Hulluruoho, Datura

Nyt vasta ehdin kunnolla selaamaan tätä keskustelua ja löysinkin vastauksen jo ihan keskustelun alkupäästä. Kohta alkaa ensimmäisessä nuppu aueta.

Kyssä, juuri ne ovat itäneet :slight_smile: Nyt jo muutama kukkii, vaikka ovatkin vielä pieniä taimia (natikan syytä). Pitää kai nyppiä ne ekat kukat pois.Täytyy ruveta karaisemaan niitäkin kohta.

Miksi ihmeessä nyppisit kukat pois :open_mouth: ?

Eikö nämä Daturan kukat aukeakkaan tämän enempää? Ei tainnu päästä mun suosikkilistalle tämä kukka.

Kyllä ne mulla on aina auennu ihan ammolleen! KAuniita ovat!

Omituista, jokainen taimi on tehnyt jo 2-4 kukkaa, mutta ei ne tuon enempää ole avautuneet. Kuihtuvat vaan pois. Tarviiko näitä lannoittaa paljon? Vai mistähän tuo johtuu…?

Olisikohan vain tuontyyppinen lajike? Näitähän on paljon erilaisia.

Ne daturat, joita olen kasvatellut, eivät koskaan ole auenneet kuvan kukkia enempää. Ei ole minun kukkani tuo.

Sivulla 18 on mun viimevuotinen kerrottu datura. En ollut siihen kyllä yhtään pettynyt. En minäkään sellaista haluaisi kasvattaa kovin montaa kertaa, jonka kukat ei aukea kunnolla, mutta silloin kokeilisin jotain muuta. Tänä kesänä rappusillani kasvaa kolme erilaista daturaa. Myöhemmin kesällä toivottavasti selviää, millaisia kukkasia ne tekevät :slight_smile:

Ostin pahaa aavistamattomanani Enkelinpasuuna nimellä olevan kauniin tumman nupuillaan olevan taimen.Olen pitkään jo halunnut Pasuunakukan sen tuoksun takia.
Kyselin myyjältä onko tämä sama kuin Pasuunakukka ja tuoksuuko se samalta.Juu kyllä on,oli vastaus.
No nyt on käynyt ilmi ,että taimi onkin Datura!Ei siinä mitään kaunis toki on,mutta se tuoksu puuttuu mihin Turkissa rakastuin…

Multasormiliikkeet on ainakin myyneet daturaa pasuunana pari vuotta :frowning:

Viime yönä kotiin tullessani minua odotti ihana näky :slight_smile:

Sama kukka päivällä ylhäältä. Hyvin aukeaa, kun sitä tuossa aiemmin pohdittiin.

Vihdoin alkoi tämä keltainenkin datura kukinnan.

Oi, raikas on hän!

Niina, ehkä kasvit olivat liian pieniä vielä jaksaakseen avata. Omani ovat reilusti metrisiä hujoppeja!

Mutta nyt on kyllä upeat, puhtaan valkeat kukat sinulla!

Se aukeamattomuusongelma oli Moonlight:lla ks. edellinen sivu. Omani ovat auenneet ihan hyvin :slight_smile: ja sellaisia metrisiä mullakin nämä ovat.

Katos! Niin ne mielessä avautuneet ja nuppuiset kukat muuttaa äkkiä omistajaa! :wink:

Tuo tämän sivun ihanainen valkoinen datura teki kaksi siemenpalluraa, joten nyt olis siemeniä vaikka muillekin asti :wink:

-niina- PLING, laitan hölöä.

Pistin Daturan siemeniä kuun alussa itämään ja yksi Datura Metel Alba on itänyt:)Toivottavasti itää muitakin värejä!