Inkin pihakuvia (IV)

Punaisia päivänliljoja saisi olla enemmänkin...

Kävin aamulla keräämässä kukkia maljakkoon.

Tallin seinällä kukkien värien soinnuttelu vähän jäi puolitiehen - niitä krasseja kun riitticool

Auringonkukkia riittää maljakkoonkin...

Kananpojat kasvavat kovaa vauhtia...

Sumuinen aamu...

Punalatva houkuttaa perhosia...

Ainakin amiraaleja ja neitoperhosia...

Tarhajuoru on kauniin sininen.

Mikähän tämä lienee? Omia kasvatuksia oletan sen olevan, mutta en nyt löydä sopivaa listalta...

Olikos palavarakkaus tuon näköinen?

Leimurakkaudelta näyttää. Minullakin alkoivat kukkia uudelleen.

Minkäs näköinen hehkuvarakkaus on ?

Hehkuvassa on vihreät lehdet, leimussa punertavat. Muuten kai samankaltaisia.

Jippii, hehkuva rakkaus lukee kylvöluettelossa - kiitos tunnistuksesta! Tuon yksittäinen kukka onkin suurempi kuin palavan rakkauden, joten en osannut yhdistää vaan luulin yksivuotiseksi. Monet monivuotisten pikkutaimet joutuivat kanojen kitaan keväällä, joten ylen onnellinen olen, että edes nuo ovat säilyneet\O/ Ja on nätimpi kuin odotinkaan

Pikainen kuukkelointi kertoo, että leimurakkaudella on punaista lehdissä ja hehkuvalla vihreät - tämän lehdissä on punaista, kumpi siis lienee? Sama se - kaunis on hän.

Toistaiseksi viimeiset aamukahvit terassilla juotiin viime viikolla, toivottavasti vielä lämpenee...

Isä Aurinkoinen

Hoyabella, kirjovuohenputkihan se

Inki, saitko sinä ruusupavut itämään keväällä, en ole missään kuvissa niitä pihallasi nähnyt?

Minulla ei yksikään papu itänyt, kaikki mätänivät kun unohdin ne pihalle sateella, olivat reijättömässä astiassa. Olin toivossa että saisin sinulta "lainan" takaisinsilmän isku.

Nemesia, niin kävi, että kaikki kylvin, mutta vain yksi iti! Ihan sisällä niitä idättelin lämpimässä, joten ei jummarratäh? Sama oli tuoksuherneitten kanssa - pari vaivaista taimea sain kymmenistä siemenistä, joten tässä pyhästi lupaan etten ikuna enää liottele siemeniä. Ennen pidin molempia varmoina tapauksina - kosteaan multaan vaan siemenet. Nyt kun olen liotellut ja lotrannut niitten kanssa oli jo toisena keväänä peräkkäin vaikeuksia. Jos meidän vedessä oleva rauta jotenkin estää itämistä?

Mutta kyllä, yksi iti ja kasvaa kuvassa, jossa krassi kiipii ylöspäin - siellä vielä ylempänä on kuin onkin ruusupapu ja se kukki kauniisti. Palkoja on varttumassa, mutta saa nähdä käykö pakkanen...