Hulluruoho, Datura

Tilasin noita lila-valkoisia daturoita. Voikohan niitä laittaa useamman taimen samaan ruukkuun, jotta sais kasvista sellaisen pensasmaisemman?

muistaakseni se kasvaa jo yhdestä siemenestä pensasmaisesti.

Mulle tuli sellainen idea, että ostaisin sellaisen n. 36 senttiä halkaisijaltaan (kork. n. 16 cm), astian ja laittaisin siihen kolme tainta. Näin netissä nimittäin kuvan, jossa valkoisia daturoita oli istutettu ryhmäksi - upea näky! Olisiko tuo riittävä purtelo?

Nyt olis hankittuna myös valkoisen daturan siemeniä. Ehtiiköhän niistä enää tälle kesälle kukkivia taimia saamaan? Hyviä vinkkejä idätykseen?

Minulla on daturassa ensimmäinen kukka.

???Kuinta te lannoitatte Daturaa???  

Kun ei minulla muuta ole kuin vaaleanpunaista kesäkukkalannoitetta, niin sitä olen laimeana liuoksena antanut. Haisee muuten kamalalta tuo datura, en muistanutkaan :confused:

Kaksi pussia jo kylvetty eikä mistään tule mitään Onko tää oikeesti joku vaikee vai onko nyt kylväjättäressä vikaa???!!!

Kylvin viime vuonna kaksi erää seuraavasti 
liotus  
5 kylvömultaan pöydälle  
5 kylvömultaan lämpöpatterin päälle  
80 % lämpöpatterin päällä olleista iti, muista 0 %  
2 ekaa otti 15 vuorokautta itääkseen  
3 otti 22 vuorokautta  
4 otti 35 vuorokautta  
   .
eli on hidas ja tarttee lämpöä   .
   .

taas komppaan weikkoa:-) - yönyli-liotuksen jälkeen maanantaina kylvetyistä viidestä ens iti eilen ja toinen tänään. loppuja odottelen. alkuun olivat lattialämmityksen päällä, nyt keittiön pöydällä loistelampun alla.

Minä heitän kasan daturan siemeniä märän talouspaperin väliin ja sen paperin johonkin purkkiin ja kelmu päälle. Sitten vain kurkitaan päivittäin sinne paperin väliin josko joku on itänyt ja kun on niin nakataan se siemen parin sentin syvyyteen multapurkkiin. Ei tule turhia kylvöjä tehdyksi.

Siispä uudet siemenet likoon ja uudestaan vaan yrittämään. Josko kolmas kerta toden sanois…  Kiitos hyvistä ohjeistuksista!

Seulo ne sieltä mullasta. Kyllä ne löytyy.

multa löytyy ainakin vaaleansini/valkoisen siemeniä ylimääräisenä jos joku haluaa kokeilla, itivät todella nopeasti!

Suoraan sanoen minusta ei ole häävi koko kukkanen, en viitsisi mokoman tähden kauhiasti yrittää, mutta kun tuo yksi ikivanha siemen iti, niin kasvakoot nyt sitten…

Et sit oo kokeillu sisäisesti?      

Nyt on kyllä sellainen fiilis, että pitäisköhän mennä pureskelemaan mokomaa…

Mulla on valkoisen daturan siemenet tuolla kosteiden talouspaperinpalojen välissä. Varovasti raotin kuorta, niin vihdoin yhteen tuli ituakin. Näyttää olevan pikku apu tarpeen, jotta itäisi nopeammin…

Mulla iti ja kasvaa yksi ainokainen datura… pitäisikö/kannattaisiko sitä latvoa?

Haarautuu itsellään.