Tässä uusi ketju aiheelle.
Testi
Jälkikasvuni täytti tänään 5 vee. Toivoi aamupalaksi leivoksen (itse valitsi, ei kylläkään leivosta vaan rahkapullan). Laitoin siihen kynttilän ja seuraksi hedelmiä ja tuorepuristettua veriappelsiinimehua. Ja tietysti lahjapaketin. Viikonloppuna jo laitettiin pojan huone uusiksi. Nyt on tarpeeksi säilytystilaa kaikelle roinalle. Saa joskus imuroituakin kunnolla, kun tavarat ei ole pitkin lattioita. Tulevana lauantaina vietetään kaverisynttärit, kauhulla odotan mitä 8 uhmaikäistä saa aikaiseksi:hehe:.
Meidän sankari sai kakkunsa.
Illalla ei o murentakaan jäljellä
Oonko muistanu kertoa, että saan heinäkuussa kolmannen lapsen lapsen.
Laitetaas tännekin päivitystä mun kääpiöistä, niin isoiksi ovat jo kasvaneet❤️
Nea, aka. Kärtty 4v ja Patrick aka. Pikkujäbä 7v
Irsa, tässä…
Mä olen ollut hermoraunio melkein koko päivän koska mun likkalapsi lähti aamulla klo 2 etenemään Puolaan päin .
Työharjoitteluun koulun kautta , matkaseurana toinen tyttö koulusta ja eka kerta ulkomailla molemmille omin avuin.
Mulla oli maha sekaisin koko aamupäivän koska mä hermoilen sillä tavalla useimmiten , ovatko edes päässeet matkaan (mun ongelmalapsi ) , laitoin sitten viestiä , että heti kun mahdollista laitat mammalle viestiä.
Kööpenhaminasta sitten soitteli ,. väsyksissä , ei saanut jännitykseltään nukuttua edes bussissa ja…nälkäisenä eikä uskaltanut käyttää korttiaan ostaakseen ruokaa , (oliskohan visa electron käynyt ?)
Seuraava viesti Puolasta , oli joku nainen ollut vastassa ja kaikki hyvin , asuntona ihan siisti yksiö , kuvasta päätellen ei ihan niin siisti kun tavarat oli vain heitelty sinne tänne
Jo helpotti kun ovat tulleet perille
ei tämän ketjun löytymisessä haullakaan ollut mitään vaikeutta. käyttäkää kuitenkin nuu sitä sun tätä-ketjussa antaamaa neuvoa, ei ainakaan petä niin kuin (tieto)tekniikka silloin tällöin tekee:-)
Tyttärelläni on viime perjantai ollutkin onnenpäivä, vaikka olikin kolmastoistapäivä. Kesätyöpaikka varmistui ja köksänopenpaikka sittä syksyllä kun koulut alkaa.
Ainakin työpaikat jo tiedossa. Hakee kokoajan lisää noihin opettajan pesteihin niin tiedä voisko sittä vaikka valkata. Ei kuitenkaan ole enää paineita sillai kun on jo varmat hommat.
Muutto on edessä nyt huhti-toukokuun vaihteessa mutta asuntokin jo on tiedossa.
Syksyllä sittä taas varmaan muutto edessä.
Kääpiöinen oppi ajamaan fillarilla eilen. Laitettiin suoraan ilman apupyöriä menemään. Nyt lähtee jo liikkeelle itse, osaa jarruttaa ja kääntyä, jos on tarpeeksi tilaa. Viime vuonna ei halunnut oikein edes yrittää. Oli niin paljon helpompi painella potkupyörällä. Nyt oli pakko lähteä oikealla pyörällä, kun potkupyörä on auttamatta liian pieni. Ai että, pääsee fillariretkelle koko perheen voimin.
Oltiin tänään jälkikasvun ja hänen jälkikasvunsa kanssa Kouvolan teatterissa katsomassa porukalla “Maukka, Väykkä ja Suuri seikkailu”. Tytöt 4 ja kohta 6 vee jaksoivat oikein hyvin olla ja keskittyä. Näytelmä oli hyvä ja näyttelijät oikein hyviä. Teemana siinä oli ystävyys.
“Maukka-kissa” vei minut ja tytöt ennen näytöstä kierrokselle sinne teatterin toiselle puolelle. Hieno kokemus, luulen että tämä mummo nautti siitä enemmän kuin tytöt jotka ei sanaa suustaan jännässä paikassa saaneet
Mummon kulta 10 vee, kävi eilen kylässä ja väritti aiemmin piirtämänsä sarjakuvan mummon pihapuuhista. Nämä kaksi ruutua minusta olivat ihan parhaat; niissä tiivistyy koko puutarhuroinnin syvin olemus. tarpeeksi syvä istutuskuoppa ja tarpeeksi siemeniä.
Ja huomatkaa miten suorissa rivissä kasvaa porkkanat ja kaalit…
Laitan tuohon vielä siskonsa, nykyisin jo 13-vee, pienenä tekemät taideteokset. Ajankohtaisiakin, teosten nimi on “kesä on tulossa”
Mun vavva vaihto kesärenkaat mun autoon. :w00t:
Astetta jännittävämpi aamupäivä tänään. Aloitin kasvarin pesua. Jälkikasvu, herra 5 vee hiippaili pitkin pihaa. Kun oli pari minuuttia ollut poissa näköpiiristä kysyin mieheltäni, että onko näkynyt. Alettiin huudella ja kierrettiin piha ja pellon/ metsän reunat. Vartin päästä mies lähti fillarilla tietä pitkin etsimään ja minä soitin miehen veljelle (asuu puolen kilsan päässä meiltä) ja kysyin olisiko sinne mennyt. Ei ollut. Ajoi meille etsintäavuksi. Lähdin pellon toiselle puolelle katsastamaan syvän ojan tienoon ja siitä jyrkkään metsärinteeseen haravoimaan edes takaisin. Hiton liukas kallio, kyykäärmeitä useampi. Katselin, kun lähisuku ajoi meidän pihaan. Puolessa tunnissa 8 autoa,ihmiset levittäytyi lähimetsiin ja huutelivat poikaa. Aloin olla ihan tosissaan paniikissa. Mies soitti vajaa tunnin etsinnän jälkeen 112. Poliisin lupasivat lähettää. Kun poika ollut 1,5 tuntia hukassa ilmestyi poliisiauto pihaan. Poika hyppäsi autosta täysin ehjänä. Siinä vaiheessa pääsi itku. Itkettää nytkin, kun ajattelen asiaa. Hirveä huoli ja paniikki. Poika oli kävellyt peltoja ja metsiä pitkin lähes 5 kilometriä. Oli matkalla kaupunkiin. Poliisit noukkivat kyytiin tien laidasta, kun olivat meillepäin tulossa.
Olen kuulemma itse tehnyt saman ikäisenä vastaavan tempun. Ei omena kauas puusta ja silleen.
Huh huh mikä kokemus.
Kyllä siinä ehti miettiä vaiika mitä kamalaa tapahtuneen.
Hienoa että loppu hyvin, kaikki hyvin:)
Voi sentään, onneksi kaikki hyvin. Pari kertaa minunkin tyttäret lähti seikkailemaan täällä korvessa mutta onneksi naapurit tiesi mihin päin menivät, joten tiedän tunteen, sydän tuntuu pysähtyvän eikä henki kulje
Poikani lapsineen oli tänään siellä meidän uudessa paikassa ekaa kertaa käymässä. Hän pystyti mieheni kanssa koira-aitaa pihan ympärille, minä sillä aikaa tutustuin tyttöjen kanssa pihaan. Vaikutuksen heihin teki se että siellä on heille oma leikkimökki (edelliset asukaat siistineet vanhasta hyyskästä pienen punaisen mökin) sekä myös oma hiekkalaatikko. Haettiin heidän kanssa pizzat lähipitzeriasta (sellainenkin on siinä parin kilometrin päässä, ja tosi hyvän makuisia pizzoja kaiken lisäksi) koko porukalle ja istuttiin auringonpaisteessa ja kesäisessä lämmössä ulkona niitä syömässä. Sisällä ei olekaan mitään kalusteita, puutarhakalusteet pihalla onneksi jo.
Ensimmäinen vierailu uudessa mummolassa oli kaikin puolin onnistunut ja saan jälkikasvuni jälkikasvuineen seuraavan kerran sinne jo noin viikon kuluttua kun pojallani on kesälomaviikko ja tytöt hänen luonaan koko viikon ajan. Silloin on tarkoitus hiukan suoristaa sitä leikkimökkiä joka on jonkin verran vino, kuten aika moni muukin asia siellä.
Poika, vielä tänään 17 v, on siivonnut huonettaan melkein koko päivän. Äsken haki lattianpesuvettä ja liinoja pöytien pyyhkimiseen. :w00t: Tuleekohan tyttöystävä tässä piakkoin ekaa kertaa käymään?