Ihmeköynnös, Bougainvillea

Tärkein ohje on se, ettei ihmeköynnöstä saa leikata muulloin kuin keväällä kasvun alkaessa. Jos kasvia kesällä leikkaa, se alkaa vain kasvattaa runsaasti uusia versoja eikä kuki. Täällä Bougainvilleat ovat jo pudottaneet lehtensä. Ovat äärimmäisen vähällä kastelulla; tietysti olisi hyvä jos talvisäilytyspaikka olisi viileämpi ja valoisampi.

tälläinen tarrttui tänään kukkakaupasta, matkaani tarjouspöydältä maksoi vain 5euroa

tulipa pikku virhe minulle tarkoiti kyllä eilen en tänään.no-jaa

voi kun omanikin joskus kukkisi… hyvin se näyttää nyt voivan, oikeastaan tosi hyvin… kukkia kun vielä siihen saisi…

Teneriffalla noita kasvoi ulkona, olivat todella upeita ilmestyksiä.

Mutta upeita ovat nämä penttiläistenkin köynnökset!

mulla on ruvennu tekee uutta vähän joka kohdasta.. vielä kun saisi sen kukkimaan..

Törmäsin netissä viime viikolla tällaisiin "villeihin" ja ja tilattava oli. Pitäisi lähteä huomenna tulemaan. BOUGAINVILLEE BEGGUM SIKKANDERBOUGAINVILLEE TURKISH DELIGHT

Oi joi mitä ihanuuksia, laitas se nettiosoite!

Hih, olisin ikionnellinen jos jostain tänä kesänä löytäisin ihan tavallisenkin "villen". Rohkenisinko kysäistä onko kellään tietoa siitä, kuinka paljon nuo suurinpiirtein suomessa maksavat? Onko niitä punakukkaisia (tai siis punaisilla suojuslehdillä) tai kirjavalehtisinä (siis suomesta saatavana)?

Miten olette talvettaneet "villen"? Onnistuuko sen talvettaminen tavallisella ikkunalaudalla ja kukkiiko se jos se viettää talvensa lämpimässä? Luin jostain että se vaatii viileän paikan talveksi... en itse pysty tarjoamaan sille viileämpää kuin +16 astetta... Kuinkahan nopeasti saan sen kuolemaan... eli onko hankala ystävä?

Tilattua tuli villejä ja muutakin ihanaa. Nyt on sitten paiskittava kunnolla töitä että saa ne maksettua, tuli sen verran tilattua, että huh, huh.

Hankala se ei ole ja kyllä niitä punaisia on näkynyt myynnissä. N 15 asteessa meilläkin ne talven ovat ja kukkineet kyllä.

Pirkko-Martta montakos kasvia tilasit?

Mun täytyy lähteä käymään sen oman erityismummoni luokse, jolla on rivi erilaisia Poukan Villejä ikkunalla. Täälläpäin eli oikeasti ennen yks Ville Poukka, ja vanhakansa luuli kukan saanen nimensä sen mukaan.

Minulla on yhdellä sukulaisella ikkunalla ihmeköynnös, joka kukkii ympäri vuoden, vaikka sille ei mitään lepokautta viileässä pidetä. Talvella siitä karisee lehtiä.

Itselläni on pieni ihmeköynnöksen alku, jonka ostin Lanzarotelta tuliaiseksi. Tämä on ollut minulla jo kaksi vuotta, eikä ole kasvanut juuri lainkaan. Ilmeisesti kasvi on käsitelty kasvunsäätelyaineilla (kuten kaupoissa myytävät pienet kiinanruusut), jotta ei se kasvaisi liian voimakkaasti.

En taida kehtaa sanoakkaan.

Muuten tiedätkös milloin ne tulee, kielitaidottomana en tiedä mitään. Arviosta vaan laitoin nimet ja numerot paikoilleen. Ja hyvin tuntui menneen. Kun kerran sähköpostiinkin tuli sieltä heti vastaus sen jälkeen kun olin kortilla maksanut.

no minä tein varman perjantaina tilauksen ja eilen tuli jotain juttua josta olin ymmärtävinäni(ranska kun ei ole kovin vahva)että ovat veloittaneet tiliäni yms. Laitoin kyselyn (englanniksi) ja pyysin samalla ilmoittamaan kun lähettävät kasvit niin melko nopsaan tuli vastaus että lähetämme ensi maanantaina.

Äsken tuli vielä sähköpostiin viesti että kasvit lähteneet tänään ja oli jopa paketin koodinumero !!