Eilen itivät kaikki neljä siementä. 9 päivää ehtivät mullassa olla
Mulla hitaimmat itivät 15 kuukaudessa.
Voi pojat, että nää venyy pituutta.
Kai nämäkin voi istuttaa syvempään?
Löysinkin tästä ketjusta jo vastauksen, että voi istuttaa sirkkalehtiin asti
Jes, mä onnistuin, sain sinisen daturan itämään! Patteri auttaa selvästi. Tuskin kuitenkaan ehtii kukkia tänä vuonna, ja talvettaminenkin jännittää. Olisi pitänyt kylvää jo tammikuussa, mutta tuota sinistä tuli siemenketjussa vasta pari viikkoa sitten.
Minä en tykkää noista daturoista tippaakaan, haisevatkin kamalalle.
Mä en ole koskaan päässyt itämistä pidemmälle ja kukkiakin nähnyt vain kuvissa, joten pakkohan on kokeilla. Mulla tämä kylvöharrastus elää vasta toista vuottaan, joten aika paljon on vielä kokeiltavaa
piippis, minä vasta nyt kylvin daturoita. eikö ne muka ehdikään enää tänä vuonna kukkia? höh.
Emo, kylvä ahkeraliisaa, se ehtii vielä.
Peukku, ei muhun kannata liikaa luottaa. Voipi olla, että kukkiikin, myydäänhän mm. Kauppilassakin daturan taimia, joiden olisi tarkoitus kukkia samana vuonna. Taisin taas puhu palturia
Kyllä datura kukkii jo samana vuonna, siemenistä olen itse joka kerran keväällä kasvattanut, en ole edes talvetusta yrittänytkään. Pasuunakukka on sitten eri juttu.
Siirsin nuo muutamat 7.3. kirjoitetut viestit tänne toisaalta joten ne eivät aivan täysin kulje reaaliaikaisen keskustelun mukana - ero on kuitenkin niin pieni ettei siitä liene haittaa.
Daturan taimet alkavat olla sen kokoisia, että ne saisi koulia.
Ei vieläkään yhtä ainutta itänyttä…
Tipilintu, ovatko ne esim. patterin päällä? Mun omani itivät äkkiä, kun liotin niitä vuorokauden ja sitten idätin patterin päällä.
Piiperö, onko niitä mun lähettämiä itänyt?
Takan päällä mm viettäneet aikaa. Joskus lattialämmityksellä…
Mun daturat ei idä, kylvin 7.3.
Malttia,malttia. Kyllä ne siten, kun on aika.
Siirsin ne daturakylvökset nyt vähän lämpöisempään paikkaan, jos alkais tapahtua. Ei siis ole mun laji tuo daturan kasvattelu, kun itää niin hitaasti.
Mulla toimi idätys hyvin akvaarion päällä, kun kosteiden talouspapereiden välissä idätin suljetussa rasiassa. Osasta vähän raotin kuortakin, niin pääsi juuri paremmin ulos kuoresta.
Nyppäsenkö daturan taimista nuput pois? Niissä ei ole kuin kolme oikeaa lehtiparia ja rupesivat hullut nuppua pukkaamaan.