Ben Tron on hyvää suoraan pensaasta napsittavaa. Mulla itellä on Titania, hyvää on sekin.
Tällä mäntykankaalla toimivimmaksi istutussysteemiksi oon todennu, ettei lapiota kannata käyttää kui sen verran, että juuripaakku sinne koloseen sopii ja katetta evääksi ja kosteutta pidättämään. Maanparannusoperaatiolla vaan sotkee sen maan oman kapilaarisysteemin ja joutuu sikana kastelemaan.
Kiitos filopator vinkistä.![]()
Tämä oli hyvää infoa minulle.
Ne aiemmat kasvoi tällä tontilla tuolla maakellarin katolla, mutta se on koko päivän varjossa ja valtavien kuusien alla.
Siksi oon aika hukassa, kun ei täällä oikein oo kunnon puutarhamaata lainkaan.
Titania oli just yksi mun miettimistä lajikkeista, en oo maistanut, mutta kuvailu oli hyvän oloinen.
Pitääkin tsekata onko nuo molemmat lajikkeet sellaisia, että ei tule sitä ruostetautia. Sitä meinaan on täällä, strobusmännytkin on melkein kaikki saaneet sen ja kolme neljästä olen jo hävittänyt niistä. Nuo viisineulas männyt ei kestä sitä herukoiden ruostesientä, vaan runko muuttuu vauriokohdasta paksuksi, vaaleenpunaista pölyä irtoaa siitä ja silloin tietää että mennyttä on.
Savonlinnan taimiston sivu kertoi titanian olevan täysin ruosteen kestävä, immuuni. Hyvin on sietänyt minun olematonta hoitoa.
Mun lajikkeet oli nyt sitten tämmöiset,
1 Titania, ne olivat kovin pieniä, siksi vaan yksi
2 Intercontinental, tautien kestävä ja tosi suuret marjat
1 Ruben, tämä on hassu, kun marjassa on vähän vaaleita pilkkuja
1 green life, eli tuli yksi vihreä nyt sitten kuitenkin.
Huomenna laitan ne maahan, niissä oli kaikissa nuppuja valmiiksi, paitsi siinä titaniassa, en muista varmaksi, kun se oli aika rääpäle. ![]()