Hauskat hedelmät jalkalehdessä.kaksi kukkaa ja kaksi hedelmää...tai mitä sitten ovatkaan
Mitä näistä tulee muuta kuin siemeniä..
Hauskat hedelmät jalkalehdessä.kaksi kukkaa ja kaksi hedelmää...tai mitä sitten ovatkaan
Mitä näistä tulee muuta kuin siemeniä..
Himalajan jalkalehti on kovasti kasvanut kokoa:
Hedelmien pitäisi olla syötäviä ja vissiin maukkaitakin. Raakana ne on tosi myrkyllisiä, joten en riskeeraa turhaan, vaikka utelias olenkin.
Nyt on hyvä jalkalehtipompula vuosi, yhdessä puskassa on jotain 15 hedelmää.
Katselin, että soralla kasvaa pieniä siementaimia. Hyvä hyvä, rikkaruohoiksi eivät varmaan leviä...
Tarvitseeko himaljan jalkalehden siemenet kylmäkäsittelyn itääkseen?
Hoyabella, ensin liotetaan viikko ja vesi vaihdetaan päivittäin. Sitten 6 viikkoa lämmintä ja jos ei ole itänyt niin kylmään 6 viikkoa. Lämpöä nostetaan sen jälkeen hitaasti koska itää noin +10 asteessa useimmiten.
Voi latoin ne jo multaan. Purkki saa olla nyt sitten sisällä vähän aikaa. Kiitos tiedosta
Herttinen aika,tuota RitvaL jalkalehteä joko se kukkii?
Mulla vasta tullut näkyviin mullasta
Onko kellään kiinanjalkalehteä,
Onkohan krantumpi tämä.Ei mitään vielä näkyvis
Mulla on kolme jalkalehteä. Ylin lienee kaleidoskooppijalkalehti? Keskimäisen olen hankkinut Himalajan jalkalehtenä. Kolmaskin on jalkalehti, mutta miksi erilaiset lehdet? Onko sillä oma nimensä?
Kolmas kulleroiden vieressö ja melkein niihin sotkeutuu, mutta jalaklehti se on. Keväällä kukki ja isot siemenpollukat kypsymässä.
Tätäkin sivua hain haun kautta, googlen kautta löytyi.
Nyt minulla on näitä useampi yksilö. Olen istutellut niitä eri puolille pihaani. Vanhassa nimilapussa lukee RitvaL:ltä.
Tämmönen tuli viime syksynä ostettua.
Himalajan jalkalehti
Himalajan jalkalehti, kyllä näin on :). Haluatko? Vienkö H.lle.
Joku muisto säilyy ja kestää jopa kamalan kiireessä tehdyn kaaos-kasvit vaan sikinsokin isoihin laatikoihin ja menoksi-muuton , laatikoiden purkamiset jne jne, mutta hän löytyi.
Saatu nimittäin 2016 Hoyabellalta pienenpienenä 5 senttisen taimena, on miun ainoani ja pääasia että muisto elää ja voi hyvin.
Siis Himalajan jalkalehti on hän.