Kiitos nimestä!
Siis tässä, Datura metel var. fastuosa, hiukan aukinaisempi kukinto:
Kiitos nimestä!
Siis tässä, Datura metel var. fastuosa, hiukan aukinaisempi kukinto:
Oooh, ihana!
No kyllä Temskun laittaman kuvan jälkeen ymmärtää, miksi kasvi on nimetty hulluruohoksi. Hulluksihan sitä tulee, kun tuollaisen kuvan näkee ja tajuaa, ettei omalta pihalta kasvia löydy
Yritän varjella sitä kuin silmäterääni ja koitan kaikin tavoin kannustaa sitä tuottamaan siemeniä. Vanhat valkoiset daturani tuottavat runsaasti helpolla itäviä siemeniä (tänäkin vuonna 4 yllätyslasta muiden purkkien mullista) joten katsotaan miten käy. Laitetaan vahinko kiertämään : )
Olipas muuten dramaattisen upea!!
Minulla samanlainen kuin Temskukalla ja myytiin oikein lehti-ilmoituksella pasuunakukkana.
Harmittaa kun ei sitten ollutkaan oikea pasuunakukka, koska kuvittelin sen kasvavan useamman vuoden ilman siemenistä pyörittelyä.
Kukka todella kaunis ja dramaattisen näköinen koko kukka kaikessa tummuudessaan.
Hieno, tuo Temskukan datura. Minullakin valkoisissa ensimmäiset nuput. Keltainen kyllä kasvaa komeasti, on paljon isompi kuin valkoiset, mutta kukinnasta ei ole vielä tietoakaan.
Datura metel var. fastuosa - nuppuja täynä! On se koko kesän jaksanut...toivotaan että saadaan siemeniä.
Mutta on tämä yksinkertainen, valkoinen datura jotenkin tyylikäs
Olen ihaillut teidän muiden daturoitanne, kukat näyttävät paljon isommilta kuin omani. Minulla kasvaa kuusi daturaa, tuoksuvia kukkia tulee päivittäin, mutta ovat todella pieniä. Luulen, että jätän ensi vuonna ko kasvin väliin?
Mulla on ikkunalaudalla ruukussa datura. Pari viikkoa sitten viimein huomasin siinä pieniä nuppuja. Ongelma vain on se, että nyt se pudottaa niitä! 3 nuppua on ruukun pinnalla. Muutama sentään vielä kiinni kasvissa.
Onko tässä mitään tehtävissä? Datura on varmaankin liian pienessä ruukussa, mutta tuskin sitä enää voi vaihtaa kun on jo nupuillaan. Olen kastellut sitä runsaasti (juo paljon vettä, mutta ei ole kovasti päässyt kuivumaaan, alimmat lehdet on muutaman kerran vähän lörpöttäneet) ja myös lannoittanut aika paljon Kemiran puutarhan kesä -lannoitteella. Suihkutan sitä myös samalla kun muitakin kasvejani.
Siitä olikin jo kaikki isommat nuput tippuneet. Laitoin sen nyt isompaan ruukkuun, ei siinä mitään menetäkään.
Tänä kesänä on minunkin daturani nuppuja tiputellut. Olen syyksi epäillyt liian kylmiä ilmoja. Noin hyvällä hoidolla jos olet kasviasi tosiaan pitänyt, ei vähän ahtaan ruukun pitäisi haitata.
Keltaisesta en muuten tykännyt lainkaan niin paljon, kuin tuosta valkoisesta. Se on jotenkin hailukka ja mitäänsanomaton. Sen jätän minäkin ensi kesänä väliin.
Mä mietin kanssa tota kylmää tai valon puutetta varsinkin. Tuo teki ne nuput silloin kun oli helteet ja paistoi kunnolla aurinko. Sen jälkeen tuli tosi pilvistä, eikä se ole saanut kunnolla valoa. Kai se tarvitsisi paljon valoa niiden kukkien kypsyttämiseen.
Näin minäkin uskon. Ensi vuonna sitten paremmalla onnella
Eevastiina, minulla on tuota samaa vaalean lilaa daturaa. Oikea etanoiden herkku. Kamalasti lehtiä, mutta kukat ovat aika olemattomat. Koko kesän niitä katteltuani heitin ne eilen menemään. En kylvä toiste.
plumeria, minäkin kyllästyin niiden kastelemiseen enkä enää viitsinyt niitä isoja rumiluksia katsella, joten heitin pois.
Tänään on vihdoin itäneet viimeiset daturan siemenet, multiin ne laitoin jo maaliskuun alussa. Kannattaa olla kärsivällinen!
Vielä olis parille halukkaalle valkoisen daturan siemeniä, jos jotakuta kiinnostaa niin hölöllä saa yhteyttä.
Annoitko Tupu kylmää niille vai piditkö huoneenlämmössä?