Heliotrooppi, Heliotropium arborescens

Mie olen kylvänyt heti tammikuun alkupäivinä.

Kylvin 12 pv. helmikuuta. Viidessä päivässä itivät. Tuli kerrankin laitettua allakan reunaan muistiin, muuten en osaisi sanoa.

Voi voi, eihän siihen aikaan ole vielä siemeniä myynnissä,  täytyy varmaan ostaa kukkivana taimitarhalta.

On SiemenVesalla ainakin.

Heliotroopin (dwarf marine) kanssa mulla on ongelmia : siemenpussi kehottaa idättämään 15-21 asteessa ja kylvämään puolen sentin syvyyteen ja jossain muualla sanotaan, että 20-25 astetta ja 0,2 sentin syvyyteen  - olen kokeillut kaikkia eri tapoja eli viileällä pohjoisikkunalla, huoneenlämpöisellä itäikkunalla ja eteläikkunalla patterin päällä  mitään ei kuitenkaan vielä näy vaikka ensimmäisestä kylvöksestä on jo kuukausi, eli kyllä olis jo pitänyt alkaa jotain pilkottaa

Pintaan mie olen aina kylvänyt ja huoneenlämmössä. Hitaitahan ne ovat, sen takia kylvin jo vuodenvaihteessa.

Jospa sitte kokeilisin vielä tuota neljättäkin vaihtoehtoa. Kiitos, Kurppa :slight_smile:

Missäs vaiheessa ne sulla muuten mahtaa nyt olla?

15.2. kylvin Heliotroopit ja ovat pari senttisiä. Olivat ensin lämpimässä ja nyt viileässä.

Viikko sitten kylvin omani, kolme on pinnassa.

Voi tietty käydä vielä niinkin, että mulla on kohta kaikki paikat heliotrooppia sinisenään, jos ne sieltä pikkuhiljaa alkavattenkin putkahdella

Nopeita on sulla olleet, Emo !?

Piti oikein selata aiempia viestejäni, ja löytyihän se: tiistai 22.2. kylvetty heliotrooppi. Eli kahdeksan päivää. Mut luulen, että nää on vasta pioneerit; tuli nimittäin roiskastua aika ronskisti niitä siemeniä tuohon purkkiin.

kylvitkö pintaan niin kuin Kurppa?

Pari senttisiä on heliotrooppini.

Kressonia, pintaan kylvin heliotroopit. Sumutusta päivittäin.

Kiitos, Emo!  heti huomenissa ripottelen jäljellä olevat siemenet ja alan idätellä huoneenlämmössä, eiköhän se siitä  (noista heliotroopeista on tullu mulle melkein pakkomielle - tupakeilla ei niin väliä vaikkei itäneetkään mut heliotrooppeja on saatava prkl.

Sama täällä Kressonia, pakkomielle on prkl =)

Viikon päivät nyt levänneet mullan pinnassa säännöllisen suihkutuksen alla heliotroopin siemenet, eikä mitään eloa, on se nyt kumma! Liekö siemenissä vika?

Yhden heliotroopin taimen taisin saada vahingossa aikaiseksi jo viikkoja sitten, koulin sen petuniana, mutta nyt näyttää vahvasti joltain muulta jeeeee

Mulle kävi sama viime vuonna, sain vaan yhden taimen jota en raaskinut viedä uloskaan, se talvehti sisällä ihan hyvin ja nyt otin jopa pari pistokasta siitä.

Tämä vuonna sitten itikin tosi hyvin, nyt on paljon…! toivotaan että sullakin vielä

Juuri kun olin jo toivoni heittää, niin äsken kun kävin kurkkaamassa oli yksi noussut pintaan helmikuun lopussa parin milliin syvyyteen kylvetyistä ja patterin päällä pidetyistä, ei voi olla totta  Toivossa on näköjään hyvä elää!!!