Ihmeköynnös, Bougainvillea

Hiilivinkki menee kokeiluun… :slight_smile:

Hyviä juurruttamis vinkkejä siis. Oen leikkaamassa villestäni paria latvaa jotta tuuheutuisi ja mietinkin että miten onnistun juurrutuksessa kun aikiaisemmin en ole siinä onnistunut. Leikkaanko vihreän oksan vaiko puutuneesta kohdasta?

Niina minulta saat yhden pistokkaan niin minulle jää vielä 2 joita koitan juurruttaa:) Tämä on kuvassa ainakin aniliinin punainen mutta mene ja tiedä ennekuin kukkiipi:)Laita osoitetta vaikka yyveenä:)

Mulla onnistunut puutuneet pistokkaat, mutta ei aivan uudet oksat/latvat

Samoin puutuneet, mutta aika kauan kestää eikä onnistumis% ole 100. Viimeeksi juurrutin mullassa huoneenlämpöä viileämmässä. Siinä oli aika hyvä saldo.

Ok. Nuissa ei juurikaan puurumiskohtaa ole kun ovat jo taimistolla alkukeväästä leikellyt ja nyt on tullut uutta kasvustoa… Pitää laittaa juurtumaan samallalailla kuin miten juurrutan santut ja hoyat. Eli pussukkasysteemit kehiin:)

Tämän päivän löytö "Alexandra".

Ei, kyllä se minun villeni taitaa olla kuollut… ihan ruskeaksi karahkaksi kuivunut, ei mitään vihreää missään… mitäs nyt? Voiko sille tehdä mitään vai viskaanko roskiin.

Tän pitäis olla Turkish Delight

Olisko kellään mulle köynnöstä? Ja yhä odotan vastausta mitä teen sille karahkalle :slight_smile: Säilytänkö juuret? Nyt ne on mullassa, leikkasin kuivuneet pois.

jonnankukat… minulta saat pistokkaan, ei kylläkään ole kuin vihreällä varrella mutta onnistuin istekkin sellaisen juurruttamaan pussijuurrutuksella eli soppelin kokoinen minigripp pussi johon vermiculiittia,lecasoraa ja multaa sekaisin jos näitä löytyy, oksa kokonaan pussiin varsi kasvualustassa ja kosteutta sopivasti perään,pussi osittain kiinni ja valoisalle paikalle juuria tekemään. Kävin just tarkastamassa niin oli jo 2 viikossa komiat juuret vaikka oli ihan täysin vihreävartinen oksa… Minulla puhtaassa lecasoravermiculiitti sekoituksessa kun vesiviljelyyn laitan.

Laitoin Floora viestiä .)

Minkäs värisiä villejä teillä on…josko laitettaisiin värivaihtaria liikenteeseen. Minulla oletettavasti vaaleanpunainen, ainakin etiketissä oli valeanpunaisella kukinnolla oleva…Vieläkin minulla kummittelee silmissä se ihanuus minkä näin pispalan puutarhalla jossa poikkesin kun kotkasta tulin… se oli käsittämättömän ihqu. valkoinen jossa vaaleanpunaista suojuslehden toisella reunalla… Maksoi vain niin vietävän paljon että ei raskinnut ostaa. Menen koptkaan ensi viikolla ja pitää käydä katsomassa onkos hinta edelleenkin sama:)

vaaleanpunavihreä

Jippiii sain tänään tämän puoleen hintaan…aiettä olen iloinen. Olen tätä monesti käynyt kuolaamassa mutta kova hinta on jarruttanut osto aietta:)  Kasvi sai provadopuikon ruukkuun ja raid suihkun pintaansa. Jotain pientä epäilyttävää seittiä oli yhdessä oksassa ja äsken bongasin hämähäkin jota epäilen syypääksi…Karanteenissa kuiteskin ja varotoimenpiteet niin ei haitaa jos olikin vain hämppis eikä punkki:) Kävelin ihan väärälle autollekkin kun ihailin tätä niin suupielet korvissa. Mies kuski ihmetteli vähän kun aloin auton ovea räpläämään:)

Turkkilainen saanut jo kirjavuutta lehtiin ja "kukkiin"

nyt kun vertailin jutin turkkilaista tuohon unelmaan minkä just ostin niin minulla taitaapi olla kerrattukukkainen tuo ville kun on paljon hörhilömpi kuin jutilla, en tiennytkään että kerrattukukkaisiakin villejä on. piti ihan guuglettaa niin ohan niitä.

Toinen kukkii muutama kukka siellä täällä 

ja toinen suurilla kukinnoilla

Tää Turkish Delight on mukava kun siinä on kolmenlaisia kukkia yhdessä kasvissa…
  punavalkoiset näkyvät huonosti kuvassa, mutta niitäkin on.