Ihmeköynnös, Bougainvillea

Juuri eilen kävin kukkakaupassa ihailemassa niiden loistoa. Täälläpäin hintaa oli  tuo 30 ehymy

Sain valita äitienpäiväkukan ja tietenkin otin tämän.

Kauniita on teidän köynnökset! Pistää ihan itkettämään kun muistelen omiani, nekin oli niin ihania, vaikka olivatkin vaatimattoman kokoisia. Mutta eihän tänne mun nykyiseen kotiin tuommoista voisi ajatellakaan, ei se koskaan kukkisi näin pimeässä kämpässä. :-/ Ja sähkölaskun on liian hurja ilman kasvivalojakin. :-D

Ostin tämän vime kuussa ,ohikukkineena, käydessäni puutarhamessuilla. Leikkasin ja vaihdoin ruukun. Nyt se alkaa jälleen kukkimaan.

No onpas ihana keltainen!

Piti tulla tänne opiskelemaan bougainvillean kasvattelua, kun ostin pienen pinkin villen eilen. Ohjeet löytyi, kiitos Inkin. Kohta saan vielä pistokkaan valkoisesta, toivottavasti juurtuu hormonin avulla.

Noniin, munkin bougainvilleani alkoi taas kasvaa.. Ensin se kai muutosta suuttuneena tiputteli kaikki kukkansa ja lehtensä, ja luulin jo et "onnistuin" tappamaan sen... Vielä kun se alkais kukkia eikä tunkis vaan noita vihreitä!  Inkin ohjeitten mukaan olen ensimmäistä kertaa eläissäni muistanut suihkutella kukkaa :D Kiitokset vinkistä!

Hih! Mun bougainvilleani tekee uudet kukat! Ekat se pudotteli heti. Uusi multa ja suurempi ruukku vauhdittivat sen kasvuun taas.

Tänään sain pienen pienen pistokkaan vaalean punaisesta ihmeköynnöksestä, voiko sitä juurruttaa vesilasissa vai lähteekö paremmin mullassa/muovihuppupäisenä? En tunne ihmeköynnöstä sitten laisinkaan.
kyseleepi: kesäheinä
joka ei muuten saa mielestään irti tätä komeata tuettua ihmeköynnöstä.
Se oli niin kaunis, melkein mollotin sitä  suu auki näin: oho voi kauniita kukkanen:ia ja paljon, niinkuin täälläkin näkee kuvissa!

Muutama bougainvillea on kasvanut pituutta, n.30-50 cm. Pätkäisenkö poikki, vai mitä teen? Kierränkö vaan tuen ympärille?

Pirkko-Martta, minä ainakin pistäisin poikki. Olen leikannut aika rajusti aina kukinnankin jälkeen ja kun kasvattaa uudet oksat on taas täynnä kukkia.

Meenkin tekemään sen heti ja oksat juurtumaan, niin saa taas uusia pistokkaita haluaville. Väreistä ei tietoa.

Taas viisastuin vähäsen. Olen luullut, että poukan villejä on ollut vain yhtä väriä, sitä puolukkapuuron väristä. Pirkko-Martta, jos sulle tulee useampi pistokas niin pyytäisin kauniisti yhtä oksaa itselleni. Siis jos niitä on yli oman tarpeesi.

Pirkko-Martta, jos vaan minäkin saisin pyytää mitä nöyrimmin yhtä pistokasta
ihmeköynnöksestä sitten?
kukkanen Niin kaunis kukka kukkivana kukkanen

Riittää pistokkaita platon ja kesäheinä. En tarvitse itselleni niitä. Leikkasin eilen ja tuli aika monta pistokasta, parille muullekkin riittää, jos joku haluaa vielä. Platonin osoite onkin jo, mutta laitas kesäheinä hölöä.

Kaikki pistokkaat menneet, hoyabella, vuokkis, kesäheinä ja platon, laitan ens viikosta postia tulemaan.

laittelin Pirkko-Martalle hölöä hymy.

Voi kun kivaa Pirkko-Martta hymy

Ihanat uudet kukat sain pieneen bougainvilleaanisydän! Se tykkää olla parvekkeella.

Pistokkaissa tuli laskuvirhe, vielä yks vapaana. Ken tahtoo?