Ei tarvis sitten käyttää kun omaa naamaa valumuottina. Ni paitti arvet pitäis piirtää siihen kyllä.
Weikko menee katsomaan, ettei ole ylimääräisiä käsiä pihalla vai?
Mitä lie sieltä yöllä nousee, ei ainakaan kasveja. ;-)
Tartteeko lampun vai hohtaako ne pimeässä???
Sand, ei näillä käsillä ole ruumista. Mutta tuo hyi olokohon! oli ihan mukavan kuuloinen lausahdus. Tuli ihan meidän lähikaupan myyjä mieleen, kun hän juttelee tuolla samasella murteella mukavasti, vaikka on asunut täällä jo iät ja ajat.
Kun mä olin kersa, niin lähikaupan myyjä työns kaks kertaa sormensa jauhelihamyllyyn. Toista kertaa ei päässy enää töihin takasin, kun ei oikees kädes ollu yhtään sormea jäljellä, joten kyllä kait ne sormenpätkätkin toimii.
Voi kauheeta! Mahtoiko ne sormet mennä sinne lihojen joukkoon myyntin. Onks tämä tarina tosi kans?
Myytiinks ne sikanautana vai minä? 8/
Ei kun prinssinakkeina varmaan.
Joo tosi juttu. Siihen aikaan valkattiin jauhettava liha lasivitriinistä ja jauhettiin suoraan asiakkaalle. Kumma juttu, kun mä satuin kummallakin kerralla paikalle. Kyllä saivat lihatiskillä selitellä asiakkaille, että mylly on pesty ja liha hävitetty.
Tais olla aika blondi myyjä, kun ei kerrasta uskonu vaan työn sinne sormensa vielä toisenkin kerran. Niitä sormia ei ommeltu takasin. :-/
No hyi kamala, teidän juttuja! Minustakin nuo kädet oli aika hurjat ja vielä hurjemmat nuo sormijutut.
Entä jos valaisit jalkaterät toiselle puolelle muuria tai isoa kiveä tms ja kädet toiselle puolelle, se ois aika erikoinen.
Ai kuten tämä, maha vain jätetään pois
Ohho, onko tuo teillä? Ei ole ruskettunut oikein kovasti vielä ainakaan.
Minä valoin pari vuotta sitten myös muutaman käden - poika sanoi suoraan että pelottaa joten pistin ne saman tien murskaksi.
Illakolla on mukavan näköinen torppa pihapiireineen.
Minusta nuo kädet on hauskat! Pitääpä itsekin laittaa porakoneen sekoitin taas pyörimään.
Tuo kalkkilaivankapteeni on kanssa kauheen kiva, mutta vaikeempi toteuttaa.
(Tein noita raparperinlehtiä keväällä, mutta niistä tuli niin rumat, että taitaa mennä hävitykseen. Laitoin liikaa pigmenttiä joukkoon ja ohensin raparperinlehden ruoteja liikaa. Ajattelin tehdä kunnolla, mutta kyllä se ensimmäinen "äkkiä-nopeesti-heti-hutiloiden" tekeleestäni tuli paras. Nyt voisin uudella innolla taas valaa, kun näin sinun ihanat valusi.) Tee vaan vielä ne jalat ja laitat ne kiviaidan toiselle puolelle. Ikäänkuin olisi koko ihminen jäänyt kivimuurin alle. Jee.
Allasprojektisikin on hieno kivireunuksineen. Oletko muurannut noita reunakiviä?
Se on jänis ja oli viime kesän Reposaaren -missä lie messuilla-
Tuo jänis on kyllä hieno, ja itse asiassa minulla on vähän samantapainen “tilataideteos” ollut mielessäni, kun noitä käsiä olen valanut. Jalkaterät on myös teon alla päässämi, olen vain miettinyt miten sen parhaiten ja vähemmällä vaivalla saisin aikaan. Kumisaappaita olen jo katsellut sillä silmällä. Styroksipää on jo maalattuna ja sille peruukki ostettuna. Voi tietty olla, että saan jonkun kylähullun maineen tällä paikkakunnalla…
Olen muurannut noita kiviä yhteen joo, mutta isäntä on ollut vähän epäileväinen minun räpellyksieni suhteen. Minä tietysti vähät välitän epäilyksistä, vaan kantapään kautta tehdään. Ans kattoo, kuin kauan se muuri siinä pystyssä pysyy, voi olla, että talvi ei ole sille suosiollinen. Tää on siitä “kiva” tontti, että vähän kun kaivaa maata, ja minähän kaivan, niin kiviä on niin mieletön röykkiö käytettävänä, että pakko niistä sitten on jotain keksiä.
Jotain vappunaamaria voisi muuten käyttää hyvin tuollaisen pupusen tai jonkin muun tekoon, tuli vaan mieleeni vielä kun sitä katselin. Mahan saisi vaikka siitä kuivabetonisäkistä…
Altaan ympäristö muokkautuu todella pikkuhiljaa, kun pitää välillä huilatakin. Ehkä nyt voisi miettiä vähän tarkemmin, mitä tuohon nyt yleensäkään istuttelee ettei tule siitäkin yhtä sekasotkua. Sammalleimuja olen siihen reunaan nyt vasta törkkinyt. Multaakin tarvin vielä lisää ja kaikkea muuta. Tuo kivikasa tuossa altaan oikealla puolella ei jää tuohon tuossa muodossa, vaan siitä syntyy kivipylväs. Tai ainakin päässäni syntyy, en tiedä tuleeko se ikinä ulos sieltä.
Ritarinkannus kukkii edelleen.
Nauhukset kukkivat täyttä päätä.
Ai että, ihana ritarinkannus.