Heksun hönöpuuhia (II-III)

Marjatanalppiruusut joku oma porukkansa… ? ‘Marketta’ on varmaan se mikä oli mulla aatoksena, mutta tuo väri ei kyllä ole hempeää nähnytkään…

Kurkkaile kuukkelista noita niin eiköhän löydy :stuck_out_tongue: Nuo kotimaiset lajikkeet on ainakin helppo erottaa toisistaan. Muista en sano mitään =D Kaunis on kuitenkin sun rodo =)

Nyt tehty tutkimustyötä. Vanhemmat lehdet ei kovin nukkaisia alapinnaltaan mutta uudet pikku lehdet selvästi nukkaisia ja harmahtavia kun vertaa viereiseen jononkin toiseen alppiruusuun. Jospa päätän, että se on ‘Hellikki’.

Kiitos Miikos, taas opiskeltiin uutta :slight_smile:

Komea Hellikki. Ja kauniit nuo saniaiset siinä joukossa.

Mikähän siinä on, että sunnuntai-iltana iskee hirmuinen puuhastusinto? Nyt yhtäkkiä piti saada ovi paikoilleen.. Se on vielä hieman valeessa, loppui tietty akku koneesta mutta kuitenkin jo muutamalla ruuvilla kiinni. Pitäisi päättää laitetaanko vielä toinenkin, tulisi aika leveä mutkun eihän minun köynnökset ja kaikki tulevat suunnitellut köynnökset mahdu tuohon ollenkaan no-jaa

"Patio" on just passeli saunan istuskelupaikka, kasvejakin jo siihen tällätty mutta heti ilmeni minulle tyypillinen ongelma, missään suunnitelmassa ei meinaa pysyä kun heti jos jostain ilmaantuu vapaata multatilaa tällätään siihen joku omaa paikkaansa etsivä kasvi, ja näin on hienosta suunnitelmasta tullut odotuspenkki.

Toi näyttää tosi hienolta! Miten se onkaan kuin tähtiin kirjoitettu: Jos jotain teet, niin ruuvarista loppuu akku! Tyypillistä… ;DD Mut näyttää kyl hienolta yhden ovenkin kans, tuleeko siitä liian umpinainen jos toisenkin oven siihen tällää? Onko mitään toista kohtaa samalla alueella mihin sen vois laittaa?

Kiitos tagetes, totta puhuen on kyllä minustakin hieno :slight_smile: Ei oikein tuolla suunnalla muuta paikkaa, mutta nyt kun otit puheeksi tuli mieleen, että entäs jos laittaisi tuon ekan taakse hieman viistosti…tarttee mallailla ja tiirailla!

Taas kävi "Sulot", koristeheiniä olen koittanut vältellä viimeiseen asti kun ei juurikaan tietoa, kuinka talvesta selviävät. Mutkun nää siellä kaupassa odotteli ottajaansa ja selvästi minua kutsuivat allapäin

Ku mä sain ne niin halvalla..

Kunhan kerkiän selvittelen heidän elonkaarta, nyt vähän ajattelin samantein totuttaa talon tapoihin, pistää jakaen ja istuttaa köynnösoven liepeille.

Noista paljoa selvää saanu, tässä ihmetellessä saa mukavasti päivän kulumaan eikä millään ehdi tehdä mitään järkevää… löysin yhden suht hyvän jenkkiläisen perennahaun, sitten tietenkin piti setviä Yhdysvaltain kasvuvyöhykkeet ja sitten vielä vaihtaa fahrenheitit celsiuksiksi… Noiden pitäisi muka kestää yli 20 pakkanen, mutta ovat evergreenejä (“talven jälkeen voi napsia ruskettuneet lehdenkärjet pois”)joten taitaa olla aika huono ennuste talvesta selviämisen suhteen. Mutta toisesta mainittiin, että on pupunkestävä, ja toinenpa onkin kauriinkestävä :smiley:

Sullahan Heksu on vaikka mitä ihanaa! Puro ja metsä ja patio ja paljon kauniita kasveja! Täytyy alkaa oikein perehtymään tähän galleriaan.

Kiitos, pärskis

Juhannusruusu, joka täällä ollut jo ennen meitä, siinä meidän sisääntulopihalla heti kivan pressuasetelman takana. Minun ukko halusi tietää, mistä juhannusruusu tietää kukkia juuri juhannuksena. Yritin selittää, että aina se on kukkinut tähän aikaan mutta ihminen vasta päätti, että se on juhannusruusu.. hohhoi

Minun hieno paraatipenkki on nyt lilahtava, teoriassa seuraavan värin pitäisi olla valkoinen

Tämmöisiä olis neljä.. minä oikeasti niin tykkään ruosteesta. Saattaahan ehkä joskus olla hieman mahdollista, että mieheni VÄHÄN voi olla joskus oikeassakin siinä, että raijaan tänne kaikkea "ihanaa" rojua ja sitten ihmetellään, mitä niillä tekisi..

No näistähän tulee mahdottoman hieno joku juttu. Alustavasti aion laittaa ne syssymällä hirmu edustavaksi laitettuun sisääntulopihaan talventörröttäjiksi, mutta nyt just tekisi mieli iskeä ne pihaan pareittain oikein näkösälle ja köynnöstä tulemaan. Ne olisi vaan ne köynnökset monivuotisia sitten, olisikos kellään hyviä ideoita, jos on hassunkin kuuloinen niin kertokaa, tiedä mhin johtaa! Mutta metallinkierrätykseen en heitä!! naurua

Agorus on toivoton talvehditettava (tai on ollut aiemmin)

Carexin kanssa onnistunee helposti

Heksulla on sitten upeat jotkut tuossa! Jotain isoja heiniä ne voisivat olla suojaamassa myös.

Ja köynnösovia mallailtu.. ex-kollega piipahti ja ehdotti, että jatkeeksi voisi laittaa myös ihan köynnöskehikon, mikä kuulosti minusta hyvältä, mutta nyt just en säntää ostamaan.

Paanko mää ny ton toisen, ukko käski kysyä niiltä penttikavereilta!

Ristikko tulisi myös tuohon. Yhdessä

vai erikseen? Toki virallinen asennus sitten millintarkkaa cool

Paapoin sinne jo kibulta saatua palsamiköynnöstä (kiitokset vielä taas ) ja sitten muistin, että varjossa kyhjöttää kirjava villiviini ja piti se laittaa tuohon. Yksi kiinanlaikku ei oikein ole tykännyt, kun sitä on venkslattu eestaas ja minä varmaan voin sitä vähän leikata ja siirtää taas kerran toisaalle?

Luuta tulee varmaan olemaan tuossa hamaan loppuun asti niin

Ja nyt kun olen saanut hostat tällättyä pation ympärille, keksinkin, että heiniähän siinä pitäisi olla no-jaa Ihanaa tää puutarhuroinnin luovuus, joustavuus ja rajattomat mahdollisuudet..

Kannattaisiko Agorus koittaa talvettaa, meillä olisi yhden lehmän navetta joka pimeähkö mutta plussan puolella talven mikäli kukaan ei unohda ovia levälleen… No onneksi Carexin kanssa mahkuja, ei ihan hukkaan ehkä!

Entä jos ruudukon tekisitte ovien väliin vielä?

Kyllä joo aikas hyvä ajatus itseasiassa :slight_smile: Sitten mietin, että entäs raudoitusverkko jatkeeksi, ei olisi noin massiivinen

yritä ihmeessä, tosin kotomaan nykyiset talvet saattavat helpottaa tuon Agoruksen selviytymistä avomaalla ?

Pistän puoliksi ja tarjoan toiselle puolikkaalle suojaisaa paikkaa kotomaasta :slight_smile: