Samantyylinen piuha joka laitetaan lattialämmityksen betoninsisään, tai vesiputkensisään. Joka lämmittää, ettei se vesi jäädy. Teknisenpuolen joku voi varmaan sitten neuvoa sulle.
Gunnera selvisi hengissä talven yli ulkona, uutta lehteä oli jo alkanut tekemään peitteen alla. Sisällä talvetettu, viileässä, jo melkosesti kasvanut.
Varo sit niitä halloja/pakkasii, mitä, on/tulee. Jossakii oli ettämne ns, keväthallat onngonneran pahinta myrkkyy. Kuolee helposti, halloihin…ööömul on omat maakellarissa. En ole kerenny vilasta niitä. Kerran oon tänätalvena kastellu miitä siellä.
Voikohan parvekkeella kasvattaa jättigunnera kasveja?
Varmaankin voi, mut mistä saat niitä,?
Siemenii on kai jossakin myynnissä. Täällä jlkakin oli Gunnera pihalla
Tarvitsee kuulemma ison ruukun, mutta kuinka iso?
Olisi siistiä, kun lehti on kuin aurinkovarjo. Toki minun parvekkeella on verho.
Kosteikkokasvi, mulla oli yksi isossa keraamissa.se oli maakellarissa, kerran oli maassa kunnonsujalla,Selvisi talvenyli, kevathallat tappo sen, ylempää on mun kirjotuksia… nimettöminä,
Kukka on metrin korkuinen.
Onko sulla 1970 kerrostalo,? Lasitettuparveke, kylmäkellari, parvekkeella voisi kasvaa hyvin ja kylmäkellariin talveksi
Kyllä on rakennettu 70 luvulla tämä talo. Poistettu 90 luvun lopussa kylmävarasto ja tehty remontit tässä talossakin. Lsäksi siihen aikaan laitettu parvekelasit. Viime vuonna saatiin uudet parvekkeet ja uuden lasit.
Minulla on termoruukkuja ja pakkaspeitto.
Jos juuristo ei jääädy talvella. Yritikkä sä muinoin sitä viiniköynnöstäkii talvettaa patvekkeella
Zilga hyvin talvehti parvekkeella termoruukussa ja pakkaspeitolla suojattuna.
Kuoli heti, kun helle iski.
Sinänsä hyvä, että helle sen vei, eikä kylmät… eikö siitä saa aiki ikkunoita. Jos ns päätyikkunat aukaisee illal tms…? Sitten toiseen pääytikkunaan laittaa ajastimella tuulettimen puhaltaa parvekkeensisään… ”Riippuen” ilmansuunnasta. Mun äipällä on ollut 2x8m parveke… ja aamuaurinko. Se on hyvä kasvienkasvatukselle.. Tosin se ei enää kykene siihen, ku henki meinas lähtee reilu vuosisitten….. Miksiköhä Gunneran taimia ei enää löydy kaupoista ”manicata” tinctoria on EU haittalaji ![]()
Hevonpeestä se, että se on koko eu kielto. Nuo voisi ns rajata Italia.. Saksa…. Ym vyöhykkeisiin….
Tottakai saa lasit auki. Etelä puolella parveke. Nykyään on kaksi sivuikkunaa parvekkeella. Nytkin on lasit raolla, mutta parvekkeella juuri nyt +30°C
Laita sinne toisen pään ikkunaan puhaltaa ulkoilmaa vaikka kovempaakii parvekkeen sisään, ja toisesta ulos, sehän on melkeen sauna
Ei se auta, sillä aurinko paistaa lähes koko päivän parvekkeelle. Lasit on raollaan kummassakin päässä.