Tässä on mun ihan eka kasvari <3. Se on mallia "kiinalainen katiska" silikoonia tuli käytettyä runsaasti kokoamisvaiheessa. Ruma, mutta oma. Jonkun verran olis aukkoa penkeissä… Moottorisaha on tietenkin tarpeen tässä projektissa, miten sitä huomaa vasta kuvasta kaiken tuollaisen? :D
Mulla ei ole vielä puutarhavajaa tai sellaista. Joten arvatkaa vaan, missä ne kaikki roinat on?
Ihan mahdottoman upea projekti sinulla! Siitä tulee just sellainen kuin yrttitarhojen pitää olla. Mulla on mielessäni yrttitarha Gotlannista, jossa olen käynyt joskus 80-luvun alussa. Sinne oli pääsymaksukin. Sulle tulee samantyyppinen, mutta vaan vielä paljon hienompi. Niin hieno, että vois kyllä myös varsin hyvin yleisölle näyttää.
Mulla taitaa olla samanlainen katiska,vissiin pykälää pienempi vaan. Ei menny niinku strömsössä sen kanssa,oli kattolevyt 8 mm liian kapeat ja korvaavia levyjä oon tässä kuukauden odotellut.
Kiitos peukutuksista ja Tuomipihlajalle kauniista sanoista. Ihan tässä häkeltyy . Paljon on vielä tekemistä, etenkin tuolla kasvipuolella, luettelointia ja järjestämistä. En tiedä, saanko koskaan sellaista järjestystä, josta olen haaveillut. Olen turhan hellämielinen, en raski kitkeä väärään paikkaan levinneitä siementaimiakaan.
En ole koskaan ajatellut, että esittäisin pihani julkisesti. Olen haalinut kasvejani täysin itsekkäästi ja yhtään miettimättä, joten joutuisin ajattelemaan kasviston uudestaan eri näkökulmasta. En ole niinkään huolissani varsinaisista myrkkykasveista, enemmän minua huolettaa sellaiset "silent killerit", joilla saattaa olla jokin käyttö, mutta vakavia sivuvaikutuksia. Vaikkapa piippuköynnös, jota minulla ei tosin vielä ole. Se aiheuttaa sivuvaikutuksenaan todennäköisesti virtsarakon syöpää.
Yksityisesti sanon tervetuloa, puutarhahörhöt ovat aina tervetulleita. Tarvitsisinkin juuri nyt ideoita varjoon ja parhaiten niitä saa höpöttämällä muiden kanssa .
Yrttiherra ei meilläkään mennyt ihan kuin Strömsössä, osa paneleista oli liian leveitä, mutta siitä selvittiin helposti. Lisäksi kokoamisohjeissa oli ikävän huonosti merkitty joitakin asioita. No, pystyssä on, silikonia meni ja toivottavasti kestää siihen asti, että ehditään rakentaa ihan omatekemä.
Juu, en patistellut sinua tekemään pihastasi turistikohdetta, ei, ei, mutta kyllä se sellaiseksi hyvin kelpaisi . Ihana on tehdä pihaa juuri itselleen ja omalle perheelleen ihan oman maun mukaan.
Tuomipihlaja en ajatellutkaan, että patistat En vain itse ollut tullut ajatelleeksi asiaa lainkaan ja jäin hiukan pohdiskelemaan. Lähinnä juuri tuota moraalista vastuuta. Olen kyllä muutaman yrttikurssin pitänyt täällä, lähinnä juuri siksi, että maasto-osuudella tiedän tasan varmasti löytäväni tarvittavat kasvit. Ohitan sujuvasti kaikki kyseenalaiset rehut jollakin puolivillaisella vastauksella.
Kiitos pihakierroksesta, viihdyin kovasti projektiesi parissa . Kasvivalintakriteerisi saa erityis, olen itsekin ollut samoilla linjoilla joista tosin on tullut rönsyiltyä jonkin verran.
Tuossa yhtenä päivänä mietiskelin että osaisinkohan minä muurata. Ei voi tietää, ellei ole koskaan kokeillut. Ja meidän työmaalla ollut muurari aina sanoi, että muuraaminen on helppoa. Täytyy se kokenutta miestä uskoa vai mitä? Ylijäämätiiliä ja muurauslaastia on, sementtimylly on, muurauslasta ja vatupassi on. Siitä se ajatus sitten lähti:
En nyt vielä sano, mitä olen suunnitellut. Saattaa olla, että suunnitelmat vähän tarkentuu matkan varrella. Ja saattahan olla niinkin, että en osaa muurata. Katotaan kuin käy.
Nuu prenikat rinnassa kiitän. Perinteinen Kiinalainen Lääketiede pelastaa usein pulasta kasvien kanssa. Mä olen välillä joutunut googlaamaan aika paljonkin, kun olen jollekin kasville hakenut oikeutta päästä pihaan, yksikin oli sellainen, jota joku Amerikan alkuperäiskansan heimo oli käyttänyt jonkun tietyn käärmeen puremaan. Se vaati melkoista etsintää.
Ja itse asiassa joitakin kannoja on käytetty yrttilääkinnässä, joten oma kannani viheltää tarpeeksi läheltä, vaikka lieneekin “väärää” lajia. En ostanut sitä käytettäväksi vaan katsottavaksi.
Hieno on kasvari eikä muuten yhtään ruma :)! Hieno on kyllä yrttitarhakin! Moottorisahakin sopii hyvin kuvaan - näkee että tarvitaan sitä puutarhahommissa muutakin kuin kukkalapio :D.
Rajarinne kiitosta Ja onhan se kasvarikin ihan joo, mutta Kun… Mun mies on luvannut rakentaa mulle kasvarin, mutta nyt ei vaan kaikkea ehdi tehdä tähän hätään. Mulla väikkyi mielessä sellainen nätti itte tehty, mutta enpä mä oikeasti viitsi valittaa, pääasia että on kasvari.
Ja onhan tässä sikäli tuuriakin, että jos nyt osoittautuu, että mä osaan ( ) muurata, niin tiedättekö kun bbc:n ihanissa puutarhaohjelmissa on aina niitä kauniita kasvihuoneita… Tiilisokkeli ja sellaista. Oliskos muuten ihana? Ja siihen tiilen päälle voisi mies sitten rakentaa sievän lasitalon. Niin ne asiat kääntyy parhain päin.