Hyasintit aloittelevat myös kukintaansa ja tuoksuvat voimakkaasti.
No hyvänen aika!
...joulu on taas, joulu on taas...
Miten ihmeessä Raakki on saanut hyasintit kukkimaan uudestaan kun minä en ole onnistunut. On ihan kivan näköisiä kukkia.
Minä vaan kuvailen noita - muori ne on istuttanut jo vuosia sitten tuonne marjapuskien juurelle ja kyllä ne ovat joka vuosi kukkineet ja sinne päätyvät aina uudetkin joulukukat.
Ulkona hyasintin tuoksu on varmasti ihana! Pitääkin käydä kellarissa katsomassa, jätinkö jouluhyasintit sinne. Milloin mahtaisivat kukkia, jos nyt laittaisin maahan?
Kyllä minäkin olen saanut hyasintit pysymään hengissä ja kasvattamaan lehtiä pihalla, mutta eivät ne ole ainakaan vielä kukkineet.
Pian tämäkin kukkii
Oi, onko se keltainen???
Kaikkia ihanuuksia...
Kyllä se keltainen on, mutta aika pliisu.
Hyasintit kukkii ja tuoksuu.
Vähän punaisempi.
Meilläkin kukkii hyasintit:
Uusi elämä meidänkin jouluhyasinteilla. Viime torstaina:
Meidän joulukukista yksi! Kukinto jäi ihan matalaksi samoin kuin maaonnin oikeanpuoleinen.
Ostin sipuleita, pussin kyljessä ei mainita mitään istuttamisesta. Milloin istutan? Ulos maahan vai onko nämä niitä joulusipuleita, että istutetaan sisälle?
Minäkin ostin, ajattelin lykätä ne maahan, kun viimein ssaan sen oman pihan. Purkkikasvatus on aika heikko idea, kukka nimitääin turskahtaa sinne lehtien tyveen, vaikkei millään mahtuiskaan. Jos on viileä valoisa paikka tarjota, niin ehkä sit onnistuu paremmin. Huoneenlämmössä saa vain pieniä kitkuja, joissa ei ole kukkavartta, vain pieni kukka lehtien tyvessä.
Minulla on hyasintteja kellarissa purkissa ja osassa niissä alkaa näkymään jotakin elämää. Kuinka pitkäksi niiden versojen pitää antaa siellä kellarissa kasvaa ennenkuin ne tuodaan sieltä valoon ja lämpöön?
Vastaan itselleni: 5-6 senttisenä ne pitäisi tuoda sisälle.
Kun hyasintin hoito-ohjeissa kehotetaan viemään viileään yöksi, niin millaisia lämpötiloja sillä viileäällä tarkoitetaan?Kaikki mikä on plussan puolella vai lämpimämpää?