merkurius, käytän myös puuta. Klikkaan hiiren rullalla auki kiinnostavan keskustelun, se aukeaa uuteen välilehteen ja sen saa ruksista taas kiinni ja olen alkuperäisessa kohdassa.
Ja hiiren oikeaa klikkaamalla voi valita vaihtoehdon avata uuteen välilehteen.
Näin siis ainakin Chromella ja muistaakseni myös IE:lla.
Minä myös klikkaan kakkosella avaa uuteenikkunaan. Sitten voi ruksista sulkea ja on jälleen puunäkymässä.
Rullalla on kätevä klikkailla!
Olisiko puutarha.netin keskustelufoorumille aika tehdä täydellinen remontti? Omasta mielestäni keskustelualuetta on todella vaikeaa käyttää mm. sen takia, että tänne ei voi lisätä itse keskusteluja. Toisinaan on hyvin vaikeaa yrittää löytää keskustelua johon asia sopisi. Esim. nyt minulla olisi kysyttävää teepensaan hoidosta mutta en oikein keksi minne sen laittaisin. Olisi helppoa kun sisäkasvit-alueelle voisi vain lisätä uuden keskustelun. Keskustelupalstoilla on kuitenkin hyvin yleistä, että käyttäjät voivat lisäillä uusia aiheita.
-Pekka-, teepensaan hoidosta voi tietysti keskustella sen omassa ketjussa. Se löytyy seuraavasti:
Kukkasipulit ja mukulat - Asiaa lajeittain - lajeittain P – Ö - Teepensas, Camellia sinensis.
Uusien keskusteluketjujen lisääminen on estetty täällä puutarha.netin keskusteluissa siksi että olemassaoleva tarjonta on todella laajaa ja hyvin harvoin tulee eteen sellaista tilannetta ettei sille omalle mielessä olevalle aiheelle olisi jo olemassa sopiva paikka jossa keskustella asiasta. Tällä foorumilla lisätään oma viesti aina jo olemassaolevaan keskusteluketjuun. Vaikka kysessä olisi ketju jossa on keskusteltu viimeksi vaikkapa 8 vuotta sitten, ei tarvitse pelätä että se oma viesti jäisi huomaamatta, sillä aina kun johonkin ketjuun kirjoitetaan uusi viesti, nousee ko. ketju keskusteluissa ylimmäksi etusivulla.
Tältä palstalta löytyy hyvin paljon lajikohtaista asiatietoa, ja se on helposti löydettävissä koska asiat keskitetään omiin lajikohtaisiin ketjuihinsa sensijaan että jokaiselle viestille avattaisiin oma tynkäketjunsa.
Kasvikortistossa on Helluntaikaktuksessa kortissa väärä kaktus. Voisivatko hieman otsikkoa korjata, kun siinä on Kevä/pääsiäiskaktus.
Tuli mieleen, että penttikin voisi ottaa digiloikan. Melkein kaikilla alkaa olemaan älypuhelimet, joissa videointimahdollisuus. Olisi huippua, jos voisi ladata tänne vaikka 15 sekunnin videopätkiä. Pääsisi hieman paremmin kartalle pihojen kauneudesta, suunnittelusta jne. sekä piristäisi varmasti monen päivää katsella videopätkiä. Nuu, ja muut, taipuisiko alusta tähän palveluun?
Mä kokeilin joskus tänne laittaa videoo, mut ei huolinu… Samalla voisivat tehdä näistä ketjujen sivuista ns pidempiä, ettei tarvitsisi kahlata jatkuvasti eri sivuilla… n.20 kommenttii sivulle. Nykyään suurimmallaosalla sankia on jo 3g/4g yhteys tms., ja rajaton netti.
Videoita voinee nytkin jakaa, jos liittää siitä linkin viestiinsä. Tuossa kirjoitustilan alapalkissahan on kohta “Lisää video”. Siellä vaihtoehtoina näyttää olevan Youtube ja Vimeo.
David, eikös tässä nykypentissä ole mahdollisuus valita kuinka monta viestiä kullakin sivulla näkyy ? MUlla on 10 kun se on minusta hyvä määrä mutta muistelen että oman näkymän voi valita myös ton asian suhteen. Käypä tsekkaamassa.
Tuosta kun hakee jotain kasvia, niin se pistää pitkän listan.
Hain eilen pelargoni listan, niin pitkästi luki “suljettu” ja oli ärsyttävää klikkaa eteenpäin, jotta oikea löytyi.
Jääkö teillä näkymään “ei luettu” vaikka olette itse kirjoittanut viimeksi?
Minulla jää pitkäksi aikaa nuin eli paksutettu teksti “ei luettu” kuoria en näe tällä selaimella. Paksutettu häviää, kun aiheen avaa muutaman kerran.
Vaikka en käy profiilissa useinkaan, niin silti ihmettelen miksi ne valikot on aina auki. Lisäksi siellä on muutama turhia valikko.
Hei,
Osiosta Puut >> Asiaa lajeittain >> lajeittain P-Ö ei löydy pyökkiä. Olisiko se mahdollista lisätä sinne? Savonlinnan taimistolla olisi ainakin taimiston omien sanojensa mukaan jopa kolmosvyöhykkeellä selviävää pyökkikantaa myynnissä ja haluaisin mahdollisista kokemuksista kysellä?
Tiedoksi: Tämä ketjuhan on alunperin n. 10 vuotta sitten päätoimittajan perustama ja hän kyselee silloin ideoita puutarha.nettiä varten. Taisi olla sellaisessa tilanteessa jolloin puutarha.netissä vaihtui päätoimittaja. Ei siis ole kyse oikeastaan tästä keskustelupalstasta vaan puutarha.netistä muutoin. Tämähän on vain pieni osa kokonaisuutta. En usko että hän tai kukaan ylläpidosta myöskään tätä koskaan enää lukee joten aikalailla turha tänne on heille toivomuksiaan laittaa. Eikä ainakaan siis keskusteluja koskien.
Hakutoiminta kuntoon. Nyt pitää usein mennä googlen kautta hakemaan, että pääsee oikean otsakkeen alle kirjoittamaan.
Kuvien siirto yksityisviesteihin ja yleensäkin kuvien koon pienentäminen/suurentaminen nurkista vetämällä tai työntämällä. Nuo kätevät jutut ei ainakaan miulla ole toimineet pitkiin pitkiin aikoihin.
Mä luulin että vika on puhelimessani kun kuvia ei voi pienentää.
Hakutoiminto ei pelaa, vaikeaa löytää osio jota kaipaa. Yksityisviesteihin ei voi laittaa kuvia, kuten tuolla jo mainittiin. Ja jos mitä minä kaipaan niin sellainen paikka mistä näkee mitä on kirjoittanut. Sellainen oli ennen. Jos esim. kysyy jotain niin haluais nähdä vastauksia. Mutta kun ei muista mitä kaikkea on kysynyt. Pitäis nähdä lista missä on kirjotellut ja mitä!!!