Ilmakasvit

Nyt mullaki on ilimakasvi. Eiks ookki söppänä?

Ionantha Fuego

+x[quote]
[b]Jadetsu - 4/4/2017[/b]
Nyt mullaki on ilimakasvi. Eiks ookki söppänä?

Ionantha Fuego

[/quote]

Sievä, mistä löysit?

Tillandsia caput-medusae kukki ja nyt se pudottelee siemeniä. Lieneköhän nuo toimivaa tavaraa?

Ihunan värinen jöpöttäjä :slight_smile:

Ihana jöpöttäjä Jadetsulla, missä pidät sitä silloin kun se ei ole kädessäsi, keväällä katselin tuollaisia taimia mutta silloin jäi ostamatta.  :slight_smile:

Tuollehan on sitten helppo löytää asuinpaikka, hoito voi olla vaikeampaa. Taitaa tarvita tehdä etsintäkierros…  :D

Sehän tuntuu helpolta :slight_smile:

Ostin tupsukalle kaverin :slight_smile:

Niillä on oikein nimetkin, tupsukka, :smiley:

Vallan unohtanu mainita että  miullakin on nyt 2 tillandsiaa, Caput Medusaen sain eilen illalla.

Ionantha

Caput Medusae

Mie olen näitä monta kertaa ihastellut ja ihmetellyt.Miettinyt josko hankkisin kokeeksi kanssa,mutta mistä näitä saa?en ole missään törmännyt?

Hulluus kun tarttuu niin mullekin on tulossa Englannista
 Ionantha Rubra ja Brachycaulos Multiflora

Vain tällaisen löysin keskustan kukkakaupasta. Olisin halunnut pinemmän vaan eipä ollut. 
Toisella kertaa sitten jostain muualta toisenlainen, toivoakseni löytyy.

Ja onhan sillä lempinimikin, takkutukka :slight_smile:

Täällä näykyi Plantsussa olevan useampaa laatua ja niitä lasipalleroita joihin ne “istuttaa”. Oli laitettu hyvään paikkaan esille ja iso lappu missä hoito-ohjeet. Vaikka eipä niissä paljon hoitamista tunnu olevan.

Täytyypä sitten olla atrkempi kun etsii.En kyllä ole varta vasten etsinytkään vaan ohimennen aina katsellut.Pitää käydä Plantsussa jos olis.

Mites teijän ilimakasvikset on kasvanehet?

Mulla eivät kovin mahottomia

Ei ole kasvanut mulla mutta ei kuollutkaan :slight_smile:

Miten mahtaisi onnistua ilmakasvien kasvatus siemenistä?

Isäntä osti mulle eilen ilimakasviksen :slight_smile:

Kyllä se näköjään tietää mistä akkansa tykkäjää :smiley: