Imikkä, Pulmonaria

Se saa nyt koko päivän aurinkoa… taidan yrittää pelastusoperaatiota, kaivan pois potagerista ruukkuun ja vien varjoon, katsotaan onko peli menetetty vai tokeneeko siitä vielä.

Leikkaa lehdet pois niin ei turhaan haihduta. Ehtii keskittyä juurten kehittämiseen.

Mä olen leikannut puolikkaat lehdistä mutta siis voi leikata kaikkikin pois?

Valkotäpläimikät jurovat hetken aikaa siirron jälkeen, varsinkin jos ovat täydessä auringossa. Varjoinen tai puolivarjo sopii paremmin ja lähtevät kyllä yleensä hyvin kasvuun. Niin kuin Kurppa tuossa jo sanoikin, niin isot lehdet haihduttavat tehokkaasti ja niitä kannattaa harventaa.

Kaksi peräkkäistä pakkasyötä, -4C ja ja kaikki  "Mrs. Moon" :it menettivät kukkansa :(( Mahtaako ne vielä tehdä uudet?

Täsmän varhaisaamun kuvan jälkeen lehdet kyllä virkistyivät, mutta kukat ovat nyt tummia ja ruttuisia

Ihanat puhtaan valkeat kukat tällä imikällä…

Imiköihin en kyllästy! Piti jatkaa hallanpuremasta Rouva Kuusta (kuva vähän ylempänä) että nyt paria viikkoa myöhemmin Rouvat alkavat saavuttaa kukinnassaan jälleen vaihetta, jossa ne olivat ennen kuin kuura vei kukat.

Lehtiin ei pakkanen juuri vaikuttanut, ne palautuivat muutamassa päivässa.

Minä leikkaan kukinnan jälkeen kukkavarret aina pois niin kasvattaa sitten kauniit uudet lehdet.

Ei millään raaskis leikata noita kukkavarsia! jos vaikka tulis siemenvauvoja ja lisää tätä valkoista ihanuutta!

Tässä kukkii ensimmäista kevättään luultavasti tarhaimikkä Blue ensign. Istutin viime kesänä ja härmä oli koitua kohtaloksi. Mutta nyt näin hyvällä mallilla eikä tänä vuonna härmää tullutkaan.

Saman ikäinen Dora Bielefeld lähti vaudilla kasvuun

Vielä tarhaimikkä ‘‘Ocupol’’, sievä vaalean sininen väri

Vau T-t mitä imiköitä! Etenkin nuo kaksi viimeistä. Todella kauniita.

Muutin otsakkeen yleisemmäksi, ketjun sisältöhän on sitä ollutkin jo :slight_smile:

Katso myös : Luonnonkasvit: Lehtoimikkä, Pulmonaria obscura

Kiitos Nuu, luit ajatuksiani :slight_smile:
Imiköitä ja rotkolemmikkejä ei voi olla liikaa. Mutta niitä on valitettavan vähän myynnissä Suomessa. Omat imikkäni ovat kotoisin Särkältä. Osa vaan on vielä niin ruipeloita, ettei ole paljoa kuvattavaa. Vielä…
Jostain kun saisi punakukkaisia imiköitä - jos joku tietää mistä, niin vinkvink.

On shieno tuo valkoinen imikkä…sissighurst castle? Vaikka onhan tuo Ocupole varsinainen herkku myös!! Molemmat kelpaisi omaan penkkiin!!! Ihan isommallekin alalle…

Tuulia-tuu muistuta keväällä niin vaihdellaan. Punaimikkää on miulla.

Kiitos Kurppa, se olisi ihanaa! Yritän muistaa ja tämän herkun ehkä jopa muistankin :slight_smile:

Dorasta saa jo hyvinkin vaihtopalan ja Leopardista, jos olet kiinnostunut. Noista kapealehtisistä lapsosista ei ehkä vielä.

EIKÖ NÄÄ IKINÄ LOPU nää ihanat kasvit, mä kohta laitan itseni katselukieltoon- täpliä vielä lehdissä, mä kohta revin innosta hiuksetkin päästäni tai tuun aivan pöhkö-höperöksi jo pelkästä katselusta. Kyllä minä olenkin suorastaan ollut onnellisen tietämätön kukkasista ja nyt on melkein kaamea olo, kun kuolastaa eikä sais laittaa ja tahtois ja niin poispäin - voihan superkääk, mitä sanotte?