Heksun hönöpuuhia (II-III)

Piti taas käydä kurkkaamassa, olisko hyödynnettäviä kivi tms. ideoita. En niin perusta ihan uuden karheista jutuista, muovista puhumattakaan… Hienoja kukkajuttuja, nuo ovet on huippu keksintö, lätty pitäis mullakin jostain hommata… Sulla on ainakin mies mukana hommissa, se helpottaa asioita jos sattuu olemaan vielä samalla aaltopituudella mieltymysten suhteen.

Voi että olet Heksu ollut taas ahkerana!! Hauskoja oivalluksia ja hyvää jälkeä!! Ylimääräistä energiaa saa tulla minunkin pihalle purkamaan. naurua

Mahtava lätty! Tuollaista en muista kellään vielä nähneenikään...ennen. Nyt niitä varmaan alkaa ilmestyä penttiläisten pihoille

Tulee siisti saunan edusta!

Voi, tuo on niin tuttua: -just nyt heti pitää saada tehtyä- tunnenaurua

Onpas täällä käynyt kohteliasta väkeä, kiitoksia paljon kukkais pyöritystä

Pienikin uskonvahvistus on kyllä paikallaan, nytkin pitäisi tuota kiveystä jatkaa, tarvii vaan sen aloitusponnistuksen kun on olevinaan niin työlästä. Nopat on isältä aikoinaan saatuja purkukiviä, koko- ja muotoeroja piisaa ja osasta pitää naputella betoniakin pois.

Mutta silti ne on minun aarre aarre aarre

Mahtava noppakivetys on tulossa ja tosi ihanat nuo ovet :slight_smile:

Voi Heksu, kuinka nättejä on nuo noppakivet! En yhtään ihmettele, että ovat sinun aarteitasi. Tulee varmasti tosi hieno tuosta kiveyksestä, kun on valmis. -Ja nyt vasta ehdein katsomaan tuon sun lättys. Mahtava kertakaikkiaan, hieno idea!tähti

Lähimarketin lilja, vuodesta toiseen kukkii ja lisääntyy koko ajan. Hyvä paikka pionien seassa, uuteen paikkaan siirron myötä voisi harkita jopa jotain toistakin liljaa.

Saumaus menossa jo lätkän kanssa. Iltasella taas naapureita ilahdutimme, ei sitten kehdattu möykyttää konetta kovinkaan pitkään.

Tietyt värit kukissa kiehtovat nyt, pärskikselle terkkuja laittaa hän!

Mustanpuhuvan tumma livenä tämä riippapelargoni

Arkistoin muutaman kuvan talven varalle, läppäri tässä äskettäin sanoi sopimuksen irti ja tuli menetettyä jokunen kuva..

Annikin mahdollinen minikiivi ja kaatikselta pelastetut tikkaat.. odottelin sopivaa köynnöstukea ilmestyväksi ja se ilmestyi, pitäisikö enemmänkin alkaa luottamaan moiseen filosofiaan? "Asiat järjestyvät, niinkuin parhaaksi on"- tyyppisesti?

Valmistui vihdoin se kiveyskin.. oikeastaan aika ylellistä, tuohon saa helposti laitettua vaikka tuikkuja saunaillan tunnelmaa luomaan ja siinä voi kävellä, toisin kuin aiemmassa heinä-romurytössä.

Tiikerililja, oletan. Avasi tänään ensimmäisen nupun, löytyi aution naapuritontin rajalta hyyskän takaa, tähän heitelty itusilmuja 2006.

Tuohan on aika mielettömän näköinen kukka, onko näillä jonkunlaista historiaa, kansan suussa kulkevia nimiä?

Ja tänään vasta tutkin tarkemmin, eikä ole oppinut makrokuvausta, tähän asti olen aliarvioinut sinipallo-ohdakkeen!

Sekamelskaan järjestystä ja kuria tarvitaan, talvella suunnitteluharjoituksia.. ensin syksyllä siirtotalkoot ja sen jälkeen vasta mietitään Nyt on jo tuo tulollaan oleva penkkikin valmis ja siihenkin tällätty köynnöskolmio sekä niitä alehuumassa hankittuja kärhöjä.

Sisääntulopihan raivaus alkanut viimein. Suunnitteilla pyöreitä muotoja, kaarevia puu-, pensas- ja perennaistutuksia. Projektin pääasiallinen tavoite:suunnitelmallisuus.

Toteutus: pari tuollaista pölliä löytyi, joten ne tällättiin eilen juuri tuohon. Se niistä kaarista, jospa kulmikkuus paikoitellen osaltaan korostaa tulevia pyöreitä muotoja?? Asettelu ei ihan paras mahdollinen, mutta tuostakin tuli jo niin hirveä sota kultamurun kanssa, että viisaampaa olla tyytyväinen niin

Siihen eteen joka sorapolku tai maanpeitekasvillisuutta, laatikkoon ja siitä ylöspäin pääasiassa perennaa. Näin suunniteltu tällä hetkellä hymy

Minä kuulkaa tykkään tästä, mihin suuntaan edustuspiha on kehittynyt tämän kesän aikana. Kiitos penttiläisten ideoille, vinkeille, tietotaidolle, kasveille.. pihassa on rehevää vihreyttä, kukkia, värejä, ruostetta ja rappioromantiikkaa!

Tämä näkyy kun hyppää autosta pihaan tullessa, ja minä olen hirmu tyytyväinen Mein pihassa on ihan hienoa toisinaankukkais pyöritystä Jos haluais, löytyis vaikka mitä siivottavaa ja korjattavaa ja muutettavaa, mut ei nyt just tarvi!

"Väriharmoniaa" penkissä, joka täysin ylikasvanut ja siirtoon menossa. Jossain tuolla takana pilvikirsikan alla sinnittelee pioneja, tosin ehtivät kukkia ennenkuin nämä ovat päässeet täyteen mittaansa.

Minä oon ihan töpinöissäni, kun viikonlopun juhlakoristuksien jälkeen yksi tuttava halusi samanhenkisen kimpun vietäväksi jonkun yhdistyksen juhliin.

Kaunis on=)

Kyllä sää osaat, sekä pihassa että leikkokukkien kanssa.

Ihan samaa olin juuri kirjoittamassa:D

Kiitos kaunis teitille kauniista sanoistanne :slight_smile:

Heksulla on silmää!lamppuYhdyn täysin edellisiin kommentteihin.