Hevonpee-topic

On se Temskukkakin paksaa amerikanraudan peräloosterissa rahdanut - omin silmin olen nähnyt. :smiley:

uskon:_) en ole vaan semmosta kohtaa edes lukenut omin silmin… jos lie meille täällä kertonutkaan.

Juupajuu, ajattele miten loistava vaihtari taimenvaihdossa!!

Tehdäänkö kopukanvaihtoketju? Siirrettäis heposia talvikaudella kakkimassa vuoronperään kullekin sopivan suuruiset munkkivuoret :slight_smile:

Viherpeukalolla asiat HYVIN! Juuri mietin, miksi mainostetaan ja markkinoidaan kaikkea, mitä en halua enkä tarvi - esim. ovelta ovelle imureita ja huonekaluja - miksei esim. hevonpeetä? Joku kävisi soittelemassa ovikelloatai puhelimella läpi nämä rivitalo- ja omakotitaloalueet ja tarjoaisi kotiinkuljetusta, kyllä asiakkaita riittäisi!

Vaikka on mullakin tilaus vetämässä, sitten kun Paulastiina kerkiää niin saan hevonpeetä! JIHUU! :O)

Mun pihalle saa kyllä hevoset tulla ihan milloin vaan! Ei haittaisi! Saisivat popsia ruohoa yms ja toivottavasti viipyisivät kauan! ;O)

Sellaista arvotavaraahan tuo hevonp on, että täälläkin paikallisen tallin tuotannosta oikein kiistellään kuulema. Joku Orimattilalainen ukkeli täälläkin kyllä pakettiautosta myy valmiiksi palanutta tavaraa keväisin. Täytynee taas jokunen säkki sitä ottaa, jos sattuu olemaan “rahaa päällä”.

Ihan selvennyksenä, että toin hevonpaksaa Lapualle valkoisella Lincoln Town Carilla, joka on semmoinen tarpeeksi hieno ko. lastille. Sain tämän "työsuhdeauton" lainaan tarkoitusta varten.

Tyräkki, kiva kun tulit. Täällä onkin kaivattu kirjallisen ilmaisutaidon tason nostajaa

Etenkin kurpitsasota palstalla:D

Tyräkkiä olen useinkin kaivannut, ihan on ikävää pukannut! Pomo lupasi hyvinpalanutta turvehevonpeetä riittävästi, jos itse viitsin vain hakea ja peräkärryhän minulla on, joten tottakai menen. Isäntä kuulemma ihan etukuormaajalla lavan täyttää, joten helpolla pääsen. Pienestä on ihmislapsi iloinen :smiley:

Jo tuossa kerkisin kurpitsasodassa kehumaan, että haen hevonpeetä sunnuntaina, ihan vain peräkärryllisen… Saatan hakea toisenkin, jos on tarvetta ja tavara hyvää :slight_smile: Ajomatkaa ei ole kuin kuutisen kilometriä, joten helppo hakea.

Tyräkki! Viimeinkin! Jee!!!

Tyräkki, jos haet hevon tuotteet Messilän tallilta et tarvitse kuin ajoneuvon ja peräkärryn. Minun ei ainakaan tarvinnut maksaa mitään, kun lastasin tavaran itse peräkärryyn talikolla. Onnistuin saamaan todella priimaa lantaa sieltä, sellaista loppuun palanutta ja lähes hajutonta.

Paulastiina, hieno idea!! Talvella kierrätetään heposia, kesällä Alania… =D

Meillä ei kikkareita tuota kuin madot. Päivällä hoilotin Biolania lainaten “Minäpä se ruokin maaatoaaa…” kun kuopus katsoi vähän vinoon ja kysyi että “Tiedätkö sä äiti edes mitä madot syö???” En muka tiennyt, jolloin minua infottiin koko kolmasluokkalaisen auktoriteetilla: “Ne vetää maan alle kuolleita kasvinosia ja kakkaa sitten toisesta päästä.” :slight_smile: On se kovapää jotain koulussa oppinut! :))

Kysypäs seuraavalla kerralla, joko ovat koulussa lukeneet lierojen seksielämästä. Se on sangen mielenkiintoista :slight_smile:

Paulastiina, ???

Jo alkoi kiinnostamaan:D

Nyt en ehdi teitä valaisemaan, mutta kerran olen kuunnellut miestä, joka muistaakseni väitteli tohtoriksi tjsp. kyseisestä aiheesta. Oli innostunut ja osasi kertoa asiansa tosi mielenkiintoisesti.

Lähden nyt töihin.

No minä voin valaista ettei jää vaivaamaan

Lierot ovat hermafrodiitteja, eli kaikilla madoilla on molempien vehkeet. Kesäsyön hämärissä ne tulevat mullan pintaan romanttisissa aikessa, asettuvat vierekkäin ja vaihtavat sukusolujua, eli molemmat lisääntyvät!

Ohos, ei meillä tuollaisia juttuja koulussa opetettu :slight_smile: