Hevonen

Mä olen menossa hevosmieskurssille nyt elokuussa. Minusta olis aika hyvä jos uudet ratsastajat voisi näin alottaa ratsastusharrastuksen. 'Entisessä elämässä' kun alotin ratsastuksen uudestaan, ei menty hevosen selkään parilla ekalla tunnilla olleskaan. Sitten raskaana ollessa kun ei päässyt hepan selästä enää alas tein maastakäsin harjoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja: Siperian*piparililja

Kuukkeloin cribbing strap-sanalla kuvia (imppauspanta) ja tuli vaihtoehtoja mutta onko se tällainen?

http://www.perrisleatheronline.com/690-L-Cribbing-Strap.jpg

vai

http://www.tackoutlet.com/store/files/images/small/179.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja: Siperian*piparililja

Just tommosia olen nähnyt. Kai niitäkin on olemassa eri mallistoa. Onneksi ei omat kopukat ole olleet niin tympääntyneitä Elämäänsä, että olisivat ruvenneet imppaamaan!

Tuo Lautrecin juttu onkin mielenkiintoinen! Turha oiretta on hoitaa, jos syy on syvemmällä.

Paulastiinalla tasapainoiset maalaishepat silmän isku

Aivan jännittyneenä luin että millaista ongelmaa sitä voikaan olla! Onneksi Mustang ei pure puuta eikä niele ilmaa. Kai vatsa toimii kohtuullisesti.

Sand oli tänään käymässä ja Mustang oli aivan silmät suurella kun olletikkin näkin ensimmäistä kertaa sateenvarjon. Sandilla on oikein nätti ja värikäs sateenvarjo ja se olletikkin oli pelottavaa, kun sateenvarjon alta kuului tutuntuntuinen ääni. Epäilen kyllä (kun seurasin Mussen eleitä) että se oli vähän leikistikkin peloissaan. Sillälailla virkeästi leikitti.

Kokeilen tänään mennä sateenvarjon kanssa sen luo, että saisi siedätyshoitoa. Minä kuljen aina ilman sateenvarjoa, joskus harvoin laitan sadetakin niskaan.

Laidunkausi jatkuu... ja talvikarva jo kasvaa:

Väittävät tuota vasemmanpuoleista minun näköiseksi naurua

Minäkään en ole pitkään aikaan Mustangista kuvia laittanut. (Aivan kuin niitä nyt joku kaipaisi mutta mitäs se - minä olen tohkeissani) Tässä Mustangin yksiö, ja koristeena vanhan ajan palsamia. Seinän purentajäljet ovat Mustangin viimevuotisen laidunkaverin muistoja. Mustangi purisi vain omenaa ja kauraa jos se saisi päättää.

Käytiin Mustangi, Shelbykoira, Kirrekissa ja minä jokirantalenkillä. Välillä Mustang pysähtyi syömään, ja Shelbynkin piti kokeilla pureskella ruohoa jospa se olisi hyvää. Ei ollut. Ja aina kun Mustang meni liian lähelle Kirrekissaa se murisi. Silkkaa kohteliaisuuttaan Mustang ei mennyt
sitten lähelle 

Kun tultiin kotia kohti pyysin että Mustang olisi hieno poika kun otetaan kuva. Ja sehän patsasteli sitten.

Semmoinen pikku pemhyturpa

ihana kuvasarja mustanghevosesta, kiitos temskukka.

Kauniita kuvia ja onpas Mustang varmaan ihmeissään, jos on tottunut miesten maailmassa, ettei sitä nyt tallin ovensuussa yleensä kukkia...... Kyllä näitä tosiaankin aina kaipailee, laita vaan säännöllisesti kuulumisia. Vähän kateeksi pistää kaupunkilaista elukatonta ihmistä tuo kävelyretki hevon, koiran ja kisun kanssa. Siitä saisi hyvän lastenkirjan aiheenkin. Eläinystävät olisivat kivoja ja varsinkin tuollainen kokoelma erilaisia. Kanat taisit kuitenkin jättää kotiin kieli ulkoa, epistä !

Olishan se ollut aika hurjan näköistä jos vielä kanat olis jonossa perässä taapertaneet kävelyllä Temskukan "lauman" jatkeena. Kukko viimeisenä aina välillä kiekaissut. Temsku, sinun pitää alkaa kirjoittamaan kirjaa kuten muajussi vihjaisi.

Ihania heppakuvia. Niitä saa aina laittaa lisää!

Titamiini, pollesi ovat kauniita, joten ottanet tuon vertauksen kohteliaisuutena silmän isku

Mustang seisoi tänä aamuna herätessämme kuin patsas tuossa tuvanetupellolla. Se kuljeskeli siellä ihan rauhassa ja söi puidulta ohrapellolta jotain vihreää jota kasvaa korsien väleissä. Aurinko paistoi ja se näytti nauttivan olostaan joten emme pitäneet mitään kiirettä sen haun kanssa, joimme kahvit ja teimme aamutoimet ihan rauhassa. Mutta sitten naapurin emäntä meni autolla ohi ja jarrutteli kovasti joten ymmärsimme että hän varmasti oli huolissaan. Isäntä sitten meni hakemaan Mussea. Mutta. Sen mielestä ei ollut mitään itua lähteä sillä paikka oli hyvä.

No minäkin menin sinne huikkimaan, maiskuttamaan huuliani ja sen sellaista, sillä isäntä nauroi aika lailla ja Mustang ymmärsi ettei tosi ole kyseessä ollenkaan. Seisoi kuin laama eikä liikkunut.
Vasta kun lupasin sille kauroja se lähti.

Täällä sitten nuorisovanki kerää säälipisteita kaltereiden takana

Että Mustang osaakin sitten olla komea ja hieno heppa sydän

Leikisti-mun-Tuisku uudessa pihattotarhassaan. Se kärsii ns. kesäihottumasta eli on allerginen kaikenlaisille kesäitikoille, ja joutuu pitämään koko kesäkauden ötökkäloimea. Syksyn kuluessa on tarkoitus vierailla Titamiinin luona, jolla on ropit tähänkin vaivaan.

Tervetuloa Nanna - mulla olis käyttämätön päähuppukin tuohon ötökkäloimeen :) Kerran jouduin ihottumaloimen ostamaan omalle pollelle, mutta seuraavana kesänä sitä ei tarvittukaan.