Ideoita Puutarha.nettiin?

Toinen juttu, jäsentilin toiminnassa on jotain kummallista. Aika usein, kun hakee sitä kautta reittiä johonkin ketjuun, jonne on lisännyt oman viestin, tulee ilmoitus: ‘hakemasi viestiketju poistettu automaattisesti’.Ja silti, kun ketjuun menee normaalisti keskustelut-puolelta, niin siellähän se ketju ja omakin viesti ovat.

Muuten mielestäni pääasia on, että kaikki toiminnot sujuvat ripeästi (pienemmälläkin yhteysnopeudella). Monet ‘uudenaikaiset’ sivustot ovat ulkonäöllisestä yksinkertaisuudestaan niin raskaita, että latautuminen kestää pienen ikuisuuden. Suunniteltu ziljoonana megan yhteyksille? 80

Pitäisikö kuvagalleriakin laittaa kahteen osaan, kun siihen kuitenkin tulee pikkuhiljaa lisää penttiläisten pihoja. Saisi kertaklikkauksella näkyviin kaikki otsikot.

Iiris-kukan ajatusta myötäillen: kuvagalleriaa selkeyttäisi, jos sen jakaisi pihakuviin ja sitten niihin muihin, matka-, vuodenaika- ym kuvat.

mai-lee, itse pidän sitä käskytystä aina aakkosjärjestyksessä, mutta minun mielestä se öinen superpäivitys vaihtaa sen uudemmat päällimmäiseksi? Käytännössä sillä mitään väliä, jos vaan osaa sen järjestyksen vaihtamisen.

heksu - tarkistan, saatat olla oikeassa. minulla kun pitäisi olla tuo uusin ensin-oorninki ja vain poikkeustapauksessa vaihdan aakkosiin, niin joskus joudun kiroamaan, kun en ole muistanut vaihtaa:-)
oikeassa olet siinä, ettei lopultakaan haittaa, koska kaikki on helppoa kun sen osaa:_)

edit1 - vapaa sanan ajankohtaiset ovat nyt aakkosjärjestyksessä. muistuta minua aamulla, jos en itse tajua katsoa pysyivätkö yön myllerryksessä niin päin.

edit2 - kun kerran vielä ehtii…
Kesäkukat - Asiaa lajeittain - lajeittain A - K
Vapaa sana - Gallupit
nuo molemmat kohdat ovat aakkosissa ja "varmalla" en ole niitä tänään klikkaillut. tarkistan silti vielä aamulla

Tuo kuvagalleria jakaminen olisi hyvä sen voisi jakaa vaikka kolmeen nämä pihakuvat omaan osioon vuodenaika ja kilpailukuvat ym. vastaaavat omaan ja ne matka kuvat omaan.

Samaten valvojia voisi ehkä lisätä ja jakaa jokaiselle oma osuus niin kenelläkkään valvojalla ei ole liikaa töitä ja homma rasittaisi liikaa.

Silloin voisi ottaa huomioon kunkin valvojan tietämys ja tuntemus hoitamaansa alueeseen samaan tyyliin kun orkideat on nyt omilla valvojilla

Tuossa kuvagallerian paisumisessa on myös se vaara, että jää aakkosissa keskellä olevat tulematta näkyviin jos gallerioita on hirmuisesti. Nythän ne on jo klikattava kaksi kertaa aakkosjärjestykseen: sekä alusta että lopusta, kun kerralla ei tule kaikki näkyviin.

noinhan jo kerran pääsi käymään, mutta nopealla aikataululla ylläpito silloin teki “jotakin” niin, että kaikki muistaakseni mahtuivat yhteen suuntaan olemaan. sittemmin on gallerioita taas tullut paljon lisää…

Ko. galleria-tilanteeseen on pyydetty korjausta reilusti viime vuoden puolella, se lienee tehtävälistalla.

Yksi ongelma taitaa puutarha.netissä olla se, että se on jo tehty vanhaksi käyteenä .asp koodilla. Huomaatte sen vaikka linkeista; index.asp. Uusien toimintojen lisäämisessä kannattaa harkita tarkkaan, että tehdäänkö jotain vanhalla koodilla, jos jossakin vaiheessa joudutaan siirtymään pakosta vaikka php-pohjaiseen järjestelmään, jolloin kaikki menee jokatapauksessa uusiksi.

Kuvanlisäys on minun mielestäni hidasta ja monen klikkauksen takana, saisiko siitä hiukan oijottua enimpiä kurveja?

Tänään tuli mieleen vaihteeksi selatessa vietiketjujen otsikoita, että kannattaisi ehkä välillä siivota niidenkin määrää? On lukuisia otsikoita, joiden alla on vain muutama viesti, jotka nivoutuisivat yhtä hyvin tai paremmin osaksi jotain isompaa kokonaisuutta. Selkeyttäisi ketjuja ja olisi ehkä helpompi löytää oikea paikka omalle asialleen.

Niin ja sitten uusien ketjujen perustaminen voisi vähän rajoitettu toiminto, ettei kuka vain voisi heti perustaa asialleen ketjua. Voisi vain ehdottaa uutta ketjua (ylläpidolle?).

Siellä on/on ollut jonkin sortin rajoitus, ainakin joissain ketjuissa? Me vaan kato tämmöset joilla on yli 900 ( Tuulia-tuulle :wink: viestiä ei taideta vissiin nähdä sitä?

Minä toivosin, että keskustelujen etusivu päivittyisi paremmin. Jos ei kirjoita viestejä, mutta lukee viestejä niin painamalla vihreästä palkista keskustelut-napiskaa tulee se sama keskustelujen etusivu, mikä on ollut aiemminkin riippumatta siitä, onko uusia viestejä kirjoitettu.

En osaa oikein tähän aikaan illasta ilmaista itseäni paremmin, mutta jos etusivu siis päivittyisi aktiivisesti uusien viestien myötä, olisi mukavaa.

Kuunari, siellä on namiska hae, jolla ne viestit päivittyy. Tuoreimpien viestien yläpuolella vas. teksti Uusimmat ja oik. Hae. Koklaa sieltä

heksulle - olit oikeassa. viime yön ajo on palauttauttanut järjestyksen uusin ensin. siispä tarpeen vaatiessa klikkaamme kohtaa viestiketju/otsikko. ei tarvitse yrittää täriä sen pikkuisen nuolen kohdalle, riittää kunhan siellä päin hiirtä napauttaa.
toinen juttu: tuon oloisia juttuja aina silloin tällöin esiintyy->
"keltanokkeli, sunnuntai, 23. tammikuuta 2011 - klo 12. 52 
Miten lisään uuden keskustelun tähän sivustolle? Alareunassa lukee aina vain, että sinulla pitää olla 200 viestiä kirjoitettuna että voit lisätä uuden?"

me suupaltit emme tietenkään koskaan enää tuota tekstiä näe omalla koneellamme:-)

Tähänastiset ehdotukset kirjattu ylös - antakaahan nyt ajatustenne lentää :wink: . Mitä tietoa/esittelyitä kaipaisitte valikoihin ja yläpalkkiin, mappeihin ja artikkeleihin… ?

S

Ennen pysyin kirjautuneena sisällä päivästä toiseen omalla koneellani. Nyt ei tarvitse kuin käydä tipauttamassa sumpit ja kääriä voikkari niin johan aloitetaan taas alusta siellä kirjaudu-sivulla. Onko muilla samaa ongelmaa. Tökkii kirjautua kymmenen kertaa päivässä.

(Olen kirjautunut Fonectafinderin sivuille toissa vuonna, käyn siellä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja kas, olen aina kirjautuneena sisään!)

Minä olen ainakin ollut kirjautuneena päiviä - kunnes olen välillä huomannut kirjautua ulos… Onko muilla ollut tätä ongelmaa?

Minäkin pysyn kirjautuneena päivä tolkulla, jos en erikseen kirjaudu ulos.

Joku varmaan ajattelee, että roikun täällä aamusta iltaan, jota en suinkaan tee :wink: