Tää on kyllä kaunis kasvi, ei voi muuta sanoa. Kaikki meillä käyvät on kysyneet, mikä tuo on - ja siis positiivisessa mielessä
Joo, tää on kyllä lähes veistoksellinen, tuntuu melkein väärältä sanoa sitä kukaksi.
Aramintalle terkkuja ja kiitokset näistä. Kohta tämä kukkii, auringontähden vieressä :D Ihan jännittää :w00t:
Aramintalle lähtee kiitokset täältäkin.
Täälläkin kukkaa pukkaa - en lakkaa ihastelemasta.
Oiii…miten mahtava kukka, nyt vasta kerkesin lukea viestiketjun läpi ja tuo Rapunzelin kukka on aivan ihana! Pitää sitten muistaa pitää alusta puhtaana jos siementää itse.
Ensimmäistä kertaa elämässäni näen livenä kuin upee kukinto on.
Minullakin kukkii nyt ensimmäistä kertaa Aramintalta saaduista siemenistä kasvanut karhunputki. Jääneekö ainoaksi kerraksi, kun epäilen ettei täällä ehdi siemenet kypsiksi.
Jep, jep
Mulla kukki karhunputki viime kesänä, sen kantoon kasvo tuollaisia taimia. Onko putken pikkutaimia ja jos on, niin mitä niille tehdään?
Ei nuo kyllä miunkaan mielestä näytä minkään putken aluilta.
En tiedä millaisia on pikkutaimet, kun ostin oli jo melkoinen. Onpa jännää nähdä mitä noista tulee, tai sitten on jotain rikkaruohoa joka pesityi kantoon. Näkyykö Raya sulla pikkutaimia missään?
En löytänyt tälle omaa, mutta tässä karhunputki ’ebony’ kultahumalan sylissä. Ja kenossa…
Oliko muuten sinulta Rapunzel jolta sain simeniä ja karhunputken taimia, viime vuonnako se oli vai jo edellisenä? Nyt ensimmäinen kukka aukeamassa, rykelmässä monta taimea joten kohta on hieno näky jos muutkin kerkiävät kukkimaan. Minusta eksoottisin kukka mun pihalla
Kitikat, juu! Mullakin on tänä vuonna oikein ryhmä, enemmän kuin koskaan ennen.
Taas on tämän aika
Tänä vuonna kukkii taas hienosti, on niitä kahdessa eri paikassa. Toivottavasti siementää että tulee uusia.
Jättikarhunputki, Angelica gigas, jota kutsutaan myös korealaiseksi angeligaksi, jättiläisangeligaksi, violetiksi palsternakaksi ja dangquaiksi.
Aasialainen koriste- ja lääkekasvi. Pystykasvuinen suurperenna. Tuuhea ja rehevä lehdistö. Punainen varsi ja vaaleanvihreät lehdet. Punainen sarjakukinto on suuri. Kylväytyy itse. Fytofotodermatiitti, joka aiheuttaa iho-oireita valon vaikutuksesta.