Heksun hönöpuuhia (II-III)

hyvä ratkaisu

Aijuu ja minun ainoa verenpisara, hieno mutta pitäisi saada korkeammalle jotta voisi alhaalta katsella. Sain kaverilta, tämä on "jämä" mutta olisiko kellään muuta nimeä mielessä antaa hälle??

Kaunis ku nauris.

Voi Heksu, onpas ihanat ovet. Minä laittaisin vierekkäin, vaan en noin, kun tuossa ensimmäisessä kuvassa, vaan ihan ripirinnan. Enkä laittaisi ristikkoa toiseen ikkunaan, sillä minusta ne ovat juuri hienot, kun ne ovat erilaiset, mutta silti samanlaisetoho. Laittasin ruuduttoman oven yläosasta jonkun kevyen roikkumaan, vaikka pienen valkoisen lyhdyn/lobeliapurkin tai jonkun roikottimen. Älä kehittele sitä liian pitkälle, vaan katsele ensin noin. Minusta tuo on valtavan hieno! Voi minäkin tahtoisin oven!

Heksu, ovet ovat huimat. Mitä siellä niiden takana on? Melkein laittaisin simmottos, että vaikka tuo ovi, jossa ei ole ristikkoa (eikä tarviikaan), olisi raollaan ja välistä pääsisi seuraavaan tilaan. Jos ne ovat kokonaan kiinni, tulee mieleen, että tämä loppuu tähän. Paitsi jos on naapurin tontti ihan siinä takana, mutta toisaalta, sounot sekin.

No nythän tajusinkin paremmin Heksun ovijutun, siitä tulee ikäänkuin seinä terassille. Been idea raollaan olevasta ovesta on ihan kiva, tekisi ehkä mielenkiintoisammaksi tuon kohdan, tosin sitten jokaisen vieraan on pakko sotkea kukkapenkkisi, kun on kurkattava siitä ovenraosta ;). Kauniita ovia.

Tällasta siellä takana on, kasa ilmestyi tuohon heti eilen..

Ihan käytännön syistä siis tuo sermi silmän isku

Mutta tulipas nyt hyviä ajatuksia teiltä! Ja sellaisia, joista eilen oli minulle tulossa ajatus muttei vielä kerinnyt, te nyt sanoititte ne hymy

.. mietin juuri tuota ristikkoa, kuvista kun katsoo niin alkoi tuntua vähän tylsältä kaksi vierekkäistä ristikkoa, joten tuo memulin ajatus siintää jo silmissä: vaikka kaksi lyhtyä, jotka roikkuu vähän eri korkeudella..

Tuonne taakse pitäisi päästä, tästä oikealta kottareilla, mutta eilen kun tuossa loikittiin, mietin, että olisi kyllä mukava tästä oven kulmalta oikaista puita hakemaan.. eli asettelisi toisen vähän juuri niin, että näyttää raollaan olevalta ovelta..

Hassua kuin sitä niin yksituumaan ei itse näe kun yhden tai kaksi vaihtoehtoa!

Vähänkö hyviä ajatuksia teiltä, kiitos kiitos!!

Minä näen sieluni simin, että kun siitä ovenraosta kurkkaa, niin näkee tuossa pensaikon keskellä, polun kohdalla salaperäisen köynnöskaaren ja talon reunaa jatkuvan polun. Jotenkin ihanan varjoinen ja taianomainen kohta. Miehesi korjatkoon tuon kasan pois salaperäisen polun kohdalta :smiley:

Mulla on pink marshmallow niminen fuksia joka oikein kovasti muistuttaa omaasi. Fuksia ketjussa oli myös joku jolla oli eri niminen mutta hyvin samannäköinen verenpisara!

Juuri noin, belgi pomppivaa naurua

Kiitos tipilintu, tutkin sen fuksiaketjun!

Mää nään saman kuin Belgi, oih… Ja nuo ovet on herkullisen “rujot”, ihanaa rappioromantiikkaa mitä rakastan!

Yksi meidän peräkammarin pojista, tosi äijä ja nauttii aidosti

Siperian/karhun marja/vadelma (mikä??) kukkii todella kauniisti, ehdottomasti pitää siirtää johonkin enempi näkösälle, jonkunlainen köynnöskartio tai muu näille.. Nämä ovat jo toista erää, pari vuotta sitten isäntä innostui repimään tontin rajavatukot poies.. parin päivän päästä ihmettelin, mihin "karhunmarjat" ovat kadonneet?? No hän olikin vähän ihmetelly, kuin ne yhdet vatut oli niin tiukassa..

Eilen kokeiltiin vesikasvitouhuja.. juhannuksena mökiltä piti raijata rentukkaa ja osmankäämiä ja tota jotain vehkaa ihan kokeeksi. Mahottomat savilöllypaakut oli niissä, joten piti kehittää niille jokin istutussysteemi. Jotain vesikasvikoreja vissiin tarttis olla, mutta kun niitä ei nyt ollut, laitettiin ne tavallisiin muoviruukkuihin.

Paakuista huuhdeltiin enimmät savet pois, vuorattiin ruukut hallaharsolla, pikkasen ihan multaa ja sepelikerros päälle. Nokkelina hetken mietittiin, että pitäisikö pohjalle laittaa kevytsoraa ojitukseksi, mutta kyl myö sit hoksattiin, että ne aika lailla vedessä koko ajan allapäin

Saas nähdä kuin tuossa käy, mullasta varmaan liukenee kaikenmaailman ravinteita veteen, mikälie selviämisennuste mutta eipä tuosta paljoa kulujakaan tullut.

Näin on idyllistä nyt hymy

Pumppu toimii, pari vuotta sitä on tuolla lätäkössä pidetty talvetkin eli juuri sillai kun ei saa tehdä. Puron sai päälle

Rinteen kunnostus taitaa jäädä syksylle..

Öinen valoilmiö tammessa cool

Ihania Heksun kommentit ja kuvat :] Oikein nenäkin aukesi, vaikken tiennyt sen olevan edes tukossa.

Ai teil on ufokissa =DD?! Hyvin onnistunut kuva. Sitäpaisi toi puro on sit aivan ihana.

Tänään raijattu kiviä pikku tuiviorinteeseen, ei taiteellista kiviasennusta vaan maan pintaa piiloon sanomalehtien ja kivien alle.Yläreunaan tuli pika-seulanpäätä rajaamaan, reuna on aina ollut vaikea hoitaa joten nyt pitäis päästä leikkurilla lähelle.

Miksi nuo minun tuiviot kasvaa tuollai törhöllään??

Näin tässä kävi. Mallattiin ja väännettiin ja käännettiin, käytännön syyt (tilaa tarvii jonkun verran molemmin puolin) ohjasti sitten näin. Välistä ei tarvi mahtua loikkimaan ettei minun kasvit kärsi, ihan eivät ole kiinni toisissaan kuitenkaan. Katselusuunnasta sitten riippuu, näyttääkö väli isolta vai näkyykö ollenkaan.. Toinen ovi on sen verran vääntynyt vuosien mittaan, ettei suoraan saa millään, mutta liekö niin väliäkään rappioromantiikkassa

Minulla on tällainen pioni! Ei ole ennen kukkinut, joten aivan uutta..

Upea pioni! Ijan miu mau mukkaa! Kuka hän on??

Mää yhtään tiijä :frowning: Tietäisköhän joku… se on salavihkaa levinny tuonne pilvikirsikan alle, tarttee syksyllä katella hälle toista paikkaa ja siitä joutaa sinne siulle kyllä palanen jos haluut?