No kyllä, hyvähyvä!!
3.3. pintaan kylvetyistä kaksi noussut, toinen sirkoilla, toinen tarttis vielä suurennuslasia… saldo: kolme kokonaista ja yks puolikas (kylvetty melkein koko pussi) Kärsivällisyys kovankin onnen voittaa, vai miten se menikään
Kuuluuko heliotrooppia latvoa, tietääkö joku? Oon kyllä vähän huono latvomaan, mut jos sitäkin koittaisi opetella tänä vuonna.
Ei miullakaan montaa itänyt, mutta latvapistokkaat törkin multaan ja toivon parasta.
Havina, olen latvonut kun silloin tulee pensasmaiset taimet.
Tässä muutama päivä sitten latvottu taimi. Haaroo hyvin. Valo vääristää kasvin värin.
Meinaan kanssakin latvoa, jahka vähän venyvät etten nakkisormilla nappaa väärästä kohdasta…
Parin kolmen “oikean” lehden jälkeenkö latvotaan? Tuuheiksi on saatava nämä vähäiset reppanat
Just:)
Kiitos Kurppa, pitääpi sitten latvoa. Sulla on hyvännäköiset taimet.
Jephulis
Ei näy heliotrooppien alkuja minulla. Kohta hermostun ja luovutan. Kohta olleet kuukauden, eikä itämistä tapahdu. =(
Joo, myönnän väittäneeni ettei tarvi koulia kun olin kylväny mielestäni hienoiksi tuppaleiksi… Itivät kuitenkin niin hyvin että pakkohan se oli alkaa kolhia. Lopputuotteena 50 purkkia, jokaisessa 2 taimea, muutamassa 3kin =O
Ja ettei ainakan jää epäselväksi, niin joo on yksi ehdottomista lemppareistani:)
Älä luovuta, Alcearosa. Mä ehdin hermostua heliotrooppien kanssa miljoona kertaa, mut sitten nous yks ja sitten toinen ja nyt on kai neljä yhteensä tulossa.
Sieltä ne pikkuhiljaa, siinä vaiheessa kun olet ne jo melkein unohtanut =)
Vihdoinkin tuli juuret heliotrooppien pistokkaisiin. Onnistuin tuplaamaan taimet.
Ahaa, siis näistä voisi ottaa latvapistokkaista. Tammikuuna alussa kylvetyt heliotroopit ovat nyt 16.2. tämmöisiä
Ensimmäistä kertaa näitä kasvattelen ja äsken koulin 8 tainta. Loput menkööt kompostiin. Itivät todella hyvin.
Minulla myös ensimmäistä kertaa näitä kasvamassa,kylvin jo 18.1. Latvonutkin niitä jo olen.
Minen tajua, mikä mun heliotroopeille tuli. Noin 20 kylvetystä siemenestä nousi lopulta kolme, jotka ovat jo heittäneet henkensä. Yritystä oli sekä kylvölautalla, että suoraan multaan ja turvenapeille. Josko tuolta mullan seasta nyt kuuden viikon jälkeen vielä joku nousisi…
Minulla eka kertaa nämä kokeilussa, nyt on kuudessa purkissa elämää, osa kasvattaa ensimmäistä varsinaista lehtipariaan, osa toista.Toivottavasti osaan hoitaa nuo kukkaan asti! Mites te, jotka olette talvettaneet näitä, kuinka isoissa ruukuissa ovat kasvaneet?
Aargh! Miksi taimet tummuvat lehdistä ja kuolevat? Mitä teen väärin? Enää kaksi taimea hengissä…
Liikakastelu?