No, sitten voipi olla että mullekkin tulee vielä tällä viikolla, sillä poika laittoi sinne kyselyä.
Millaisiahan ne kasvit on? Onkos tietoa, kukkivatkos ehkä, vai ovatko pieniä taimia?
Klo 20.50, käväisinpä minäkin katsomassa s-postia ja oli siellä jotain, mutta en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä.
Varmaan huomenna ovat "villet" täällä, koska paketti on jo lajiteltu tänään 18.10
Pirkko-Martta, saitkos sinä koodin sähköpostiisi?
Tällainen viesti on tullut tänään.
Hi,
all the plants you wish are available , except Hibiscus flamingo star
available end of March, if you want an alternative, please tell us,
we can send monday 4 february if the weather is not too cold in your
country, please confirm if this date is OK for you
“Villet” tulivat talvehtivina lehdettöminä rankoina.
Pirkko-Martta, onko sulle jo käännetty tuo viesti?
Odotan villejä. Maksu mennyt jo tililtä muutama päivä sitten. Tulisivatkohan tällä viikolla jo.
Eikös Pirkko-Martan villet vielä saapuneet?
Ei vielä, kärsimätön jo olen. Vaikka laittoivat sen koodinkin, joka päivä olen käynyt Itellan sivuilla katsomassa, josko olisivat. Kauanko sun kestivät tulla? Toinen päivä oli jo rahatkin viety.
Mikä päivä ne laittoi sen koodin sulle? Mulle laittoivat samana iltana kun olivat lähettäneet, eli se oli maanantai ja viimeistään torstaina postityttö toi sen ja otti kuittauksen. Edellisenä päivänä näkyi jo itellan sivulla. Luulinkin että se on postist haettava paketti kun sillä sivulla luki että kuitattava, mutta kyllä se kotiin tuotiin.
Kävin katsomassa s-postini, neljäs päivä on laitettu tulemaan. Olisikohan mahdollista että huomenna tuodaan! Mutta jos jäävät viikonlopuksi postiin, harmittaa silloin ja kovasti. Mitenkäs tässä malttaa mennä nukkumaan, jos tulevat vaikka jo heti aamusta. Tulee sieltä muutakin kuin villejä.
monta kasviahan kerroit tilanneesi. Mutta kyllä ne tänään olisi pitänyt ainakin Hesassa jo olla.
Odottavan aika on pitkä, ei vieläkään ole tullut mitään ja Itellan sivuillakaan ei näy. Mutta kaksi maksua on otettu tililtä, tuliskohan sittenkin kaikki samaan aikaan? Toivossa on hyvä elää!
Villet on Suomessa jippii! Oliskohan jo huomenna täällä. Onkin odotettu kuin kuuta nousevaa tuota pakettia.
Postipoika toi kotiin ison paketin, kasvit olivat hyvin pakattu sanomalehtiin ja olkiin käärittyinä. Jätettä tuli valtavasti.
Mutta se hoito, muuta kuin ruukkuun istuttaminen, pitääkö leikata tai tehdä jotain muuta kommervenkkiä?
Pitäiskös ostaa niitä myrkky- ja lannoituspuikkoja?
hmm…mistähän tietää, onko bougainvillea kuollut vai talvehtinut menestyksekkäästi? Hain omani tänään varastosta ja sen on ihan kuivan näköinen krankku. Ikkunalaudalle se päätyi muoden krankkujen sekaan, katsotaan nyt, tuleeko mulle ainuttakaan pelargonia, fuchsiaa tai bougainvilleaa kesäksi ;)Jos tuo villea alkaa versoa, talvehditan sen ensi kerralla sisällä, kun nyt on saatavilla viileä huone. Kylmä varasto taitaa olla turhan rankka paikka useimmille kasveille…
peukalonkynnellä varovasti kuorta krapsuttaen kokeile, jos on kuiva oksa sen tuntee. kyllä se innostuu, suihkuttele sumutuspullolla.
Voi rähmä teidän kanssa! Olen ollut niin ylpeä, kun päätin, etten mitään sitten varmasti tilaa enää mistään -siis kasveja. Ja sitten menen katsomaan tätä ketjua ja kuolaan tuon hodnikin sivuja… Jos ihan joku pikkuinen kasvi sieltä. No, nukun vielä yön yli…
Nyt mäkin vasta tuonne menin kurkistelemaan. Onneksi mulla ei ole minkään valtakunnan maksukorttia - jos olisi, varmaan olisin jo tilannutkin yhtä jos toistakin…