Jäälyhdyn valmistus

lähi valtsusta löysin ämpäreitä

Nuo virittelen paikalleen vasta aatto aamuna ja sitten laitan myös ekan kerran kynttilät niihin, siihen asti pitää vartioida ettei pojat käy värjäämässä niitä keltaiseksi =)

Nuo on hyvä jäädyttää maata vasten, silloin ei tuo päälyosa jäädy kuin aavistuksen ja sen saa helposti pois

Tä?

Eikun nyt mä tajusin, jäädytetään siis ämpärin pohja maata vasten? Ensin hämmästelin kovin sitä, että jos jäädyttää maahan kiinni niin kuinka ne saa sitten sinne vessaan sulamaan allapäin

Jadeliila, kiitos vinkistä, täytyykin viedä seuraavan kerran vähän pitemmälle eikä jättää terassin lattialle - siellä pakkanen pääsee altakin päin ja pintaa ei joskus tahdo rikki saada ja reunasta tulee säröinen.

Juuri näin heksu =)

Olen minäkin joskus terassilla jäädyttänyt ja sit se pohja on niin kova että pitää melkein dynamiitillä räjäyttää

Mä olen laittanut ämpärin jäätymään ulos styroxin päälle, silloinkin lyhdyn “suu” pysyy hyvin auki.

Olisi kyllä ollut oma hommansa saada se vesikin siellä pysymään ennen jäätymistä.. tolla mun ekaksi ajattelemalla metodilla

Maata vasten sankkokin kestää halkeamatta. Terassilla ja kiveyksellä voi sankkojen pohjat poksahdella.

Mutta kuinka estätte sankojen pohjan halkeilemiset siinä vaiheessa kun ne ovat sisällä sulamassa jotta jää saadaan irti sangosta? Minulla meni niin monta sankoa viime talvena rikki että en viitsi tänä talvena enää lisää uhrata. Vai onko teillä kaikilla käytössä sinkkiämpärit?

Mulla on muoviämpärit, ei viime talvenakaan mennyt yhtään rikki, jos sen lyhdyn päästää jäätymään paksusti niin silloin pohja poksahtaa rikki

Jihaa, 22 valmista lyhtyä

Nyt ei kestä koko yötä olla ulkona, jäätyy muuten umpi.

Ei niin, met laitetaan seuraava satsi vasta yöllä ( jos valvotaan) tai sitten aamulla

Niin kylymee, jotta jiälyhtykii tehtävä tuvassa…!

Hyvä hyvä malvankukka- toi on jo taidetta naurua

Hitsin pimpulat, määkin haluun jäälyhtyjä! Mites sää Jadeliina sait niistä noin hienoja?oho

Kai tässä on meikäläisenkin kokeiltava.

Alkuperäinen kirjoittaja: Maire´

no ihan tavis lyhtyjähän nuot on =)

Mää sulle näytän tavista.
Joskus kun yritin niitä tehdä, niin naurussa oli pitelemistä.