Hulluruoho, Datura

Tänkjuu

Minä tilasin myös tammikuussa "enkelinpasuunan" siemeniä ja pussissa lukee Datura Ballerina Tutu. Itivät tosi hyvin joskin odottaa sai aika kauan verrattuna muihin siemeniin mitä olen istuttanut. Muistaakseni kolme siementä laitoin ja kaksi kasvia on nyt tuolla parvekkeella.
Kysyisin samaa kun tuolla aiemmin jo kysyttiin että voisikohan nuo istuttaa samaan isoon astiaan? Vaikka ämpäriin tai suureen ruukkuun?

Hyvin sopii yhteen.

Täällä kukitaan!

Oi, ihana!

Minä ostin viime tammikuussa Kanarialta Daturan siemeniä (kukat valkoiset, näyttää ihan pasuunalta), enkä käyttänyt kaikkia viime keväänä. Kaivoin nyt loput. Ne ovat lionneet vesilasissa nyt tapaninpäivästä lähtien, ajattelin nostaa ne nyt johonkin muovipussiin ja kylvää huomenna

Mulla nopeimmat iti todella nopeasti ja hitaimmalla kesti 1½ vuotta. :wink:

Oho! Minulla on noin kuusi siementä. Viime vuonna kokeilin muutamaa, joista iti yksi (kuoli pian jostain syystä).

Tässä teille daturaaOn meinaan muutama siemen. Osa homehtu ja osa ei ollu valmistunu, mutta mustia kypsiä on silti ihan riittämiin.

Kyssä, ulkomailtako keräsit?

No en, omista kasvateista kerätty on. Sain serkulta yhden siemenkodan pari vuotta sitten ja viime keväänä kylvin. Muistaakseni 6 kasvia oli. Kukathan on pienemmät kuin jalostetuilla sukulaisilla, mutta hyvältä tuoksuivat ja siemenkota on näyttävä.

Aiotko kylvää ne kaikki? Ajattelin, että olisin voinut käydä kanssasi niistä vaihtokauppaa? :slight_smile:

Viherpiiperö, laita yksäriä, niin sovitaan.

Hölöä tulossa :slight_smile:

Sus siunakkoon mitä piikkipalleroita :open_mouth:

Daturoita siemenestä.

http://nirpunomatjutut.blogspot.com/2011/02/datura-siemenesta.html

minäkin oisin kiinnostunut mökille tätä istuttamaan,mutta mistään ei saa siemeniä??:frowning:

Sperli pussittaa daturtaa.

Tänä vuonna kokeilen daturaa. Siemenet on nyt olleet mullassa 7pv. Ei mitään kiirettä :smiley:

Nää ei sit idä ikinä suosiolla…