Minä olen lopettanut vuosia sitten kylvömullan käytön ja koulin kaikki pienetkin taimet suoraan joko puutarha tai kukkamultaan. Nyt olen käyttänyt lannoitettua kookosmultaa, kun sitä olin tullut hankkineeksi kaappiin talven aikana.
Oisko sulla Shirina hiekkaa, jota voisi laittaa mullan päälle parin senttin paksuudelta tai sekoittaa multaan? Ei olisi pikkutaimen juuret niin vahvassa mullassa heti.
Kannattaa kyllä istuttaa itäneet mahdollisimman pian mihin tahansa multaan. Idätyslautalla pitkäksi kasvaneita juuria on hankala siirtää ehjänä.
Hiekkaakaan ei tähän hätään ole, paitsi jos ulkoa saisi kaivettua ja uunitettua. Mutta ehkäpä laitan ne tuohon tavalliseen multaan heti tänään, niin ei käy hullusti ennen kuin saan muuta multaa haettua.
Mitkä oli ne kissanhiekat jotka soveltuu taimikasvatukseen ja siemenkylvöihin?
Ainaki tämä soveltuu
Ootteko kokeillut koskaan kylvölauttaa oasissienestä (siis se vihreä kukka-asetelmissa käytettävä harkko)? Päälle laittaisi tuon kahvinsuodatinpussin, johon voi kirjoittaa.
Just tuolleen ne on miullakin…ei ne vettä tarttee yhtään enempää. Tuosta suodatinpussin päältä ne on helpompi irrottaakin nin ei vahingoitu se herkkä juuri, talouspaperista saa aina vähän kaivella varovasti …varsinkin jos antaa kasvaa hitusen isommaksi.
Se vaatii malttia joskus joidenkin kanssa, pisimmillään ottanut 5kk itämisessä.Meinasi jo hetiää pois,mutta olikin jäänyt nurkkaan ja siellä oli terhakka pieni taimi kun muistin =).