Hyasintti, Hyacinthus orientalis

Tuikkasin lokakuussa kesän ajan kuivuneet hyssynsipulit multaan ja hämärään varastoon. Pari päivää sitten otin ne sisälle, kun yksi näyttää urheasti pientä kukkaa pukkaavan. Kuten tapanani on, unohdin ne “hetkeksi” saunan lauteille kun johonkin piti käsistä tyrkätä, joten ne saivat eilen lämpökäsittelyn. Vielä ainakin osa elossa ;p

Ei oikee taida mennä kukkakaupan hyasintit kaupaks. Hinta yhelle hyasintille 2,80e ja vieressä on tokmanni josta saa 4 hyasinttii vitosella :smiley:

Ja, käyhä tatti kattoos Lidl:ii siel on Hyasintit muistaaksein 1€ kpl. erivärejä.
Ainakin meillä oli molemmissakaupoissa, niitä aikapaljon myynnissä viel 16,00 aikaan.

Uuuuujee! Pitää käydä kattoos salkkareitte jälkeen

Kun saiskin halpoja hyasinttejä, niin raskis jäädyttää jäälyhdyn sisälle koristeeksi.

Hoyabella, kyllä olikin halpoja, täältä on vain liian pitkä matka hakemaan ;(

Tuli lidlist ostettuu hyasintteiiiiii kiitti taavi et sanoit et siel on.

Sain vikat valkoset. Nyt on kaikenkaikkiaan 13 hyasinttii + toi maljakos oleva.

Hyasinttiii…

Lisää hyasinttii…

Kuuluuks hyasinteist tulla tollanen toinenkí kukkasen alku?

Voipas olla melkoinen tuoksujen taivas kunhan sintit kukkansa avaavat 

Myskii <33 Sintithä tuoksuu vallan ihanalle !

Totta. Nehän ovat ainoita oikeita joulun tuojia mulle, mut niiden tuoksua en kestä enää nuuhkutella 

:frowning: Ootan jo et pääsisin nuuhkimaan noita :smiley: Amaryllikset on vaan kauheen hajuttomia :<

Siinä se maljakkohyasintti. Tuoksuuu aiiiivan ihanalllee!!! Tosta pitäs tulla oranssi, miks kukkaset mahtaa aukeilla tosa jo :smiley:

Voi tätä kukkien määrää…

Kukkis ny tuo valakonen pois ni sais tilalle runsaskukkasen vaaleenpunasen

"vaatimattomuus kaunistaa"

Ostin muuten 10 sinttiä kukkatalosta. 5 kpl 5 euroo. Ei voinu vastustaa.

Ja hyasintit tuoksuu…

Nää Plantagenin yksilöt on hassuja

Ompas ne söpöjä. Mun hajusintit kukki aikoja sitten… Voi että sä pyörryt tohon hajuun sitten ku noi on ylikukkineita. Haisee mädiltä sieniltä sen jälkeen

Joom, noi plantagenin näyttää olevan samoja mitä lidlis oli… Ihme vänkyröitä ja varsi kasvo mulla yli 30cm pitkäks ja n. 10 kukkasta per varsi :smiley: