Heksun hönöpuuhia (II-III)

Ihanat ovet!

Mua on niin huvittanut tää otsikko. Tampereen murteessa ollaan hönössä tai hönöpäissään, kun ollaan juovuksissa.

Emmä ihan aina koko aikaa… :smiley: Meidän perheessä jos joku on ihan hönö niin hän on vähän pöljä :slight_smile:

Nyt mä olen tuijotellut noita ovia päivän ja päätin, että hyvä on. Virallisen terassin suunnalta kun katsoo, niin ovat tasan sievästi vierekkäin pieni rako välissä, ja saunan patiolta kun katsoo näkyy suihkulähdelätäkkö ja puro somasti oven "ikkunasta". Koristuksia miettii sitten kun tulee ideoita, ja ens kesänähän tuossa on mahtavan valtavat köynnöspuskat koko komistuksen peittona silmän isku

Keijunkukkia en ole keräillyt, mutta tämän ostin vuosia sitten eräältä taimitarhalta. Tämä on heidän kokeilu, "hyvä ruusuke ja talvenkestävyys mutta vaatimaton kukinta". Allekirjoitan alun, mutta itse kyllä tykkään vaatimattomasta kerman värisestä kukinnosta.

Ja taas pioniylläri tulossa! Tästä on mielikuva, yhtenä keväänä löysin nurmikolta pienen pionin alun noin neljä vuotta sitten. Tämä voisi olla se, mutta leviävätkö pionit kovastikin esim. siemenistä??

Oli se Keltakurjenmiekkaa haikaillut jo jonkin aikaa, ja tässä kokon alta pelastetussa tuppaassa ajattelin miekkaa ainakin vähän olevan vaikka muut osmankäämiksi veikkailivatkin. Viihtyisiköhän tuo kuitenkin enemmän maalla kuin kokonaan vedessä..

Kiinanlaikussa on oikeasti jotain kissoja kiehtovaa. Tästä kun kaiveltiin juurakoita esiin ym. ovat kissat sen jälkeen olleet ihan täpinöissään juuri tästä kohdasta. Jokainen käy vuorotellen haistelemassa, kieriskelemässä ja makoilemassa. Kun pidin vedessä laikun versoja aiemmin, sai yksi kissoista selvän "kissanminttuhuuman" versoja haistellessaan.

Nuori neitimme löysi kankaanpalan, ja ommella suhautti laukun aamupuhteiksi

Siellä niitä uusia penkkejä tulee.. vasta alkua.

Valkoinen läntti keskellä on betoni"taideteos" nimeltään Lätty. Sille tarvii paikan jostain tulevasta kivikosta, joka näillä näkymin asettuu tuohon vasemmalla aloitettuun kynnökseen..

Nuo ovet on aivan jotain muuta, kuola valuu suusta… ja maitotonkka vieressä vielä, viherryn kateudesta :smiley:

Heksu, oletko ihan tosissasi tuosta pionin jakopalasta??? Vaihtariksi voisit saada vaikka tämmöisen: Todellisuudessa tämä pioni on reilusti tummemman punainen. Myös voisin antaa lisää keltakurjenmiekkaa, jos tarvitset. Ja paljon muutakin, jos tulet hakemaan....

Ukko meinasi, että on lapanen lähteny kädestä, suunnittelen koko ajan joka paikkaan uusia perennapenkkejä puhetta

Eilen äkillisen inspiraation kourissa tyhjensin lehtikompostia keskelle kitukasvuista nurmikkoa. Reunan alla on sanomalehteä, muuten levittelin suoraan "nurmen" päälle ja multaa päälle. Kanttailemalla varmaan reunaa sitten koitan pitää siistinä.. Uskoisin myös, että vajoaa viritelmä melkoisesti, paksuutta on keskellä nyt vasta 30 cm. Saas näkee kuin käy, lisää multaa ainakin vielä. Nyt pitäisi lisää penkkiä saada tuohon vielä jäljelle jääneelle nurmiläntille...

Kuvasta selviää myös talon työkalujen säilytystapa..

Keijuangervot edustavina

Minun pikkupikku ''Flammentanz'', viime kesäinen ale-ostos.

Ihana flammari sydän.

Tuu heksu meille, niin saat tehdä penkkejä oikein himoosi :smiley:

Iltapuhteiksi rempaistiin Lätty paikoilleen, kokeeksi laitoin nyt sitten sanomalehteä reunaan josko estäisi heinän leviämistä hiekkaan edes jonkin aikaa. Lättyyn koitan sitten istutella kasviraitoja.

Kiitos törnrosa, minun mielestä tuo Flampsu on tavattoman terhakka noinkin pieneksi :slight_smile:

Ja Emo, voin hyvin laajentaa reviiriä siihenkin suuntaan :smiley:

Eiks täst niinkun jo näy tän kauneus ja nerokkuus? kieli ulkoa

Seittimehitähteä tarttee ny saada, päätin etten osta tähän mitään mutta äkkiäkös sitä voi toisin päättää silmän isku

Näkyy toki lätystä jo idea varsin hyvin, hieno siitä tulee! Paljon muutakin olet saanut pihallasi aikaiseksi sitten viime näkemän… Tuo köynnösoviratkaisu on mielestäni persoonallisuudessaan hieno: ei kaiken tarvitse aina näyttää standardituotteelta, vaan oma kädenjälki saa näkyä… :slight_smile:

Voi, meidän puutarhatyökalut säilytetään ihan samalla lailla, ainakin jos minä olen niitä käyttänyt. Ja usein vielä kylläkin niin, ettei niitä meinaa löytää.
Ihan hyvä "lätty".

Heksulla hieno lätty, tosta tulee hieno kunhan päästään ensi kevääseen :)mainio idea, itse väänsin tänään raparperilaattoja

Kiitos kiitos :slight_smile: Oman käden jälki tosiaan näkyy, se rappioromantiikka on minusta kyllä erittäin kuvaava termi :smiley:

Tänään tosissaan hönöä hommaa näin flunssassa apea Saunan edustan rytöalue tarvii saada siistiksi, ja jotenkin homma piti tehdä nytjustheti. Vessapaperia meni puoli rullaa nenän niistoon ja nyt on kärsä ihan ruvella, onneksi kultamuru teki raskaat hommat, minä nökötin ja naputtelin. Kauhean kiukkuiseksi tulee myös ihminen tautisena. viha <-- kuvastaa mielialaa ja kielenkäyttöä.. Mutta kun oli pakko kun halusi.

Tämä kuva siksi, että Kultamuru halusi päästä nettiin silmän isku Seinän rappausta pitäisi korjata tuolta alaosasta, taitaa olla homma johon pyydetään isää auttamaan.

Näin pitkälle hissuksiin päästiin, vähän aikaa meni ennenkuin sai nopan asettumaan kun ei ole pariin vuoteen laitellut.. noo tärylätkällä tasoitellaan..

Tympii varaston oven edessä oleva betonikiveys, varmaan purkuun se ja siirretään tuonne autopaikalle joskus. Samaten saunan oven edessä oleva tasanne häiritsee kun on niin korkea, piilotan alaosan istuttamalla peittokurjenpolvea reunan ympärille, sopivan matalaa niin, että voi loikkia yli. Myöhemmin sitten selviää, oliko järkee vai ei!