Jalomin piha

Caracal, niin on Kaksi päivää aherrettu kasvihuoneen kimpussa, ja nyt se on vihdoin valmis! Sisällä tietysti vielä laittamista, mutta muuten. Aikamoinen palapeli se olikin. Mutta nyt..voi tätä onnea..vihdoinkin oma kasvihuone!!

Hoyabella, toivottavasti! Penttiläisiltä saadu tomaatinsiemenet ovat kasvaneet jo komeiksi taimiksi, joten odotukset ovat korkealla

Kevään ensimmäiset skillatkin alkavat kukkia sokkelin vieressä..

Onnittelut kasvarista! (Taitaa olla ihan samanlainen, kuin minunkin?) Mahtaisiko sinne mahtua vielä yksi Black Prince-tomaatti? Sellainen olisi vielä ylijäämää.

A.i.k.a, aina on tilaa yhdelle Mietin juuri noita perennaketjuja selaillessani, että liikenisiköhän sulta pieni alku kevätkaihonkukkaa? Se puuttuu kokonaan, ja tietysti sata muutakin..

Vaihtareitakin on, tai sitten lisää hevonpeetä..eihän sitä kai koskaan voi olla liikaa???

Tänään alettiin (vihdoin) laittaa tuonne ylös menevää tietä kuntoon. On aivan mahdotonta mutavelliä aina keväisin. Saattaa tuohon kanalan seinustalle ilmaantua samalla pari kukkamaatakin

Hienoa! Eiköhän tuolta joku pala kevätkaihoa löydy, vaikkei se meidän kuivalla pihalla mitenkään hirmuisesti leviäkään. Olen vähän sairastellut viime aikoina, niin en ole oikein vielä päässyt kevätpuuhien kimppuun, mutta katsellaan, mitä maasta nousee :slight_smile: Ainakin viiruhelpiä joudun kaivamaan pois, heti kun vain kynnelle kykenen. Palataanko asiaan vaikka ensi viikon jälkeen?

Tehdään näin, koitahan parantua! Ja kyllä se piha siellä odottaa koukkijaansa (kuten myös tekemättömät työt). Saat sitten tehdä mun kanssa pihakierroksen siellä teillä, viimeksi kun kävin oli vielä turhan talvista.

Tällainen kivi tuli ylös kaivuutöiden yhteydessä. Se piti heti saada paikoilleen. Näen jo sieluni silmin orvokkiruukun tuossa päällä..

Voi vide, tuommosta kiveä minäki hinkuisin tälle lättänälle piharaaskulle, mahtava!

Ensimmäiset kevättähdet alkavat avautua.

Vapun kunniaksi narsissi (ice follies) avautui..

Tässä vielä koko kevättähti puska auenneena. Näitä pitää syksyllä ostaa lisää, väri on aika mukavan sininen..

ovat kovia tekemään sivusipuleita, kannattaa jakaa heti kukinnan jälkeen, siementävätkin :slight_smile:

Kaunis on sininen mulla on kai samoja en ihan varma oo ainakin kovasti leviävät pienillä mukuloilla tule niin tuhotomasti uutta.

Wau..se siis leviää myös itsekseen. Kiitos Kibu ja Raili, tämähän oli iloinen uutinen Pitääpi sitten jakaa nuo ja antaa siementää. Eihän tällaisia voi koskaan olla liikaa..

Laitoin sulle kuvan vertaitavaksi samoja taitaa olla vai mitä,mulla leviävät näin kamalasti alkuun oli vain muutama sipuli

Ei kyllä tuo näyttää sinililjalta.

Samaa mieltä - sinililja eli scilla.

Raili-45 kuvassa on scilla, mutta Jalomilla ei ole. Jalomin kuvassa on joku ‘tähti’, en muista tarkemmin.

Juu, se on kevättähti eli chionodoxa luciliae