Toivotar, miksei kasvaisi?
ajattelin pysyykö se pienenä,monet pysyy.esim sorvarinlaakerini ei ole kasvanut kun sen aikoinaan ostin.ihmepensas on samaa koko luokkaa mutta hitusen isompi.ja sorvarinlaakeria olen oikeilla ohjeilla hoitanut,muttei kasvun merkkejä oikein näy.
Huonekasvit eivät juurikaan kasva talvella, poikkeuksia toki on. Nyt heräillään, uusi kasvikausi alkamassa, valon määrä vuorokaudessa on jo lisääntynyt. Odotahan huhti-toukokuulle, niin huomaat paremmin
Toivotaan parasta=)
heippa! ensimmäinen viesti ja vanhaan ketjuun
Ilokseni tänään huomasin että oma ihmepensaani alkaa kasvattamaan kukkaa! Kenelläkään kokemuksia kukkivasta krooootonista? onkohan se hirveen voimakkaan tuoksuinen? pitänee katkoa kukinnan jälkeen…?
Meillä kukki viime vuonna. Toisesta kukasta en löytänyt kuvaa. ihmepensas teki kahdet erilaiset kukat. Ei tuoksunut miltään, en ainakaan huomannut tai huomannut edes haistella.
voi kuinka söpöisiä! aika jännä että erilaisia…jään innolla odottamaan
Heippa! Pystyykö kukaan auttamaan/neuvomaan kun ihmepensaani ilmeisesti tekee hidasta kuolemaa. On tiputtanut yhdestä varrestaan kaikki lehdet ja kaksi muuta tekee aivan samaa, tosin sillä erotuksella että tyveen puskee uutta lehteä. Lannoittanut olen, kastellut oikein myöskin. Kesän oli ikkunalaudalla ja voi oiekin hyvin, iltojen viiletessä siirsin sen keittiön pöydälle pois vedosta kokonaan. Mitä tehdä että saisin pelastettua? Kiitos neuvoista jo etukäteen!
Se pudottelee lehtiään helposti jos olosuhteet muuttuvat liian nopeasti. Tähän aikaan sen voi siirtää pikkuhiljaa vähän viileämpään jos on mahdollista. Valoa mahdollisimman paljon. Kastelua pikkuhiljaa vähemmän kuin kesällä mutta paljon suihkuttelua.
Hingutti tuolla kukkakaupassa Croton, mutta toisella kertaa sitten…
Mun krootonini pudotti tänään ensimmäisen lehtensä. Pitäisikö olla huolestunut?
Minun mielestä ei, se kyllä voi keksitalven aikaan lehtiään pudotella johtuen esim. liian kuivasta ilmasta. Mulla onkin krootoni viihtynyt vähän huonelämpöä viileämmässä portaikossa eikäs siellä valoakaan kauheasti ole, jonkun lehden tuo on tiputtanut. Suihkuttelusta kait sekin tykkää silloin tällöin.
Eikä mun mielestä , kyllä se talvella pudottelee lehtiään, meilläkin on tippunut monta isoa lehteä, mutta silti pukkaa uutta lehteä tulemaan.
Mä ostin tänään ison ihmepensaan,se mun pieni ei selvinny,toivottavasti osaan tätä hoitaa paremmin ja sain sellaset ohjeet että valoa kaipaa,ja tasainen kastelu,kasvikortistossa sanotaan että valo vaikuttaa väriin,saas nähdä:) Laitoin sen sillain että saa hyvin valoa .Kastelu veden sekaan ostan hyväksi koetun kasvua edistävän aineen. Lannoituskin voisi olla tarpeen.
Mikshän ei poistu tuo mun aikasempi kirjotus ja kuva?ku mulla on nyt parempi laatunen kuva:) Hyvin näyttää uusia lehtiä tekevän,ostin kukkakaupasta jauhemaista lannoitetta,pitänee kokeilla sitä:)
Tuli viikko sitten ostettua kasvi. Ja taaskin ilman tietämystä nimestä tai hoidosta. Näyttäis olevan sitten ihmepensas ja todellinen ihme on, jos sen saan pysymään hengissä. Sijoitin sen nimittäin olohuoneen pöydälle (itä länsi akseli), jonne ei hirveästi päivän valo paista. Ikkunat on kyllä parin metrin päässä, mutta riittääkö se? Hoito-ohjeita? Suihkuttelusta tykkää ja kastellaan reippaasti heti mullan kuivuttua?
Pienokainen
Mikäs mun ihmepensasta vaivaa,on tiputellut lehtiä,ja nyt on ihan levällään?ihan kärjessä on kukintoa,saako se liikaa valoa,kun loisteputkilamppu on niin lähellä.Kastelu ja lannoitus ym on kunnossa.
Nyt sitten lähti viimeinenkin lehti crotonista! Mutta eipä ole uutta, viime vuonna sama juttu ja kyllä se siitä toipui!
Mulla sinnittelee isohko croton, kaksi lähes kuollutta lehteä enää jäljellä, mut on jo uutta kasvuakin…
Ei se sitten ainakaan kuollut ole Nimim. palellutin omani…