Olipa hyvä et laitoin kuvan vertailuun nyt tiedän sitten sillekin oikan nimen,ei sitten naapurikaan näköjään tiennyt oikeata nimeä kevättähtenä hänkin oli saannut. KIITOS teille kun oikastte nimen.
Raili-45, totta!
Tässä kukkii valkotäpläimikkä "mrs moon". Ja ensimmäistä kertaa muuten, vaikka on ollut tuo jo vuosia. Luulen, että on aiemmin ollut liian kuivassa ja hiekkapitoisessa maassa. Tämänhetkinen asumus tuntuu kelpaavan
Tällainen tummanpuhuva esikkokin alkaa pian kukkia. Mikäköhän se on? Palloesikko? Näkyy tekevän poikasiakin ympärilleen.
Lempiesikkoni..valkoinen kerrottu "Dawn Ansell" nyt kukassa.
Ai, mikä unelma!
Herranen aika!
Oih ja voih
Mistä valkoinen kerrottu on hankittu? Upea! Ja saako käydä siemenjonoon?? Voisin yrittää vaihtariksi saada siemeniä vaikka valkoisesta palloesikosta!
Olen saanut sedältäni tuosta pienen alun muutama vuosi sitten. Viime keväänä kukki vain yhden kukan voimin, nyt jo reippaammin:)
Toki kerään siemeniä, joten jonoon vain!
Ihana esikko! Ja niin hyvinvoivan näköinen. En ole ennen nähnytkään noin kaunista.
Voi ettäkö teillä kukkii jo narssissit ihanasti. Täällä vasta reippaan oloiset alut. Naapurissa näkyy kans kukkivan ja mulla vaan jököttää......
Maksaruoho, nämä Ice Follies narskut ovat ne ensimmäiset. Muut vielä ihan nupullaan, joten eiköhän ne sinunkin “jököttäjäsi” siitä aukene =D
Muutkin esikot kukkivat. Mm. raili, joka kyllä kuvassa on paljon haaleamman värinen kuin luonnossa.
Ja tämä pihaesikko on ihan lemppari.
Ja kevätesikot saunan edustalla. Mahdottoman kauniita ja luonnonvaraisia.
Katselin jokaikisen kuvasi, ja tein virtuaalimatkan puutarhaasi! Sinulla on aivan ihastuttavia perennoja ja kaikkea ihanaa.
Pakko on nyt hankkia uusia päivänliljoja, sillä ihastuin noihin ihkun värisiin päivänliljoihisi, ja niitä olikin monta eri laista, ja tuota Kaukasiankirahvikukkaa on ihan pakko saada. Ja ja. Voi pojat, minä en saa katsoa toisten pihoja lainkaan, kun alan haluta niin paljon kaikkea...huoks.
Memuli, jos haluat kirahvia niin voisin koittaa ottaa sinulle alun siitä? Päivänliljat ovat ns. keräilykohde, olen niihin hurahtanut niin täysin:)
Kiitos ystävällisyydestäsi, mutta älä turhia mene rikkomaan sitä kaunotarta, ja liian paljon vaivaa siitä sinulle on. Joskus jos nähdään taimenvaihtotapahtumassa tms. eikä mulla vielä sitä silloin ole, niin sitten, jooko.
Mulle tuli niitä "mää haluan"-kasveja vaikka kuinka paljon. Joten pikkuhiljaa yritän hankkia noita. Ihan varmasti aion hankkia päivänliljojakin, minun pitää vaan malttaa mieleni ja yrittää olla tässä keväällä nuuka, kun tämä on pahinta haluuaikaa. Muuten me kissojen kanssa jouduttaisiin syömään vain kasveja seuraava kuukausi.
En yhtään ihmettele, että olet hurahtanut päivänliljoihin, taisi jo tarttua minuunkin.
Kerrothan, jos muutat mielesi? Fiksuna ihmisenä olen tällännyt yhden ihan penkin reunaan, eikä nyt kyllä mitenkään siihen passaa. Siirtää sen siis aion, ja samallahan siitä sitten alun ottaa.
Ja totta, päiväliljoilla ei varmaan elä. Vaikka kukat kuulemma syötäviä ovatkin.