Itse tehty kasvihuone tai huvimaja

Hieno! Eikä jää lumi katolle.

Tiiliseinässä on tyyliä ja varaa varmaan hyvin lämpöä.

Kiitti Kurppa. Lattiaan tulee unikiviä ts. ässäkiviä. Luulisi niidenkin varaavan lämpöä. Lattiassa on murskeen päällä styroksi ja sen päällä kivituhka.

Onpas kerrassaan hieno! Katto varsinkin. Meillä on vähän tiivistämisongelmia katon kanssa. Joistain kohdista tippuu vettä katosta sisälle. Talveksi siihen on tarkoitus laittaa jokin pressu, että lumi valuu liukkaasti maahan.

Oi kuinka hieno! Tiiliseinä aivan ihana!

Upea kasvihuone Viipulla. 

Viipulla tosi hieno kasvihuone Tiiliseinästä tykkään tosi paljon ja katto on hieno, ei todellakaan jää lumi katolle talvella.

Todella hieno tulee Viipun huoneesta! Tuo tiili on niin käytännöllinen ja kauniskin vielä :slight_smile:

Vähänkö hienoja kasvihuoneita täällä! Omaprojekti on vasta aluillaan, kun mummolan vanhat ikkunat kotiutuivat meille... Niissä on paljon tunnetta, tulee rakastakin rakkaampi pikkuruinen kasvihuone! Piha ei meillä ole suuren suuri, joten kasvihuone on mitoitettava siihen sopivaksi. Keväällä alkaa rakennustyöt. :-) Alustavia piirrustuksia on nyt tehty..

kuva

kuva

Onko kukaan kokeillut rakentaa tämän mallista kasvihuonetta? Ajattelin jos tekisin bambulle täksi talveksi tälläisen kupolin.

kuva

Ai että sun bambusi on kasvanut jo noin isoksi,,,? 

Tuolla haulla, voi löytyy jotakii, kerro sit meille, mitä teit siellä putin"maassa.

https://www.google.fi/search?q=Geodesic+Dome+Greenhouse&biw=833&bih=464&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dz41VPvCG6HnygPk7YHwAw&ved=0CAYQ_AUoAQ

En minä nyt aivan saman kokoista tee kun on Singaporen subtrooppisella osastolla, teen sellasen pienen ja sievän.

Aroille kasveille kannattais ehkä kokeilla tuollaista lehväsuojusta, jonka olen bongannut Brysselin kasvitieteellisessä, Meisessä. Ympärille aitaverkko 80-100 cm korkea, sisälle kuivia syksyn lehtiä ja muovikalvo päälle sateensuojaksi. Oli käytössä Gunneralle siellä…en saa tähän kuvaa kun IE poistaa sit tekstinkin…

"mai-lee, maanantai, 14. lokakuuta 2002 - klo 14. 29  
itsellä ei oo mitään kovin arkaa suojattavaa, mutta olen nähnyt seuraavanlaisen konstin. - kanaverkosta puskan ympärille lieriö, joka täytetään lehdillä (tänä syksynä ne saa kerätyksi kuivina). verkko pitää lehdet tuulessa paikoillaan ja puput poissa. jos sateet uhkaa lopulta kuitenkin kastella rakennelmaa liikaa, muovi on kiinnitettävä huiviksi huipulle.
kaunis arka japaninvaahtera on selvinnyt tuolla reseptillä kahdesta talvesta ihan ilman vaurioita."

ja ihan kotimaassa:-)

Työkaveri kertoi harrastavansa tuota samaa tötterö-keinoa mutta täytteenä olkia.

Käykääs kattoo puukonsuojan viimetalven viritelmää. Taisi olla Bambuketjussa. Solumuovii ja sisällä lämmityslaite. Ilmeisesti tuohon samaan Bambuun tekee tuota kasvaria.

Tuli tänään tarjous, 150€ maksaa osat tuohon kasvihuoneeseen. Sitten tietenkin 2x2 lankkua pitää laskea jokunen metri ja muutama ruuvi. Minulle on tärkeintä että se on purettavissa koska se on käytössä vain marraskuusta maaliskuuhun.

Vilppu, on tosiaan ihan samoilla mittasuhteilla tuo sinun, kun meidän suunnitelma. Todella hienolta näyttää! Mistä löysit vanhat tiilet?

Kiitoksia Punainenpioni. Tiilet on peräisin läheisestä kartanosta, kun sieltä purettiin joku rakennus tai väliseinä. Kävi hyvä säkä, saatiin tiilet juuri oikeaan aikaan. Muuten olen Viippu, en Vilppu. Etkä ole eka jolla menee nimet sekaisin :wink:

Kasvihuone on nyt käytössä, siellä on lämmitin pitämässä kasvit hengissä, kunnes raijataan ne autotalliin. Takaseinästä puuttuu vielä se kaari-ikkuna, mutta se on rakenteilla.

Pahoittelen nimimerkkihäröä, näössä ei pitäisi olla mitään vikaa, mutta tulkinnassa on useinkin :D. No nyt ainakin hokaan…

Hei kaikille pitkästä aikaa. Yritän vihdoinkin vähän päivitellä mennyttä kesää, kiirettä ainakin oli ja varsinaiset pihatyöt pakollista ruohonleikkuuta huomioimatta jäivät vähäisiksi.   Isäntä kuitenkin sai kasvihuoneprojektin vauhtiin elokuussa ja nyt näyttää jo tältä. Saatan ensikesänä päästä siellä jotain jo kasvattamaan.