Ideoita Puutarha.nettiin?

Olen kaivannut paikallaan pysyvää kalenteria, eli voisiko tuohon ylös sinisen laatikon (Rakentaja.fi) viereen saada vielä mahtumaan klikkaamalla aukeavan kalenterin johon voi jokainen itse merkata tärkeitä päiviä. Esim muistutuksia istutusajoista, puutarhanäyttelyistä, taimitapaamisista, vaihtolupauksista ym ym.
Kalenterin kaivelu ties mistä ja mukana kuljettelu voi joskus olla työlästä varsinkin jos konetta käyttää useammassa paikassa.
Ajattelin vain…

Eli periaatteessa jäsenen oma kalenteri… pistetään mieleen :wink:

Hei,

Mitä Sinä haluaisit lukea Puutarha.netistä? Mistä kaipaisit lisätietoa? Olisiko tarvetta uusille jäsenpalveluille? Pitäisikö valikkoja tai ulkoasua jotenkin muokata? Tuumaile tovi, ideoi ja ehdota - kehitetään yhdessä Puutarha.nettiä entistä käyttäjäystävällisemmäksi ja kaikkia tarpeita vastaavaksi!

Ystävällisin terveisin,

Päätoimittaja
Saija Rimpelä

Minä haluaisin, että hakulaatikon tyhjentäminen tapahtuisi helpommin

onko siinä joku ongelma? Enpä ole huomannut.

Son niin ärsä tyhjentää, pieni asia mut sangen ärsyttävä

Minä kaipaisin aakkosjärjestystä kaikkeen: kasveihin, kuvagalleriaan…

Joo sellainen kalenteri, mistä näkyy se kuun asento, niin ettei sitä aina tarvi olla erikseen kuukkeloimassa.
Kasvikortiston hakukenttä antaa aina puun ensimmäiseksi vaihtoehdoksi, olisi parempi jos siinä olisi se kaikki, kun sitä ei meinaa muistaa vaihtaa kiireessä.

Annemamma, ne saa aakkosjärjestykseen klikkaamalla viestiketjun vas. yläreunasta kohtaa Viestiketju / Otsikko (näiden vieressä on punainen nuoli)
 Esimerkkinä tämä:  Puutarha - Kesäkukat - Asiaa lajeittain - lajeittain A - K - Viestiketju / Otsikko

Siihen kalenteritoiveeseen pikku tarkennus:

Toivoisin että joku ymmärtää sen kalenterijutun niin että en halua sellaista koko ajan auki oleva laatikkoa penttiin vaan sellaisen joka aukeaa klikkaamalla ja sinne voi kirjoittaa tarpeen mukaan. Ei mitään herätyskelloja tai muita muistuttimia, niitä saisi teippailla vaikka ikkunaan.

Ah, nyt muistan yhden idean. Se on sellainen "jos joskus on aikaa, mielenkiintoa" ym. Eli kasvienvaihtotapahtumiin kasvinvaihtolista. Ensin olisi valikko, jossa on kasvinvaihtotapahtuman nimi. Kun siitä klikkaa, näkee mitä kelläkin on vaihdettavana. Sitten siinä voisi klikata, että minkä kasvin haluaa. Ja jättää omansa vaihdettavaksi. Tämä olisi ikäänkuin kasvienvaihtotori-järjestelmä.

Lisäys: tämä kyllä vaatii paljon koodaamista ja tekemistä.

Mietin myös, miten se käytännössä onnistuisi, sinänsä olisi kätevä muistilista myös samantien.

Voiko laittaa ihan sellaisia pienimuotoisia tekniskäytännöllisjuttuja tähän myös? Linkkiä liittäessä on oletuksena “nykyiseen ikkunaan”, voisiko sen oletuksen vaihtaa “uuteen ikkunaan”, koska eikö sääntöjen mukaan linkkaukset pidä pääasiassa tehdä pentin kehysten ulkopuolisiksi niin se sujuisi automaattisesti?

Yksityisviestien lähetetyt viesteihin myös mahdollisuus siirtää kansioihin. Nythän kansion voi luoda, mutta ei siirtää yhtään viestiä siihen kansioon.

Pelkistetty ulkoasu taitaa olla nyt muodikas, Puutarha.net on hiukkasen vanhahtava ulkoasultaan, tässä uutta kotimaista. Mutta minusta tärkeintä on sivujen, hakujen jne toiminta ja se, että kaikki on helposti löydettävissä. Ja löytämisestä puheenollen, harmi, ettei blogeja kirjoita ja lue vielä useampi kuin nyt! - Onko blogit ja keskustelualueen kuvagalleriat idealtaan päällekkäisiä? Molemmissa jutskataan omista kasvatteluista kera kuvien.

Jeee… aina näköjään kannattaa kysyä. Nyt helpottui elämä huomattavasti Voi kun se pysyisi aina aakkosjärjestyksessä kun kerran laittaa… se täytyy vielä kokeilla

Kannattaa :slight_smile: Ei se pysy, mutta se nyt on yksi napsaus… ja joskus toinenkin, koska välillä tulevat vissiin takaperoisessa järjestyksessä.

Annemamma se on vaan huono puoli että kaikki nimet ei ole mukan kun laittaa aakosjärjestykseen luulen että sellaiset nimet missä on ä ö kirjaimia sekoo johonkin

Nuo pienet tekniset jutut minun pitää listata ja antaa eteenpäin. Nyt tuo kalenteri on pohdinnassa. Oikeastaan se siis olisi jokaisen oma, eli jäsenpalvelun alla oleva kalenteri. siihen voisi lisätä omia merkintöjä ja kenties automaattisesti napsauttamalla liittää vaikka messuja tms. Hmmm…

Hienoa että keskustelu on lähtenyt käyntiin ja kiitos että neuvotte jo olemassa olevien toimintojen käytössä.

S

tuota ääkkösongelmaa yritin viimeksi selittää tässä jutussa ja seuraavissa. - huomasin myös, että kuvagallerioita on taas niin paljon, etteivät ne tule kerralla esiin: täytyy klikata otsikkoa uudelleen, että saa loppupään näkyviin. käskytys muuten pysyy semmoisena kuin olet sen antanut siihen asti, kun annat uuden käskyn esim haluatkin saada ketjut taas uudet päälimmäiseksi-järjestykseen ts klikkaat samoin kuin otsikko-kohtaa viimeisin-kohtaa.

Minä toivoisin, että yläreunan vihreää P-net palkkia kavennettaisiin. Se syö nyt suhteettoman paljon tilaa, ainakin 15" laajakuvanäytöstä, joka taitaa olla aika yleinen. Jos lisäksi selaimen palkki on näkyvillä, melkein puolet näytöstä on pelkkää palkkitilaa. F11 tietysti kätkee selaimen palkin, mutta edelleen Pentin vihreä nappaa reilun neljäsosan.