Ihmeköynnös, Bougainvillea

Hep! Minä ottaisin, jos ehdin...

Ehdit, laita hölöä.

viitsisikö joku kiltti antaa tumpelolle viherpeukalon alulle tosi hyviä ohjeita miten saan pidettyä hengissä tämän kukan ja kukkimaan.. olen kuullut että olisi hankala hengissäpidettävä..

Suikale, vanhoissa jutuissa on siihen ohjeita, minunkin laittamia, mutta kun luet tulet huomaamaan että monilla ohjeilla on hyvä lopputulos - mahdollisimman paljon valoa ja paljon vettä se on meillä saanut ja hyvin kasvanut Se on ehkä mainettaan helpompi, luulisin kun se on minullakin jo vuosia ollut hyvissä voimissacool

Pitääpä laittaa kuva tästä kukkasesta, jonka sain äitienpäivänaikaan, kukki silloin aikansa ja nyt aloitti uudelleen, ihan on täynnä kukkia.

Oih, ihana!

Minä se en sitten saa ihmeköynnöstäni kukkimaan... vaikka se on eteläikkunan edesä pöydällä (ei mahdu ikkunalaudalle) ja altakasteluruukussa. Pari hassua kukkaa teki alkukesästä. Talvella pudottaa osan lehdistään pois. Voisin vaikka luopua koko kasvista jos joku kävisi hakemassa pois. kieli ulkoa Se on sellainen melkein noin metriä halkaisijaltaan oleva pallo. Usvalle tarjottelin kun kävi kylässä joskus, mutta siinä sattui just silloin olemaan kirvoja, niin ei huolinut, heehee. Nyt ei ole kirvoja!

Toukokuun 10. pvä ostin hänet ja nyt on jo kolmas kukinta meneillään kaupan kukinta mukaan lukien! Taitaa viihtyä hyvin... Kukkia on siis kasvin kummallakin puolella.

On muuten kaunis tuo bougainvillean ihan kukka-kukkakin.

Voi miten suloisen värinen!

En ole muuten koskaan nähnyt moista elinvoimaa pistokkaan kasvatuksessa kuin mitä Pirkko-Martalta saadussa pistokkaassa on. Laitoin oksan aluksi vesimukiin ja se kasvatti kolmessa päivässä 5 kpl noin 3 cm juuria. Kun sain sen lopulta istutettua multaan, noin puolentoista viikon vedessä olon jälkeen, oli juuret tuuheat kuin vanhalla kasvilla. Nyt pukkaa oksa jo uutta lehteä.

Bougainvillea kukkii täälläkin. Se pudotti ensin kesällä lehtensä tuosta varresta ja sitten kasvatti tilalle nuo uudet värilehdet.

Pieni bougainvillean oksa on alkanut kehittää juuria. Haluaako joku??
Kuvassa emokasvi.

Heippa jutita,minä haluaisin sen alun tosta kukasta.
Voin maksaa jotain jos tahdot,vai lähetänkö
laskuvarjolyhtykukan oksia paluupostissa.
Kukkani on just komeassa kukassa,etten vielä raski häntä häiritä.
Ps.kuinka laitetaan kuva tälle palstalle?

tupsukki laitoin hölöä

Surettaa niin hirveästi, etten ole saanut bougainvilleoitani elämään, kun olen syksyllä tuonut ulkoa sisälle. Onkohan niitä tähän aikaan myynnissä, vai vasta keväämmällä?

Minun bougainvilleani alkoi kukkia taas!

plumeria: Niin minunkin! Ihme kasvi, kukkii todella pitkään ja heti perään tekee uudet kukat.

Annabella: Ainakin viikko-pari sitten Vantaan kolmiossa oli aivan ihanan värisiä kukassa. Sellaisia liiloja, joista tykkään enemmän kuin vaaleanpunaisestani…

Kiitos Peppeliini!

miten te saatte sen kukkimaan? mun ei oo kukkinu sitten oston jälkeen oisko 4 kuukautta sitten ostettu… meinasin kyllä sen tappaa jo väärällä hoidolla mutta nyt on hyvän näköinen… paremman kuin ostaessa…

Suikale: Ei sitten aavistustakaan naurua! Toukokuussa ostin kukkivana ja nyt kolmas itsekukitettu kukinta meneillään. Suht kosteana olen pitänyt eli en ole rääkännyt, ja asustaa asunnon valoisimmalla ikkunalla (= itä-etelä). Tosin sulkasatoa (lue: lehtien tiputtamista) on nyt syksyllä ilmennyt, mutta ei se kukintaa näytä haittaavan. Nuppuja pukkaa suunnilleen joka haarasta.