Illakon torpan pihapiiri (II)

Toista laatua myös. Tai tiedä vaikka olis samaakin, vaikka tässä tuntuu olevan pulleampi kukka.

Valkoinen tähtiputki

Punainen tähtiputki.

Valkoinen rakkaus kera pörriäisen.

Perhoangervon kukassa kukkakärpänen seisoo päällään.

Kirjovuohenputken kivenkolo.

Vanha 80-lukuinen simpukka-amppeli sai uuden elämän. Tässä irrotetut simpukat on mosaiikkina raidasta sahatussa puusiivussa. Kiva oli tätä tehdä. Ensiksi ilman saumausta.

Tässä ukkeli on saumattuna. Ehkä vähän nenänröörit kärsi tuosta saumauksesta ja muutenkin tuli hailakampi kuin ajattelin. Olisi varmaan pitänyt käyttää tummempaa saumalaastia. Tämä ei tietysti ole vielä valmis, vaan minä aina sorrun näyttämään keskeneräisiä juttuja. Tähän tulee vielä jostakin hiuksia, ehkä kävyistä ja sitten käävistä korvat. Tai jotain. Ja puutarhakoristeeksi ja -hirvitykseksi pitkän pöllin nokkaan.

Hieno!

Kiitos vaan, vaikka en sen hienoudesta niin tiedä, mutta sainpahan ainakin yhden rojun pois nurkista pyörimästä ja yhden uuden rojun puutarhaan pyörimään. Se on se aineen häviämättömyyden laki vai mikä se oli.

Mutta ruusumalva kukkii taas niin kuin ei olis ikinä ennen kukkinut.

Mahtava puska ja kaikkea kaunista ja hauskaa muutenkin on puutarhassasi:)

Kylläpäs se kukkii kuin viimeistä päivää! Ja kiitos kuvasta, se ainakin selventää että ne oudot taimet kasvimaan lavassa voisi olla näitä. Mä epäilen että siemenet on peräti sulta peräisin, siemenketjukirjeestä 2007. Tai sitten muistan väärin..kukkais pyöritystämikä ei mitenkään harvinaista olekkaan..Upea puska!

Kiitos taas kommenteista.

Imikkä, voi olla, että olen tuon siemeniä siemenkirjeeseen laittanut. Ja jos olen, niin toivottavasti taimista kasvaa emonsa kaltaisia kukkijoita. Melkein joka vuosi ihmettelen, että miten se voi kukkia noin mahdottomasti.

Mä oon aina kuvitellut, että salainen puutarha on jotakin tuon sorttista kuin Illakon puutarha on. Yllätyksiä täynnä, dramatiikkaa ja kauneutta.

Noista Fiian sanoista menin kyllä ihan hämilleni, mutta sitten tokenin ja ylpistyin, että olen osannut rajata hyvin kuvani. Fiia, luulet vaan, mutta kiitos kaunis silti. :slight_smile:

Tuomenkehrääjäkoin toukat tekivät taas yllätyshyökkäyksen. Kivasti on paketoitu koko puu sekä roinat sieltä juurelta, pata ja puukehikko. Kiehtoo kyllä jotenkin tämä minua.
Tuomi 2Tuomi 3

Tämä komeus on kuvattu 13.6., mutta toukkia ei enää näkynyt viikko sen jälkeen. Oli siellä elämää kerrakseen.

Tuomi 4Tuomi 5

Se niistä elukoista. Tämän kehikon löysin metalliroskiksesta ja pitihän se laittaa ns. hyötykäyttöön.
Kivipylväs

Betonista räpelletty linnuille pesuallas ja siihen tehdy kivistä muuraamalla jalka. Näyttää oikein ammattilaisen työltä tuo muuraus. Vesi vaan puuttuu altaasta.
Kivitorni