Itse tehty kasvihuone tai huvimaja

Onneksi olkoon hienosta kasvarista. Mahtavan kokoinen!

Öikös näytä vähän samalta kun suunnitelmassa, paitsi minulla ei ole ovea ja kestää vaikka päällä kävelisi.

kuva

kuva

kuva

Tuli tänää tuollainen vastaan,,, joha se mielikuvitus rupesi laukkaamaan,,,8kulmainen, kasvari tai huvimaja. Parvekeovia ja laseja olisi, varastossa vaik kuin. 

Täällä utelias mitä tuosta syntyy. Kiinnostaa kovastikin!

Hopihopi suunnitelma paperille ja alta aikayksikön jokin ihana on valmis...ja sitten paljon kuvia.

Myös miten on toteutettu.

Minulla on myös samantapainen "rauta" joka odottaa jotain toteutusta....

En kyl ostanu sitä vielä 50€ oli ilmeinen hinta…, jos rupeisi laskemaan kustannuksia, 8 kulmaiseen kasvariin tai huvimajaan.mmm ja tietysti et minne sen saa mahtumaan pihalle.

Meidän huone ei ole vieläkään ihan valmis. Sisältä puuttuu lattia ja ovi on kiinnittämättä. Samoin tuuletusluukut on tekemättä (3 aukeavaa ikkunaa on mutta 2 luukkua on erikseen tehtävä). Puolet lattialaatoista on hommattu, mutta toinen puoli vielä puuttuu. Lavakauluksia sain kasvatuslavoiksi. Ulos on laitettava sadevesikourut. Ym. ym. pientä hiertämistä vielä riittää, ja olisi ihme, jos ensi vuoden kesäkuuhun mennessä sen käyttöön saisi. Olis kai se valmistunut, mutta meillä tuli operaatio ikkunoiden kunnostus ja siinä sitä menikin aikaa, kun piti saada lahonneiden pokien tilalle uusia ja juostiin vanhan tavaran kierrätyspisteissä. Onneksi kävi tuuri ja saatiin myös varapokia vintille.

Varoituksen sana: se kama mitä Tikkurila myy öljymaali-nimellä on muovimaalia eli lateksia. Me tyhmät ostettiin sitä 10 v. sitten. Alle pääsi vettä mutta ei sieltä pois. Nyt ajettiin Kaarinaan ja ostettiin maalifirmasta oikeaa aitoa öljymaalia talolle ja saunalle.

Kyllähän kummasti alkaa ajatukset mennä kevättä kohti , aloin tätäkin ketjua taas eestaas lueskeleen ja idiksiä katteleen. meillä jäi tuleva "huvila" sille mallille että runko on suurinpiirtein valmis, ikkunat huollettu, mitotettu, eivät siis vielä paikallaan, kattovärkistä jo puhutaan,,,,,,,,

Mutta ,  yks ystävällinen ihminen toi jostain loppuunmyynnistä 14m valkosta pitsiverhokangasta

Nii , eikös se oo jo iso askel etiäpäin. Ikkunat on 1m x 1,60m/kpl, joten kyllä tuosta muutaman verhon ompelee. Iso Kiitos Hänelle.

kuvaNyt ku toi lama on tullut, onko kukaa nähnyt noita ostoskärryjen suojia ylimääräisinä. Noista voisi joku saada hyvän, toimivan, edullisen  kasvarin. Päätyseinät vain päihin ja valmista tulee. Tuuletusluukut voi suunnitella esim. päätyihin kattokulmiin, molempiin päihin.

Mä oon muutes katellu joskus samaa.

Korkeuttakin olisi mukavasti. Mahtavat olla hinnakkaita kuiteskin.

K-raudan pihassa on semmosia kaarevia katoksia, niin on käyny ajatuksissa, et lumet tulis ainakin omia aikojaan alas. :wink:

Ostimme vanhan talon ja lantalasta löytyi osa vanhoista ikkunoista! En päässyt lähemmin vielä katsomaan, kun pitää muuta romua siirtää ensin edestä pois. Toivottavasti niitä on sen verran, että saisi kasvarin. Ruutuikkunoita :blush:

Kyselen täältäkin, onko kokemusta kasvihuoneen rakentelusta rinteeseen? Meillä rinne tontti ja talon vierellä etelärintessä olisi hyvä kasvihuoneen paikka.

!  Nyt olen ollu äimän käkenä koko iltapäivän , miulle tulee kuulemma kasvari   !

Sisko oli vaihdattanut ikkunat ja tuolla ne naapuritontilla odottaa , lisäksi pihalaattoja pohjaksi!

Lisäksi lankomies on puuseppä ja on  kuulemma ihan iisi homma kunhan pohjat tehdään !

Mun salainen toive , en olis ikinä uskonut  , ...oonkohan mä tehnyt jotain hyvää edellisessä elämässä   !

Vau ! Onneks Olokoon äimänkäki!

Irsa. Onnittelut. Hienoa, loistavaa. Itse sain uuden kasvarin vuosi sitten ja kuinka innokkaasti odotin, että pääsen kasvattelemaan ja nauttimaan siitä. On se niin mukavaa....

Kasvihuone on edelleen vähän kesken, mutta kyllä sinne jo voi kasvit viedä. Tänä viikonloppuna on aikomus täyttää paljut ja ehkä laittaa jo ensimmäiset tomaatit opettelemaan ulkoelämää 

Ympäristössä on rojua ja ikkunatkin pesemättä, mutta mitä siitä kuva

kuva

kuva

kuva

Ja mikä hienointa tälle päivälle, mökkiläis - naapureitten avustuksella nousi ikkunat seinälle, 155 x 105 ovat, tuplalasit ja välissä niinku näkyy sälekaihtimet, näkyy ruuduissa lukevan vieläkin viime keväisen varaajan nimi. Hauska juttu myös se että tuleva ovi on sen puretun koulun jonkun kerroksen naistenvessan ovi, tosin se WC numeroineen lukee sisäpuolella, mutta so what.

Voi olla että pääsee kasvit tuonne muuttamaan jo tänä kevväänä.

Hieno tulee, ja kätevää, kun on sälekaihtimet, ei tarvi miettiä muuta varjostusta.

Onko kukaan maalannut kasvarin valettua lattiaa. Pysyykö maali vaikka kosteutta on laatassa keväisin ja roiskeista tietysti kesälläkin?

Ajattelin maalata betonilattian jottei pölyäisi niin kovin. Valettu lattiahan pölyää loputtomiin ja samalla kun maalaisin saisi valun sitomaan itseensä lämpöäkin enemmän kun haaveen olii mustavalkoinen salmiakki tai ruutukuvio. Siinä on ihan selkeä ero miten tumma imaisi lämpöä vaaleaan verrattuna… Kasvarin lattialla oli palanen mustaa muovia ja laatta sen alla reilusti lämpimämpi kuin vieressä paljas lattia.