Tumman punaisiet on kukkineet jo viikon verran ainakin.
höh. täällä eivät ole edes nousseet vielä. ![]()
Itse ostin syksyllä 4 sipulia, nyt kukkii kaksi valkoista, sininen ja vaaleanpunainen, eli onnistuisprosentti täysi sata. Olen niin onnellinen näistä pienistä asioista:) Ensi syksynä laitetaan sitten näitäkin enemmän.
Rontit myyrät ovat syöneet sipuleita niin että kun nosti kukkanuppuja, se lähti heti käteen
.
Onneksi eivät ole syöneet tästä penkistä.
.
Mä laitoin syksyllä 30 sipulia maahan, vain yksi nousi lopulta ja teki jo nuputkin. Sitten yks päivä katsoin että nuppu oli oudossa asennossa, no se varsi oli juuresta poikki, nuppu lekotteli irtonaisena lehtien päällä… Kukkapenkki oli syksyllä juuri kunnostettu noille, pehmoista multaa ja keskellä meni myyräntunneli… Nyt istutin vähän valkosipuleita sinne jos syksyllä laittaa uudet hyasintit, mahtaako valkosipuli pitää myyrät poissa?
Muutamia yksittäiskuvia laittelen, kun ovat niin kauniita.
.
.
Hienoja, Pirkkis,oletko laittanut ne syksyllä maahan ?
.
Upea tuo viininpunainen, en ole ennen tuon väristä hyasinttia nähnytkään. Kauniita toki muutkin.
Syksyllä laitettu maahan, mutta myyrän penteleet ovat syöneet osan sipuleista.
Minullakin aukesi tuollainen viininpunainen äsken. Mieheni haisteli sitä innoissaan ja totesi, että tulee aivan joulu mieleen.
Mulla kukkii näin komeasti
![]()
Istutin viime syksynä yhdeksän hyasintin sipulia, kahta eri lajia. Näistä yksi kukki ja muut kasvoivat vaan kymmenen senttiä eikä kukista tietoakaan. Mikä pettymys.
Laitoin joululta elättelemäni hajusintit maahan, ja nyt lupaillaan kukintaa.. 
Kolme laitoin, kaksi muuta eivät ole näin pitkällä kuin tämä. Mahtavatko talvehtia?
Mulla odottelee jouluhyasintin sipulit istuttamistaan ja kyselenkin jotta minkälaiseen alustaan olette sipulit laittaneet? Hyötykasviyhdistyksen ohjeessa muistaakseni puhuttiin mm. kaktusmullasta… Kylmäkellariin on tarkoitus sitten viedä.
mistä olette hyasinttien sipuleita ostaneet?
hyttyska, niinkö ne ehtii vielä hyötämään kukkiviksi jouluksi?