Minä oon aina kirjautuneena, mutta toisinaan pyytää kirjautumaan vaikka kesken kaiken. Siis niin, että olen ollut pentissä jo hetken aikaa, mutta yhtäkkiä ilmoittaa, että tämä toiminto vaatii kirjautumista, ja vaikka tuolla oikeassa yläkulmassa näyn kirjautuneena, niin pitää silti kirjautua uudestaan.
Miikos joo siellä on se haenappi, mutta ajankin takaa sitä, että jos lukee yhtä keskustelua ja palaa keskustelujen etusivulle, niin se päivittyisi automaattisesti ilman sitä hae-nappia. samoin jos päivällä käyn lukemassa jotain ja illalla avaan selaimen uudestaan ja menen keskustelujen etusivulle, niin keskustelut ei päivity automaattisesti, vaikka tuntien aikana viestejä olisi tullut kymmenittäin.
Kun viime vuoden puolella tuli roikuttua enemmälti täällä, niin uudelleen kirjautumista sai tehdä useita kertoja päivässä. Usein piti sulkea myös selain, koska pentti samaan aikaan valitti että “palvelu vaatii kirjautumisen” ja silti näyttää nimeäni oikeassa yläkulmassa. Ja kun sitten yritti tunnuksia tarjota, niin heitti virheilmoituksen “olet jo kirjautunut”. Silti ei päässyt lukemaan. Eritoten omaa tekstiä muokatessa noita tuli lähes aina.
Mulla on samanlaisia kokemuksia kuin nanikalla. Mistä ne sitten johtuu, vaikea sanoa??
Silloin kun pidän penttiä auki koko päivän, tykkään siitä kun ei tartte koko ajan kirjautua.
Piti ensin vähän etsiskellä, että mitkä ihmeen mapit ;p Siis nuo sähköiset tuoteinformaatiomapit? Pikaotoksella osa niistä näyttäisi johtavan niihin artikkeleihin (?) ja osa mainoksiin. Joskus kauan sitten on tainnut tulla niitä katsottua sen verran, että on todennut mainoksiksi ja jättänyt ne sitten sikseen. Elikkäs niihin mitään lisää tai uutta?
Ärsyttää- ketjun lisäksi "Väittely-ketju". Tuli vaan mieleen kun sitä-sun-tätä ketjussa on meneillään jonkin asteinen matsi.
Väittelyketjussa käytäisiin yhdestä asiasta kerrallaan perusteellinen väittely ja aikaa varataan vaikkapa tunti. Molemmat ovat siis paikalla ja me muut voimme seurailla keskustelua. Pelisääntönä on se, että asiattomuudesta (nimittely, haistattelu jne) valvoja heittää heti pihalle ja oikeen pahasta antaa esim viikon porttikiellon. Pitää pysyä napakasti asiassa ja perustella hyvin oma näkökantansa. Väittelyssä ei ole voittajia eikä häviäjiä, vaan kummallakin olisi tilaisuus purkaa höyryjä ja sen jälkeen jatketaan taas ystävällisessä hengessä, hyvän harrastuksen parissa.
Toi ois kyl aika mielenkiintonen ketju
Heksu, nimenomaan ne vasemman valikon kautta avautuvat sivut ja sieltä löytyvät mapit. Koko Puutarha.netin toiminta perustuu näihin yhteistyökumppaneihin; he siis kustantavat toiminnan ja sivujen ylläpidon. Mitä enemmän linkkejä avataan ja niitä tutkitaan, niin sen paremmat mahdollisuudet meillä on vaikuttaa sisältöön/valikoimaan/ulkoasuun jne. Toivottavasti siis käytätte näitä mahdollisuuksia hyväksi
Mulla on tismalleen sama juttu kuin Nanikalla ja ketkulla. Ylhäällä olen kirjautuneena ja valillä pääsen jopa lukemaan viestejä, välillä en ,mutta kirjoittaa en voi yhteenkään ketjuun kirjautumatta kunnolla sisään. Siellä kirjautumissivullakin on koko ajan ruksi kohdalla muista tunnukset tai salasanat tai mitä siinä nyt olikaan.
Tuo sinipsun idea on tosi hyvä paitsi että täällä saa kinan aikaiseksi vaikka missä ja vaikka mistä. Eikös ohjeissa kielletä kahdenväliset pitkät keskustelut? Silloin tuollainen sekkarilla käyntiin lähtevä matsi johon siirrettäisiin keskustelu heti kun huomataan olisi ihan hyvä ja tietty hyvän maun rajoissa ilman että jos kina aloitetaan vaikka lumilapion oikeasta otteesta ja päätetään kaksoisleukojen määrään. Ja siinä olisi joku aikaraja, lyhyempikin aika kun tunti riittäisi, se tiivistäisi kivasti asiaa. Eihän kukaan jaksa tuntia jankuttaa, eihän…?
Muokin ennen ärsytti noi vihreät laatikot kunnes huomasin että niistä löytyy kivasti neuvoja. Firmatkin saisi käyttää niitä enemmän mutta välillä sieltä löytyy juttuja joissa tarjousajat on menneet puoli vuotta sitten ohi, siis pikku päivityksiä niihinkin. Kevät on tulossa ja nyt niissä saisi olla enemmän - vaikka paremmin alueittain jaettua hakua. Tarkoitan että siinäkin voisi olla mahdollista nappia painamalla saada esiin mitä joltain alueelta löytyy.
Kirjautumisessa vain käyttäjätunnus “muistaa minut” .Ei mikään käyttämäni selain ( Opera, Google Chrome tai MPCkromi ) myöskään tunnista kenttää salasanaksi - näinkö on tarkoitettukin ?
Minulla on ollut tuota kirjautumisongelmaa jatkuvasti. Aika ärsyttävää, että pyydetään kirjautumaan esim. kuvagalleriaa katsellessa, kun vaihtaa sivua. Joinakin päivinä saa kirjautua uudelleen joka toisella sivulla ja joinakin voi olla monta tuntia ilman kyseistä herjausta. Herjausta siksi, että ylhäällä lukee, että olen kirjautuneena. Kun pyynnöstä kirjaudun, tulee ruutuun, että olet jo kirjautunut. Ilman uutta kirjautumista ei kuitenkaan saa sivuja auki. Jotensakin turhauttavaa.
Katselin niitä artikkeleita, kovastihan sinne on tullut ihan tietoakin. Jokunen juttu taitaa olla vielä keskeneräinen, olikohan ainakin joku havupuiden istuttaminen ja pari muuta. Kuka ne artikkelit tekee, esim. huonekasvien hoidosta yms.? Tai ne Tee se itse-kortit?
Tarkoitus on tuottaa sivuille ihan sitä jokaiselle kotipuutarhurille ja vaikka ammattipuutarhurillekin tarpeellista tietoa - aiemmin on ollut linjana pysytellä kumppanien toimittamissa artikkeleissa ja tuotemapeissa, mutta ne eivät oikein tarjoa käyttäjille riittävästi tietoa eri aiheista.
Monien otsikoiden alta löytyy todellakin vain lyhyitä tekstinpätkiä, jotka ovat odotelleet alleen tuotemappeja… vähän liian kauan… Puutarha.net on ollut jo jonkin aikaa ilman päätoimittajaa, eikä muiden toimittajien peukalot kovinkaan viherrä - eli sisältö on jäänyt melko vähäiseksi. Mutta nyt minun -ja kevätauringon- tavoitteena on herättää Puutarha.net uuteen kasvuun ja kukkaan! Siksi olen kalastellut teiltä, arvon käyttäjät, vinkkejä siitä, millainen sivusto palvelisi Teidän tarpeitanne parhaiten. Kertokaa rohkeasti ajatuksenne - otan ne kiitollisena vastaan
Voisko tänne laatia ihan oman kylvökalenterin, kun tuolla kylvöt-palstalla niin kovasti kysellään kylvöaikoja sekä perennoille että yksivuotisille kukille ja hyötykasveille? Plussaa olisi vielä taulukko, jossa rastit sen mukaan, vaatiiko siemen kylmäkäsittelyn. Me kun usein hankimme siemenet vaihtamalla tai siemenketjukirjeistä, eikä silloin pussissa ole tietoja.
Tällaisia luetteloita löytyy kyllä, mutta enimmäkseen ulkomaankielillä.
Olipas mielenkiintoinen ehdotus; pitää oikein pohtia… luultavasti tekniikkaa kyllä löytyy - suurin homma lienee tiedon kokoaminen… hmmm…
Tiedon kokoamisessa saattaisivat keskustelijat hyvinkin auttaa…?
Toi ois kyl tosi hyvä tälläselle jolla ei ole kielipäätä olemassakaan
Jos saatte kerättyä selvällä suomen kielellä olevaa tekstiä siementen kylvöajoista ja kylmäkäsittelyn tarpeesta, niin minä lupaan tavalla tai toisella saada ne näkyviin.
No olisiko mahdollinen tai järkevä joku väliaikainen taulukko tai ainakin ketju, johon niitä voisi keräillä sitä mukaa, kun mieleen tulee? Sitten myö voitais tapella siitä, että ei kuules kyllä minä kylvin jo viikkoa aiemmin ja parempi on se aika ;D
Kylvöajat roikkuvat myös vyöhykkeestä, sanoo puurajallinen.
Mutta entäpä, jos kuvagalleria jaettaisiin vyöhykeittäin?? Siltikin tietyn pihan vois löytää myös nimimerkkihaulla.