President kukkii ruukussa nyt toista kertaa. Se kukki kesäkuussa ja piti sitten kasvutauon. Nyt se kukkii latvoista. Hyvin on viihtynyt ruukussa (17l) aurinkoisella (melkein paahteisella) paikalla. Kaverina sillä on Mme Le Coultre, joka ei montaa kukkaa tehnyt...
Täälläkin on kukissa vihreää. Tossa auvautumassa olevassa kuvassa näkyy että lehtiparista puuttuu toinen lehti ja sen sijalla on kukka jossa on vihreää. Ensiksi pitänyt tulla lehti mutta päättänytkin muuttaa sen kukaksi...

Kukka auki

Lajikkeesta ei ole tietoa. Doctor Ruppel oli lapussa muttei tosiaan ole. Oisko Hagley Hybrid?
Toinenkin nuppu, jossa vihreää.

Henkku72, miten talvetat kärhösi?
Vihreä kärhön terälehdissä on phytoplasma niminen tauti, aiheuttaa viruksen kaltainen elämänmuoto. Säikähdin omaa vastaavaa keväällä tosi kovin, poistin sellaiset kukat ja nyt hyvin kasvaa sekin kärhö. Tuolta kansainväliseltä foorumilta luin, että monet pitävät kylmän kevään aiheuttamana eivätkä reagoi ilmiöön muuten. Taidan minäkin ottaa rauhallisemmin.
Kierros kärhöjen luona: Jackmannii kukkii hienosti (peltomyyrät söivät joka sentin viime talvena):
Venosa Violaceasta tykkään kovin, siinä on sellaista romanttista fiilistä kuin ryppyisessä pitsimekossa. Karkasi tornistaan ruusupensaaseen.
Lähes metrin korkeudelta useana vuonna kasvun aloittanut Multibluekin aloitti maan alta tänä vuonna. Olin niin iloinen, kun huomasin nämä:
Huldine ja pikku kaverinsa kukkivat hyvin.
Kahden euron ‘Warsawskaja Nike’ on tehnyt kolme kukkaa! Vielä paremman värisiä kun odotin 
Onko Nelly Moser muillakin (=normaalistikin) myöhään kukintansa aloittava? Minä päästin omani kiipeämään koristeomenapuuhun, ja siellä se nyt latvassa on, taivasta kohden, kohteliaasti selkä minuun päin
avannut ensimmäisen kukkansa:
Ruukkukärhöjen talvettamisesta. Kovin on epävarmaa 
Ajattelin laittaa ruukun varastoon. Toinen vaihtoehto olisi laittaa ruukku säkkiin ja väliin eristettä. En ole saanut onnistuneesti talvetettua edellisiä jalokärhöjäni...
Tämä on ensimmäinen kesä kun kärhöt ovat kasvaneet noin hyvin, eli ei kyllä raskisi tappaa niitä.
Minulla on ruukkukärhö (2kpl) talvehtinut toisaalla mainitsemassani kaivonpohjarengas kellarissa. Se vaan on harmi, kun taittuu siellä niin että joutuu aina uudelleen kasvamaan juuresta alkaen. Komea on kaikesta huolimatta jälleen.
Ruukkukärhöistä puheen ollen. Laitoin ekaa kertaa tänä vuonna kolme kärhöä ruukkuihin. Missä vaiheessa ne pitäisi viedä varastoon? Riippuu varmaan syksyn säistä mutta miten? Antaa kenties pienet pakkaset purra?
Kylläpä on ihana kärhö äitillä!
Henkku, jos siulla on mahdollista upottaa kärhö ruukkuineen( jos on muovia!) tai ilman ruukkua komposti/lehtikasaan, niin varmasti talvehtii hyvin. Ja lunta kasan päälle. Sitten keväällä vain ruukutat kärhön uudelleen. Näin olen talvettanut useita jalkärhöjä jo useamman vuoden. Onhan tuo työlästä, mutta mitäpä sitä ei tekisi kasviensa eteen?
Kiitos vinkistä RitvaL. Tuo lehtikasaan upottaminen voisi onnistua. Kompostia ei ole, mutta voisin raahata kärhön takapihan heinikkoon ja haravoida lehtiä päälle oikein kunnon kerroksen 
Puhuttiinko jossain laulussa tavallisesta onnesta? No, olen kovin iloinen, että Blekitny Aniol jaksoi sittenkin kukkia.
Venosa Violacea erehtyi tornistaan keskellä ruusuja, tosi kaunista kuvaa ei saa. Sen kukat ovat luonnossa vanhahtavalla, romanttisella tavalla kauniit.
Yllätys oli Gypsy Queenin ilmaantuminen ruusujen keskelle, valitsi vielä keltaisen kaverin ihan itse.
Toinen yllätys on kuudella - seitsemällä kukalla kukkinut Valge Daam -tyyppinen kärhö. Kuka sen lienee istuttanut?