Tällaisia hujoppeja Hopeavillakon /Hopealehden taimet tänään. Piti näitäkin vaan muutama kylvää, mutta hieman lorahti:)
Eivät ole hirmuisesti kasvaneet ja isompaa purkkia mielisivät.
Monesko lehti noista alkaa hopealta näyttämään? Minulla on kahteen kertaan kylvettyjä, ja molemmissa on nyt sirkka+yksi lehtipari, eikä hopiaa näy vielä olleskaan
Taitaa olla vasta kolmas hopeaa, kuvassa nuo ylimmät.
Noista Kurpitsan viimevuotisita kuvista katsoin, että minun Hopeavillakon kasvatus on noin kuukauden verran jäljessä… Miten nuo kasvaa sen jälkeen kun ovat alkuun päässeet?
Tältä nämä nyt näyttää.. toivottavasti ehtii kauniiksi puskiksi kesäksi. Onko teillä tietoa, onko nämä miten hallan arkoja? Siis milloin voisi laittaa jo ulos.
Nehän näyttää jo hyviltä. En laittaisi ulos ennen kun on yö pakkaset ohi.
Vielä olisin kysynyt tästä kasvista: Tuleeko tuuheaksi ihan itsellään, vai onko aihetta latvoa? Mikä tapa on kasville ominaisin saada kaunis puska…
Ei latvota, tuuhettuu itsekseen. Ei mielestäni vaadi mitään ihmekeinoja.
Kiitos! Hyvä, etten sitten pilannut noita… siksipä ajattelin kysyäkkin.
jos hopealehti on monivuotinen onko tietoa miten se hoidetaan talven yli kun kuulema kukkii vasta toisena vuonna???Kellarissa ,jätetäänkö ulos lumeen ja pakkaseen vai mitä tehdään.Milloin olisi aika laittaa siementä jos haluaa heti alku kesästä kunnon puskat.
En tiedä kannattaako noin edullisia kukkia yrittää sisällä talvettaa. Joskus maaliskuussa kun kylvää, niin ehtii hyvin kesäksi.
Jos haluaa talvettaa nähdäkseen kukat, kannattanee yrittää kellarissa. Viileä pakkaseton paikka.
Täällä nyt katselen,että kuinkahan käy minun hopelehden kanssa… Amaryllisten juurella oli muutamia jouluistutuksessa. Alimmat, huonot lehdet otin syksyllä pois, loput on kasvanut hissuksiin ja kasvit on venyttänyt pituutta. Tuli tuossa mieleen, lähteekö ne juurtuman, jos kevään koittaessa kokeilisi nuorentaa pistokkaista…
Mulla on testissä talvetus. Autotallissa on muutama viileässä (yleensä n.15-17 astetta mutta näillä pakkasilla on pudonnut lähemmäs 10. Lisäksi yksi parvekelaatikko on kasvihuoneessa maahan kaivettuna. Vielä ovat elossa.
Moi! Hopeavillakkoakin täällä kasvamassa. Joissain purkeissa on vain kaksi tai kolme tainta. Osaako tämä kasvi kasvaa pari yhdessä, ja sillä tavalla kasvaisi yhdeksi puskaksi, vai pitääkö koulia ylhäiseen yksinäisyyteensä kaikki?
Kasvaa ne varmasti parinakin, mutta niiden erottaminen on sitten hankalampaa kun juuret kasvavat sikin-sokin-sekaisin. Se kasvaa kyllä yksinäänkin kovin isoksi, ja jos niitä on pari siementä purkissaan, niin muoto ehkä vähän kärsii?
Itse olen ne pyrkinyt koulimaan yksittäin.
Koulisin kaikki erikseen.
Niin, meinaan etten erottaisikaan enää ollenkaan, antaisin kasvaa yhteen jos onnistuu.
Kyllä se varmasti onnistuu niinkin.