köynnöskaarenhan noista saisi? 250x120 suunnilleen on neljän palan koko. Tahtoo vaan neliskanttisen "kaaren", joten tukiraudat saanevat olla ihan järeät.

Kuvasta puuttuukin vielä jousipatjan jousisto ja reikäinen tynnyrinkansi, jotka aarteina odottavat tulevaa käyttöä vajan takana kieli ulkoa Juu ja sitten tuossa on tuollaisia minkkiverkkotötteröitä, ne jos laittaisi isoon ruukkuun keväällä ja täyttäisi mullalla saisi niistä ehkä sellaiset köynnöstornit? Tulisiko hyviä ideoita, minun aarteet olisi mukava saada näkösälle oikein edustavasti? pomppivaa naurua

Tadaa, viimeisin ostettu perenna(?) ihanuus(?) tässä pomppivaa naurua

Raoulia australis

Tuosta teidän kiveyksestä tuli upea, oikein luksusta.

Aarteitakin on kertynyt lisää, mitäs ajattelit noista rakentaa? Jotain hienoja köynnöstukia tai kaaria noista sais kai aika helposti, ruosteinen kaariportti? Joko sulla oli sellainen?

Ja mikä hitsi tuo viimeinen on? Jotain sammalta?

Kaariporttia ei vielä ole, mutta mietin, että jos laittaisi tuollain vaakatasoon verkkoa johonkin "kiemurtelemaan", tukipuilla tai -harjateräksillä junttaisi maahan? Raoulia on vähän niinkuin lyhytnukkaista kokolattiamattoa, johon on kaatunut liimaa. Matalaa tökköä hymy Ei kai se sammal kuitenkaan..

Kultamurun lopputilin kunniaksi soittaa rimpautin paikalliselle sorakuopalle ja tilasin singeliä ja mursketta. Mursketta tarvitaan pihatien kuoppien paikkailuun ym. systeemeihin, ja singelistä minulla on päähänpinttymä, eli haluan sitä katteeksi sisääntulopihan pensasjuttuihin. En kyl tiiä mitä maksoi, singeliä tuli paljon enemmän kun tilasin ja lasku tuleekin vaa´an mukaan. Plus soitin vielä uudestaan ja herätin hilpeyttä, kun totesin, että unohdin tinkiä! naurua

Mutta olin taas ihan tohkeissani, oli niin mukava seurata ammattitaitoisen kuorma-autokuskin työskentelyä! Molemmat kasat olivat kyydissä, ja hän kippasi ne erikseen just tasan siihen, mihin pitikin kuunnellen meikä pikkurouvan toiveita. Muistin antaa palautetta erinomaisesta työstä! Noin sitä tulin minäkin pikkujutusta hyvälle tuulelle hymy

Minun aarrekasat:

Seuraavaksi perheen äiti ja isäpuoli ilmoittivat lähtevänsä dyykkaamaan sanomalehtiä. Joku varmaan meidät bongasi paperinkeräyslootalla tonkimassa, kun illemmalla tytär kyseli, että onko meidän ihan pakko siellä tonkia pomppivaa naurua

Mutta nyt on vihdoinkin tavaraa, ja tästä päästiin aloittamaan. Kiitettävästi kului aikaa tuonkin tuhertamiseen. En tiedä mikä on, mutta pakko tosiaan saada singeliä katteeksi, reunaan tuli/tulee syvennys johon sanomalehti ja murske, hiukan liian lennokkaasti rapisee leikkurissa, jos on singeli reunaan asti kieli ulkoa

Kaikki kolme pensasruusua ovat tässä, juurilla haketta jos haluavat versoja pukata. Pressun alaiselle alalle perennoja, niitä, jotka edustuspihalla leviävät liiankin vauhdikkaasti. Ja kivinen polku sinne kiemurtamaan.

Kultamuru käski olla onnellinen, että minulla on ukko, joka kärrää tavaraa ja kippaa sen siihen, mihin pyydetään. Olenhan minä toki onnellinen moisesta sydän

kultamuru on tehnyt heksulle singelisydämen ;D

Jos olisin Heksu, kysyisin että rautakauppaako perustat, niin paljn on tuota tavaraa:))

Niinpä onkin sydän :smiley:

Ei mul kauppaa, vaan sellai romurautaromisvarasto ;D Ko ei ikkää tiiä mitä sattuu tarvitsemaan!

Iltapuhteiksi jatkettiin tätä. Kämäset neljä tuntia ainakin, muttei mitään supertehokasta työskentelyä. Virallista suunnitelmaa kun ei ole, jatkettiin mutulla. Raudoitusverkosta tuli köynnösrajaussellainen, tässä verkon vääntökone:

Alemmas rinteeseen tulee toinenkin näillä näkymin, kiva on sitten laittaa näihin vilkkuvat ja soivat jouluvalot talvella silmän isku Just nyt aikeissa siirtää tähän Pohjantähti, viime kesän aleosto joka kaipaa aurinkoisempaa paikkaa. Jotain muutakin voisi, paikka on aurinkoinen mutta altis pohjoistuulille ja tuiskeelle.

Hillittömän hieno tuli tästä verkkotsydeemistä, maahan junttaamiseen tarvitaan vielä jotain järeää ja juurelle siirtelin jo toisaalla ahdistunutta idänkurjenpolvea.

Kultamuru jatkoi murskeen ja singelin kärräämistä, ja minä jatkoin pöljää hifistelyä singelin kanssa. Nyt on keksitty sellainen, että jos tahtoo reunankin näyttävän kiveltä, kantsii laittaa alle murske, kipata singeliä päälle ja juntata tiiviiksi. Nyt tuosta voi leikkurilla huristella somasti. Tavattoman tärkeää informaatiota pomppivaa naurua

Mutta hyvä tuli. Kokeeksi ostimme kaksi säkkiä kuorikatetta ja saimme todeta, ettei kannata tässä meidän pihan mittakaavassa. Sievää on, mutta kovasti on hinnoissaan nykyään tämä ennen niin "turha" tavara ärtynyt

Tuo Heksun rautavarasto on kadehdittava! Olen itse käyttänyt jo viimeisenkin entisen pihakiikun metalliputkirungon pätkän. (Raudoitusverkkoa olen saanut vain rullista myytynä ja olen huomannut, että se kannattaa asentaa pystyyn vastakaarelleen. Se seisoo silloin melkein itsestään pystyssä.)

Voi hurja, tosi kivalta näyttää! Ei kannata ihmisen haketta kaupasta hankkia. Keväällä ostimme hakettimen ja nyt saan melkein kerran viikossa saman verran loistavaa haketta kuin kaupan pussissa. Laite on hiljainen ja miellyttävä käyttää; perheessä ihan kilpaillaan, kuka saa sillä hurruttaa kertyneet oksat. Vinkki-vinkki.

W. Nike, oletan. Tai purkissa luki, siis. Mielettömän kaunis väri, toivottavasti edes osa (hieman överiksi menneistä) kärhö-ale-hankinnoista selviytyy talvesta!

Kiitos käynnistä, Sand ja Merlin!

Haketinta on harkittu, kerran oli lainassa sellainen järeä polttomoottorivehje, mutta siinä meni hermot täysin, kun oksia sai työntää vaikka kuinka, jotta haketta olisi saanut edes ruokalusikallisen. Ei sitten ihan vielä lämmetty ajatukselle..

Saunan kiveystä tehdessä siirsin Lättyyn puretun kiveyksen saumasammalta, hyvin näyttäisi voivan, aika hienoja olisi tällaiset sammalraidat isommassakin mittakaavassa hymy

Tähän piti tulla taiteellinen ja tyylikäs kivinen penkki kivikkokasveille, joita toistaiseksi tietenkin vain roiskittu lopullista sijoitusta odottamaan... Nyt on vaivihkaa alkanut ilmestyä pyöreitä kiviä. Syy on ukossa, joka aina bongattuaan "kauniin pyöreän ja sileän" kiven, kiikuttaa sen tähän riviin. Tänään siihen tuli myös "Ilkka" (kanerva) kivien lomaan. Suljen suuni ja olen iloinen hänen innostuksestaan ärtynyt

Karhunvadelmassa monta kypsää jo! Näille suunnitteilla siirto aurinkoisempaan paikkaan, haluan näkösämmällekin jo kauniin kukinnankin takia.

Voiko lauantaiehtoota paremmin viettää ? Ukko, muksut ja elikot nukkuu ja minä hiippailen antaumuksella toisten pihoilla ! Heksun gallerian luin alusta loppuun ja sissos, oli kertakaikkiaan rattoisaa ! Sinun pihassa on tekemisen meininkiä, ovijuttu ja kivijutut ja vaikka mitä ! Kiitos esittelystä, “nähdään” taas, tulen hiippailemaan toistekin nurkillesi !

Kiitos kukkahöperö ja tervetuloa uudemmankin kerran

Minikiivejä löytyy jo enemmänkin, ovat tosiaan minejä mutta oikein kun mielikuvitusta pinnistää niin on niissä häivähdys kiivin makua! Mahdottoman satoisa tämä meidän pihamaa cool

Mahtava tammi on jo hyvää vauhtia valmistumassa talveen. Naapurin tammi on vielä täysin vihreä (ihan riipaisi kun katseltiin naapurin tammen pienennysoperaatiota surullinen He haluaa monihaaraisesta suuresta puusta yksirunkoisen, nyt on haaroja katkottu, jopa puolitoistametrisiä pätkiä jätetty ja ylemmät oksat sahattu tapeille. Mieheni kävi nätisti vihjaisemassa tappien poistamisesta, ei oikein ottanut tulta )

Meidän tammessa on joitakin kuolleita oksia, ovat vaan niin korkealla, että on ihan oma operaationsa poistaa niitä.

Ruoan ollessa uunissa valmistui pikkuinen vauvala. Vähän jäi toinen päätypuu lyhyeksi kun ei viittiny toista sahata, mutta kuka sitä ny kattoo?? Alla olevat matonräähkät riitti just ja just, en sit saanu käyttää sitä ukon vanhaa "itämaista" mattoa no-jaa mutta saatiinpa noi pienet pois jaloista pyörimästä. Kaitpa tuo olisi sanomalehtikin välttänyt.

Jopas on siellä nimetön purnukka ( ei kerrota, että parissa muussa lukee "joku puu"..). Muutama purkki vielä odottelee pääsyä paikoilleen, en osaa päättää, pitäisikö niitä nyt koulia vai vasta keväällä, ja niinkös se oli, että syssymmällä vasta kylvetään perennoi esimerkiksi? Pitää perehtyä noiden nimilappujen tekemiseen, laminointikonetta ei ole eikä just nyt tule, joten jotain tarvii keksiä noiden hätäpahvisten tilalle.

Heksu, tosi siistin näköinen vauvala. Tuutko miullekin tekemään?

Heksu, kun tuo vauvala on noin säntillisen mallinen, niin siitä olis helppo piirtää “kartta” paperille. Siihen taimipurkit järjestyksessä nimeten. Laita vaikka reunalautaan merkintä, että tämä kulma on piirroksen ylävasen kulma (YLÄVAS).

Paperi säilyy ainakin sisätiloissa, ja tuskinpa kukaan talven aikana vaihtelee purkkien järjestystä (paitsi mulla meni akileijat sekasin kun pelastin niitä hukkumasta :/)

Heksu leikkaa muovipurkkeja sopivan kokoiseksi suikaleeksi siihen käy kaupan muoviset mehukannut auton tuulilasipesuneste purkit sellainen tauvuteltava muovi on parasta ja osta kaupasta pakkasen kestävä tussi maksaa noin 2euroa teksti kestää pakkasen ja veten ja pysyy vielä aurinkossakin.

Mulla on niitä ollut ulkona jo kaksi talvea vielä teksti on yhtä hyvää kuin uutena.

Voit vaikka leikata sydänmen mallisia nimilappuja