… e) kun Eka Vekara on ajanut siitä potkumopolla yli … (Usko vaan kokenutta!!) ;))
välke ja jalomi: kiitos vinkistä. Otanpa kunnon otteen. Tai (viitaten Tanun viestiin) annan Eka Vekaran vetää kasvit sileiksi! Viihtyis takuulla; rakastaa äidin auttamista pihahommissa.
Perhoangervon ympärille laitan metrisen betoniaidan siksi aikaa, että kasvista ei voi enää jyrätä yli. Sissusvarjelkoon pojjaan mopoa (joka tosin on sisäpeli), jos sen jälkiä näkyy lähelläkään aarrettani!
No nyt voi sanoa, että koristekirsikka kukkii. Viime vuonna tässä oli pari hassua kukkaa, nyt hädin tuskin kukkivista oksista lehtiä erottaa. Kuva on huono, mutta puu on Ihana!
Voi hyvänen aika, miten se on kaunis! Väri on jotenkin niin ihana…ja kukkien paljous!
Nyt silmät kiinni, herkimmät, tässä tulee iltasäikky.
Takapihan terijoensalavista vasemmanpuolimmainen kituu jo toista kesää, eikä keskimmäisessäkään ole kehumista. Siksi päätin ottaa sellaisen riskin, joka joko menee puihin (kirjaimellisesti) tai yllättää iloisesti: siirsin sen mun Kuuluisan Imukärhivilliviinin (jota olen yrittänyt kaupata kaikille) noiden raaskujen väliin kasvamaan. Tein sille kunnon kuopan - kuten perkkuujätteistä näkyy - kiertelin piitkät surkeat oksat salavien vielä surkeampien oksien ympärille ja siunasin sen Alan-tyyliin: "Grow well."
Jos tämä onnistuu, en ole pahoillani Toistaiseksi näky on kuin Golgatalta...
Pannaan äkkiä jotain nättiä perään: sammalleimut ilta-auringossa
Nämä aion siirtää tuon kirsikan alle sitten, jahka ehdin...
Tätä odotan kuin kuuta nousevaa. Enää ei voi mennä kauan! Anita: tässä on mallia siitä, miltä taimenvaihdossa saamasi näyttää sitten, kun elämä on jännittävimmillään.
Vieressä oikealla pilkottaa jalopähkämön lehdistö, vasemmalla ylhäällä näkyy pikkuruinen siperiankurjenmiekan ''Helen Astor'' alku ja takaa nousee piiitkä vana akileijan kohta koittavaa kukintaa. Pensas takimmaisena on pihajasmike (siirtolistalla... hehehe).
Meillä kun sisääntulopiha on pelkkää asfalttia (jonka alla asuu koko Etelä-Suomen mauriaiskanta), sisääntuloa pitää somistaa milloin milläkin. Ulkokuistin seinustalle parvekelaatikoihin ostin punaliloja pikkupetunioita (taidettiin tuo vaaleampi lila myydä surfinian nimellä) ja samaan värimaailmaan päin kallellaan olevan riippapelargonian, josta odotan suuria vielä tälle kesälle. Mulla kun on kova usko pikkutaimiin...
Oven pielessä on kahdessa korkeassa ruukussa lumihiutaleryöppy
Ja sitten ovat tietysti ne Eka Vekaran ristiäisorvokit, jotka ovat kuukaudessa röyhähtäneet tosi komeiksi. Pitääkin muistaa napata niistä uusi kuva!
Intopii, olenkin tässä jo ihmetellyt, miltäköhän ne mahtaa sitten näyttää Ne pääsivät jo multaan palstan paraatipenkkiin ja jos oikein muistan, taisi sielläkin olla jo pikkuruinen alku
Ihanaa, pitää mennä heti huomenna tarkistamaan!
No nyt ne kukkii.
Hopeapensas (aitokilsepensas) kukassa. Ei näytä kovin kummoiselta, mutta tuoksu on huumaava!
Pihan ainoa edes suurinpiirtein kukkiva syreeni. Yksikään ei ole hääppöinen, mutta tässä on sentään muutama ihan oikeannäköinen kukkaterttukin. Tämä on jokin tavallista syreeniä tummempikukkainen... en tiedä tarkemmin.
Hehheh... te, jotka olette saaneet mun akileijansiemeniä siemenketjussa luottaen kirjoittamaani "vaaleanpunainen & VAALEANlila sekoitus", joudutte nyt kärsimään mun superhuonosta muististani. Nämä nyt eivät ole vaalean liloja parhaalla tahdollakaan. Anteeksi...
Vaaleanpunainen nyt sentään onneksi on vaaleanpunainen Ja aika hempsukka onkin.
Nämä ovat minusta ihan superhauskoja: sinisen siperiankurjenmiekan nuppuja valmiina tuottamaan iloa ja kauneutta maailmaan. Ovat kuin suoriksi oienneita katkarapuja
Ei ne olleet katkarapuja:
Olen ihan hulluna iiriksiin. Pihalla saa minun puolestani kasvaa niitä vaikka kuinka, kunhan ovat sinisiä, violetteja, valkoisia tai punaisen eri sävyjä. ''Helen Astor'' -ostotaimet taitavat vielä antaa odottaa kukkia, mutta nämä vanhat uskolliset ovat silmänilona siihen saakka.
Huhtikuun loppupuolella istutetut orvokit ovat nyt tämän kokoisia. Taustalla rynnistää vaaleanpunainen harmaamalvikki ihan hurjan kokoisena, ja rantakukat nostavat varsiaan malvikin oikealla puolella. Ruukuissa rehottavat punaiset ja valkoiset lumihiutaleet.
Sisääntulon laatikkoistutus nyt. Harmittaa, että tuo riippapelargoni jäi noin piiloon. On tuo muuten ihan hempsukka asetelma. Suunnittelin alunperin lisääväni tähän jotakin terästystä, mutta eipä tuohon enää mahdu...